Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه القدس العربی، عریقات در بیانیه خود گفت: جنایت امروز اسرائیل در ترور جوان کم‌توان ذهنی فلسطینی، مسئولیت لغو مصونیت اسرائیل و جنایت‌های سازماندهی شده‌اش را بر دوش جامعه بین‌المللی گذاشته است. جامعه بین‌المللی باید وارد عمل شود و ضمن محاکمه کردن اسرائیل، همکاری با آن را متوقف کند.

وی افزود: ما از دادگاه بین‌المللی لاهه می‌خواهیم بدون فوت وقت و قبل از اینکه فلسطینی‌ها در جنایت‌های بی‌حد و حصر اسرائیل غرق شوند، تحقیقات جنایی علیه این رژیم را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح شنبه «ایاد الحلاق» جوان فلسطینی کم‌توان ذهنی را در منطقه «باب الاسباط» واقع در بخش قدیمی قدس اشغالی هدف تیراندازی قرار داده و به شهادت رساندند.

از سوی دیگر جنبش آزادیبخش میهنی فلسطین «فتح»، کابینه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن را مسئول کامل جنایت قتل جوان فلسطینی دانست.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات اعدام این جوان فلسطینی جنایت جنگی به شمار می‌رود و کسی که مرتکب آن شده باید برای محاکمه به دادگاه بین‌المللی تحویل داده شود.

در بیانیه آمده است: مردم فلسطین و رهبری آن بر محاکمه همه جنایتکاران جنگی اسرائیل و محکومیت همه اقدامات این رژیم در راس آن جنایت یهودی‌سازی قدس اشغالی، ادامه شهرک‌سازی و الحاق کرانه باختری به اسرائیل تاکید و اصرار دارند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز درباره شهادت این جوان فلسطینی در قدس گفت: با وجود مشکل ذهنی این جوان نظامیان اسرائیلی ۷ گلوله به او شلیک کردند.

حماس با اشاره به افزایش ترور و کشتار مردم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی بر محاکمه اشغالگران در همه محافل بین‌المللی و پرده‌برداری از جنایت‌های مستمر و گسترده آنها در حق مردم فلسطین تاکید کرد.

نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی هم روز شنبه خواستار محاکمه عوامل به شهادت رساندن جوان کم‌توان ذهنی فلسطینی شدند.

طبق اعلام رسانه‌های عربی، پس از تیراندازی نظامیان اسرائیلی به الحلاق، این جوان فلسطینی براثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به تیراندازی به سمت این جوان کم‌توان ذهنی، اعلام کرده که در نهایت مشخص شده که این جوان فلسطینی هیچ سلاحی همراه خود نداشته است.

برچسب‌ها اسرائیل قدس رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل قدس رژیم صهیونیستی اسرائیل قدس رژیم صهیونیستی جوان فلسطینی رژیم صهیونیستی کم توان ذهنی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه واشنگتن پست به توضیحات اولیه رژیم صهیونیستی درباره شهادت این کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه به نام «هند رجب» شک کرد، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از رژیم صهیونیستی در این باره می‌خواهد تا اطلاعات بیشتری ارائه کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این دختر ۶ ساله به همراه خانواده‌اش که در حمله رژیم صهیونیستی شهید شده بودند، در خودرو گیر افتاده و در تماسی تلفنی از امدادگران خواست تا او را نجات دهند.

خویشاوندان این کودک، ۱۲ روز بعد، پیکر بیجان او را در کنار دیگر اعضای خانواده در خودرویشان در نزدیکی یک آمبولانس و پیکر دو امدادرسان این آمبولانس که می‌خواستند جان او را نجات دهند، یافتند.

واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش کرد، تحقیقات مشخص کرد که خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی در منطقه حضور داشتند و این برخلاف ادعای نیروهای نظامی این رژیم بود در تحقیقات اولیه بود که گفته بودند نیروهای آنها اصلا در محدوده تیراندازی این خودرو که کودک در آن گرفتار شده بود، قرار نداشتند.

میلر با بیان اینکه شهادت این کودک فلسطینی یک تراژدی غیرقابل توصیف است، گفت: چنین اتفاقی هرگز نباید اتفاق بیفتد. ما بار دیگر از اسرائیل می‌خواهیم تا اطلاعات بیشتری در این باره ارائه کند. ما همچنان از بررسی کامل این موضوع و چگونگی وقوع آن استقبال می‌کنیم.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که در حال بررسی جراحات غیرنظامیان در جنگ شش ۶ ماهه اسرائیل در غزه به‌عنوان بخشی از فرآیندهایی هستند که هدف آن اطمینان از عدم استفاده از تسلیحات ارائه‌شده توسط ایالات متحده در نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

میلر همچنین گفت در مورد هند رجب، به جای اینکه ایالات متحده بررسی خود را انجام دهد، از اسرائیل پرسیده است که در تحقیقات خود به چه چیزی رسیده است. این همان کاری است که ما برای انجام جزئیات جدیدی که توسط واشنگتن پست مطرح شد، به آنها رجوع می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • ۴کودک فلسطینی در میان ۷شهید بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید