Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@08:08:59 GMT

پمپئو؛ چاپلوس ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۲۸۳

پمپئو؛ چاپلوس ترامپ

به گزارش خبرآنلاین، توماس فریدمن در یادداشتی برای روزنامه نیویورک تایمز با عنوان «مایک پمپئو بدترین وزیر امور خارجه است» نوشت: 

ماشین ترامپ در تولید سر و صدا در قالب توییتر مطرح شده و فاکس  نیوز به آن دامن می زند، اگر می بینید که صدای این ماشین در هفته های اخیر بالا رفته به این دلیل است تا نه تنها توجه افکار عمومی از کشته  شدن بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی در بحران کرونا منحرف شود، بلکه تاییدی است بر این مساله که کشور ما در ریاست جمهوری ترامپ، نخستین حمله تروریستی مرگبار به خاک آمریکا را که در خارج برنامه ریزی شده  بود، تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست متوجه شده اید،  "ویلیام بار" دادستان کل آمریکا و همچنین اف بی آی  هفته گذشته اعلام کردند اطلاعلات به دست آمده از تلفن های همراه یک کارآموز نیروی هوایی عربستان سعودی که در ۶ دسامبر ۳ ملوان آمریکایی را کشته و ۸ نفر دیگر را  در پایگاه هوایی "پنساکولا" زخمی کرده است، نشان می دهد این اقدامی تروریستی است که طراحی آن در خارج صورت گرفته است.

داده های تلفن همراه «با قاطعیت نشان می دهد» که "محمد سعید الشمرانی" نه تنها پیش از این حمله بلکه قبل از ورود به آمریکا در آگوست ۲۰۱۷، روابطی بسیار چشمگیر با القاعده در شبه جزیره عرب داشته و در حقیقت به ارتش عربستان پیوسته بود تا  «یک عملیات ویژه» را اجرا کند.

این که الشمرانی توانست ۳ ملوان آمریکایی را در یک پایگاه  نظامی از پای درآورد نشان دهنده ناتوانی گسترده اطلاعاتی آمریکا و عربستان است. چه کسی بیشتر از خلبانان عربستان پیش از ورود به پایگاه نیروی هوایی آمریکا برای آموزش، باید تحت نظر قرار بگیرند؟ دولت ترامپ آشکارا از آن چه که زیرنظرش رخ می دهد، هیچ اطلاعی نداشته است.

انتظار می رود مایک پمپئو در خصوص این شکست اطلاعاتی به صورت خاص نگران  باشد. زیرا پس از حمله  تروریستی به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲، که به قتل ۴ دیپلمات آمریکایی منجر شد،  این پمپئو بود که در آن زمان، که نماینده کنگره بود، هدایت تحقیقات را درباره مسئولیت هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت در این حادثه، رهبری می کرد.

پمپئو پیش از وزارت خارجه، رئیس سازمان سیا در دولت ترامپ بود. اکنون شاهدیم در حالی که پمپئو رئیس سیا بود، نخستین حمله تروریستی به آمریکا که از زمان حوادث ۱۱ سپتامبر رخ داده است، در حال  سازماندهی در خارج از آمریکا بود و زمانی رخ داد که او وزیر خارجه آمریکا شد. اکنون این مساله ای است که ارزش تحقیقات دارد.

پمپئو بدترین وزیر خارجه در تاریخ آمریکا است که حتی یک دستاورد دیپلماتیک نداشته است. من از زمانی که پمپئو رئیس سیا بود اطلاع زیادی ندارم، فقط این را می دانم که او زمان زیادی را در کاخ سفید صرف می کرد تا چاپلوسی ترامپ را بکند.

وی همچنین با اشاره به ادعای پمپئو در ۳ می در مصاحبه با "ای بی سی نیوز" گفت چین ویروس کرونا را تولید کرده است. وی آوازه ای بسیار خوب در عرصه حمایت از تئوری توطئه دارد. قطعا می توان تصور کرد که از آزمایشگاهی در ووهان چین،  یک ویروس کرونا شاید به صورت تصادفی از خفاشی که تحت مطالعه است، فرار کرده باشد اما بهترین کارشناسان ویروس شناسی، و همچنین سازمان های  اطلاعاتی آمریکا می گویند هیچ سندی نیست که نشان دهد این ویروس ساخته دست بشر باشد، ادعایی که پمپئو آن را مطرح کرده است.

مساله دیگری نیز وجود دارد که وزیر خارجه آمریکا تلاش می کند  توجه افکار عمومی را از آن منحرف کند.  شبکه ای بی سی، در ۱۹ می فاش کرد که او و همسرش – سوزان- با هزینه دولت بیش از ۲۰ میهمانی شام علنی نشده و به دقت طراحی شده در سالن های تاریخی پذیرایی دیپلماتیک در کاخ سفید برپا کردند. مقامات وزارت خارجه که در این ضیافت های شام دخیل بودند، از این مساله ابراز نگرانی کرده اند که پمپئو در این ضیافت ها از منابع فدرال هزینه کرده است تا برای جاه طلبی های سیاسی خود، پایگاه های حمایت گرانه فراهم  کند. شایعات گسترده ای وجود دارد مبنی بر آن که پمپئو و همسرش رویاهایشان را درباره کاخ سفید مخفی می کنند.

در شرایطی که رئیس جمهور آمریکا، مجلس سنا که در اختیار جمهوری خواهان است، و  شبکه فاکس نیوز همواره آماده اند تا از پمپئو دفاع کنند، وزیر خارجه آمریکا نمی توانست کمتر از این چیزی که هست، نسبت به هیچ یک از این مسایل بی توجه باشد. او فقط لبخند رضایت می زند و جولان می دهد. اما هر آمریکایی باید به این مساله اهمیت بدهد. روحیه و همچنین  تاثیرگذاری وزارت خارجه ما – و البته مواضع مان در دنیا- در دوران پمپئو در بدترین حالت قرار  دارد.

منبع ترجمه: کانال تلگرامی مصطفی تاجزاده

310311

کد خبر 1393932

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا نیویورک تایمز وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دقایقی پیش در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال صحبت کرد: امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه پر طرفدار و مردمی استقلال و پرسپولیس در فرابورس به بخش غیر دولتی واگذار شد. دولت سیزدهم زمانی بر سر کار آمد که این ۲ باشگاه دچار محرومیت‌هایی شده بودند؛ در سال ۱۴۰۰ ستادی به عنوان ستاد واگذاری بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورسی تشکیل شد و در اسفند ماه همان سال اولین گام برداشته شد؛ این در حالی بود که سه دولت قبل در این زمینه ناکام بودند.

او با اشاره به جزئیات این واگذاری عنوان کرد: در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد. تلاش دولت بر این بود تا مساله اتحاد مالکیت و بحث مدیریت و انضباط مالی را بتواند حل و فصل کند.

وزیر اقتصاد در مورد الزام ای اف سی توضیح داد: همزمان مساله جریمه آسیایی، فرصت اصلاح اقتصادی و مالی و مدیریت این ۲ باشگاه را فراهم کرد. در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و صنایع پتروشیمی این مساله حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس نهایی شد.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، امروز بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ ماهه به کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی اعلام شده است. روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) با حضور وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

 

منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟