Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو اتفاقات هفته‌های اخیر در شهر تهران، مبنی بر پلمب مراکز درمانی دامپزشکی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی، رئیس شورای شهر تهران و رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور به جمع معترضان به این اقدام پیوستند.

شهرداری در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اقدام به پلمب مراکز درمانی دامپزشکی در برخی از مناطق شهرداری تهران کرده، درحالیکه این مراکز به عنوان یکی از بازو‌های ستاد ملی مباره با کرونا، اقداماتی را در شهر‌ها و روستا‌ها در دست اقدام دارند؛ بنابراین گزارش محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با ارسال نامه‌ای به پیروز حناچی شهردار تهران اعلام کرد: شهرداری‌ها برخی مناطق تهران، علیرغم مذاکرات پیشین و قول مساعد رئیس ریاست شورای شهر تهران و صورت جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اقدام به پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی در سطح شهر تهران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه همچنین اشاره شده است که مراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از حلقه‌های بهداشت عمومی جامعه با دریافت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در جهت پیشگیری و کنترل شیوع کووید ۱۹ در کنار کادر درمانی کشور خالصانه همکاری می‌کنند.

وی این اقدام شهرداری تهران را ضربه به پیکر بهداشت و سلامت جامعه خوانده و تبعات ناشی از عدم دسترسی شهروندان تهرانی به خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکی و رفت و آمد‌های بی مورد و تجمع در سایر مراکز را بر عهده شهرداری تهران دانسته است.

متن این نامه به شرح زیر است.
جناب آقای دکتر حناچی
شهردار محترم تهران
سلام علیکم
احتراماً؛ پیرو مکاتبات پیشین به آگاهی می‌رساند متاسفانه شهرداری‌ها برخی مناطق تهران، علیرغم مذاکرات پیشین و قول مساعد رئیس ریاست شورای شهر تهران و صورتجلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اقدام به پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی در سطح شهر تهران کردند.

این اقدام در شرایطی که بسیاری از وظایف و اقدامات متعارف دستگاه‌های اجرایی در جهت حمایت از فعالیت‌های رسته‌های مختلف شغلی به حالت تعلیق در آمده است و از سوی دیگرمراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از حلقه‌های بهداشت عمومی جامعه با دریافت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت پیشگیری و کنترل شیوع کووید ۱۹ در کنار کادر درمانی کشور خالصانه همکاری می‌نمایند، قطعاً ضربه به پیکر بهداشت و سلامت جامعه خواهد بود.

ضمن ابراز تأسف از وقت ناشناسی اقدامات زیانبار شهرداری برخی از مناطق تهران در شرایط درگیری بیماری خطرناک کوئید ۱۹ بدین وسیله اعلام می‌دارد مسئولی که تبعات ناشی از عدم دسترسی شهروندان تهرانی به خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکی و رفت و آمد‌های بی مورد و تجمع در سایر مراکز بر عهده شهرداری تهران خواهد بود.

نامه محسن هاشمی رفسنجانی به شهردار تهران درباره پلمب مراکز درمانی دامپزشکی

بنابراین گزارش پیرو این نامه محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نامه‌ای به حناچی شهردار تهران نوشت و خواهان رسیدگی و انجام اقدامات لازم شد.

 شهرداری تهران به توافقات در مجلس درباره مراکز درمانی پایبند نیست

بنابر این گزارش علی صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به انتقادات جامعه دامپزشکی درباره پلمب مراکز درمانی به دلیل نبود آیین نامه‌های مربوط به فعالیت آن‌ها در شهرداری تهران اظهار کرد: جلسه در این ارتباط در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور، نظام دامپزشکی، تشکل‌های دامپزشکی و شهردای تهران برگزار و تصمیماتی برای رفع این مشکل گرفته شده است.

وی افرود: سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی کشور در حال حاضر پیگیر این موضوع هستند تا با همکاری ستاد ملی کرونا این مانع درباره فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی برداشته شود.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی دامپزشکی در شهر تهران فعلا پلمب نمی‌شود، اما اگر مرکزی نیز توسط شهرداری پلمب شده است، باید اشاره کرد مصوبه‌ای در ستاد ملی کرونا برای پلمب شدن آن‌ها نداشته ایم.

رئیس جدید سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی دامپزشکی شهر تهران نباید پلمب شود گفت: بر اساس جلسه برگزار شده در مجلس، مقرر شده شهرداری پیگیری‌های لازم را با وزارت بهداشت انجام دهد و راه حلی را پیدا کنند و بنا بر پلمب مراکز درمانی دامپزشکی نبوده است.

وی افزود: دامپزشکان در صورتی که مشکلی در خصوص پلمب مراکز درمانی دامپزشکی دارند، نظام دامپزشکی موظف است پیگیری‌های لازم برای رفع پلمب این مراکز را انجام می‌دهد.

ماکنعلی در پایان همچنین در ارتباط امکان انتقال بیماری کوید ۱۹ از حیوانات خانگی به انسان گفت: بر اساس آن چیزی که تا به امروز مشخص شده این ویروس از انسان به انسان به راحتی و از انسان به گربه سانان منتقل می‌شود، اما تا به امروز گزارشی درباره انتقال ویروس از حیوانات خانگی به انسان ثبت نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی پلمپ مراکز دامپزشکی پلمب مراکز درمانی دامپزشکی مراکز درمانی دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور نظام دامپزشکی شهرداری تهران شورای اسلامی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی

بنا بر اعلام مسئولان شهری، شهرداری تهران با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی برخورد قاطع خواهد کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید محمد فیاض؛ مدیرکل ‌هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی؛ رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه 5 به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه‌سازی شهروندان از مواردمورد انتظار در اجرای این طرح است.

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و درمورد خودروها و مراکز جمع‌آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گردها ، برخورد قانونی انجام می‌پذیرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی؛ رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و ماموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسئول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از6 ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارایه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

جمع‌آوری پسماندهای حجیم در پایتخت/ تم رنگ برای تهران 1403 چیست؟

وی افزود: با پدیده تکدی‌گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضایی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان ، اخلاق ، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری ، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی؛ شهردار منطقه 5  با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد.

شهردار منطقه 5 اظهار کرد: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه5 می‌بایست در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • رسیدگی به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری چگونه انجام می شود؟
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی