Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه امتحانات پایان سال تحصیلی در پایه‌های نهم و دوازدهم به ‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: امتحانات حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و جای نگرانی برای خانواده‌ها وجود نخواهد داشت.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آستانه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی، اظهار کرد: باعث خوشحالی است که به‌رغم تمام محدودیت‌های موجود، توانستیم سال تحصیلی 99-98 را به‌خوبی پشت سر بگذاریم؛ باهمت مدیران و معلمان، موفق به ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در زمان تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدیم و با نزدیک شدن به زمان برگزاری امتحانات، افق روشن‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به ‌صورت حضوری، تصریح کرد: پایه‌های نهم و دوازدهم جزو پایه‌های سرنوشت‌ساز و پراهمیت در نظام آموزشی محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل تصمیم بر آن است که امتحانات پایان سال تحصیلی در این دو پایه به‌صورت حضوری برگزار شود.

کمرئی ادامه داد: دلیل برگزاری حضوری امتحانات در پایه دوازدهم واضح است و در پایه نهم نیز به دو علت، مرتبط بودن نتایج ارزشیابی پایه نهم با موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و تأثیر50 درصدی نتایج پایه نهم در پذیرفته شدن دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی، تصمیم به برگزاری حضوری امتحانات پایان سال در این پایه گرفتیم.

وی افزود: گره خوردن نتایج ارزشیابی پایه نهم با موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، شرایطی را برای ایجاد نگرانی در خانواده‌ها ایجاد کرده بود که اگر امتحان به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شد و نتایج را بر مبنای ارزشیابی‌های مستمر،  نظرات و قضاوت‌های معلمان مطرح می‌کردیم، ممکن بود ابهاماتی را در پی داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش‌آموزان پایه نهم برای ورود به مدارس نمونه دولتی باید در آزمون‌های این مدارس که جزو مهم‌ترین آزمون‌های پایه نهم است، شرکت کنند و از آنجایی‌که یک‌چهارم دانش‌آموزان پایه نهم در این آزمون شرکت می‌کنند و 50 درصد سابقه تحصیلی دانش‌آموزان در نمره نهایی آنها برای قبولی در  آزمون مدارس نمونه دولتی اثر دارد،  ترجیح سیستم آموزشی به برگزاری یک ارزشیابی کتبی با اعتبار بالا برای جلوگیری از هرگونه ابهام برای خانواده‌ها و ضایع نشدن حق دانش‌آموزان بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با برگزاری امتحانات پایه هفتم و هشتم به‌صورت غیرحضوری فرصت لازم برای مدیران مدارس در نظارت بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون حضوری مهیاست، گفت: از تاریخ 24 اردیبهشت‌ با هماهنگی وزارت بهداشت، پروتکل‌هایی را در خصوص برگزاری امتحانات حضوری در مدارس آماده و ابلاغ کردیم که در آن مسؤولیت مدیران مدارس در زمینه رعایت موارد بهداشتی برای سلامتی دانش‌آموزان کاملاً مشخص ‌شده است و مسؤولیت نظارت اجرای دستورالعمل ارسالی با بالاترین مقام آموزش ‌و پرورش استان است؛ همچنین کمیته‌ای مرکب از 5 نفر از حوزه‌های بهداشتی بر تمام فعالیت‌ها نظارت می‌کنند بنابراین خانواده‌ها به‌هیچ‌عنوان در مورد حضور فرزندانشان در مدارس نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به تخصیص بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار به مدارس برای گندزدایی بیان کرد: فعالیت‌های لازم در جهت گندزدایی از محیط مدرسه و تجهیزات مورد استفاده دانش‌آموزان انجام ‌شده است و سعی شده با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در مورد حضور و تغذیه آنها در محیط مدرسه، ایمنی دانش‌آموزان تا حد امکان رعایت شود تا بتوانیم سال تحصیلی را به‌خوبی پشت سر بگذاریم.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: امتحانات خرداد ماه امتحانات پایان سال برگزاری امتحانات دانش آموزان نهم و دوازدهم حضوری برگزار سال تحصیلی خانواده ها پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان