Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رئیس جمهور آمریکا با مجموعه‌ای از مشکلات متعدد داخلی و خارجی مواجه شده است که شانس پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را کمتر می‌کنند.

این روزها، مصائب و مشکلات دونالد ترامپ تمامی ندارد. ترامپ در حالی به انتخابات ریاست جمهوی آینده نزدیک می‌شود که روز به روز بر بحران‌های داخلی و خارجی‌اش افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هنوز دعوای او با توئیتر تمام نشده بود که ناگهان چندین ایالت آمریکا صحنه آشوب و اعتراضات نژادی شد. جدای از اینها، کاخ سفید به خاطر بیماری کرونا و مسائل دیگر با چین دچار اختلافات جدی شده است. اختلافاتی که منجر به قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا شد. در کنار همه این‌ها می‌توان بحران اقتصادی ناشی از بیماری کرونا را به هم به مشکلات ترامپ اضافه کرد.بیشتر بخوانید: بایدن مجبور به عذرخواهی شداختلافات ترامپ با توئیتر بعد از آن آغاز شد که این شبکه اجتماعی در اقدامی بی سابقه، زیر دو توئیت ترامپ درباره برگزاری انتخابات از طریق پست در ایالت کالیفرنیا، برچسب «صحت‌سنجی» قرار داد و ترامپ را به مطرح کردن ادعا‌های بی‌اساس متهم کرد. ترامپ گفته بود که برگزاری انتخابات از طریق پست منجر به تقلب گسترده در انتخابات خواهد شد. اما توئیتر این ادعا را «بی‌اساس» خواند. ترامپ از این امر بسیار خشمگین شد و با هدف محدود کردن اختیارات شبکه‌های اجتماعی، فرمان اجرایی جدیدی امضا کرد.

"جعبه باروت"
در ابتدا تصور می‌شد که توئیتر به طور موردی و محدود با برخی توئیت‌های ترامپ مقابله کرده است. اما حالا بعد از اقدام توئیتر در مخفی کردن تهدیدات ترامپ علیه معترضان مینیاپولیس معلوم شد که این شبکه اجتماعی برای مقابله با برخی توئیت‌های ترامپ کمر همت بسته است.

در پی قتل یک شهروند سیاه پوست به نام «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس آمریکا توسط پلیس، این شهر صحنه آشوب و ناآرامی شد. با وجود اخراج و بازداشت افسر خاطی، اعتراضات فروکش نکرد و حالا به چند ایالت آمریکا، از جمله واشنگتن، نیز سرایت کرده است. همچنین، کاخ سفید به خاطر اعتراضات تعطیل شد.


معترضان به تبعیض نژادی و بدرفتاری پلیس با سیاه پوستان اعتراض کردند. اعتراضات در شهر مینیاپولیس با آشوب و تخریب اموال عمومی همراه شد. به همین خاطر در این شهر مقررات منع آمد و شد برقرار شد. با این حال، معترضان مقررات منع آمد و شد را زیرپا گذاشته و به خیابان‌ها ریختند و به اعتراضات خود ادامه دادند.

آنچه بیش از همه شهروندان مینیاپولیس را خشمگین کرد، انتشار ویدئویی از بدرفتاری پلیس با فلوید بود. در این ویدئو، در حالی که فلوید روی زمین خوابیده بود، درک شووین، افسر سابق پلیس مینیاپولیس، زانوی خود روی گردن او قرار داده بود. فلوید اندکی بعد از این واقعه جان خود را از دست داد.

دونالد ترامپ در توئیتی، معترضان مینیاپولیس را «اراذل و اوباش» خواند و تهدید به استفاده از ارتش و حتی شلیک به آن‌ها کرد. او توئیت کرد: «تازه با فرماندار (مینه سوتا)، تیم والز، صحبت کردم و به او گفتم که ارتش با اوست. مشکلی پیش بیاید، کنترل امور را به دست خواهیم گرفت، اما وقتی غارت شروع شود، تیراندازی هم شروع می‌شود. از شما متشکرم.» توئیتر این توئیت را مصداق ترویج خشونت دانست، ولی از حذف آن امتناع کرد.

اعتراضات مینیاپولیس تنها یک اتفاق مهم در سلسله اتفاقات دو ماه و نیم گذشته آمریکاست. در ابتدای این سلسله، بیماری کرونا شهر نیویورک را از پای درآورد. اقتصاد آمریکا تعطیل شد و بیکاری اوج گرفت؛ به نحوی که از هر چهار کارگر آمریکایی یک نفر برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرد. صف‌های طولانی دریافت غذا شکل گرفت. تعدادی از افراد مسلح در مخالفت با تدابیر قرنطینه تظاهرات کردند. در ادامه این اتفاقات، تلفات کرونا در آمریکا از ۱۰۰ هزار نفر گذشت. روزنامه نیویورک تایمز، طی یادداشتی به قلم میشیل گولدبرگ، با اشاره به این اتفاقات اعلام کرد که آمریکا به یک «جعبه باروت» و یک کشور در حال «سقوط آزاد» تبدیل شده است.


تظاهرات مینیاپولیس در شرایطی اتفاق افتاد که تلاش نامزد‌های دمکرات و جمهوریخواه برای جذب آرای سیاه پوستان شدت گرفته است. کمی بیش از یک هفته پیش، جو بایدن، اظهارنظری کرد که به نفع ترامپ تمام شد. بایدن گفته بود سیاه پوستانی که به ترامپ رأی دهند، سیاه پوست نیستند. ترامپ و جمهوریخواهان فورا از «گاف» بایدن بهره برداری کردند. امری که بایدن را به عذرخواهی واداشت.

اما با شعله ور شدن اعتراضات مینیاپولیس بار دیگر رابطه ترامپ و سیاه پوستان تحت الشعاع قرار گرفته است. ترامپ، معترضان به قتل فلوید را «اراذل و اوباش» توصیف کرد. تهدید او به استفاده از ارتش علیه معترضان نیز ممکن است سیاه پوستان را به سوی جو بایدن متمایل کند. خصوصا که سیاه پوستان از قبل رابطه خیلی خوبی با ترامپ نداشته اند.

شاید به همین خاطر ترامپ سعی کرده با تشدید لفاظی‌ها علیه چین توجه‌ها را از اعتراضات مینیاپولیس و سایر بحران‌های داخلی به مسائل خارجی منحرف کند. ترامپ روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی را قطع کرد. او گفته است مقامات چینی «وظایف‌شان در زمینه گزارش‌دهی» به سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس کرونا را نادیده گرفته اند. ترامپ افزود: «به رغم اینکه چین سالانه فقط ۴۰ میلیون دلار به سازمان بهداشت جهانی پرداخت می‌کند، کنترل کاملی بر این سازمان دارد.» این در حالی است که به گفته ترامپ، آمریکا سالانه ۴۵۰ میلیون دلار به این سازمان پرداخت می‌کند.

دولت ترامپ به موازات انتقاد از سازمان بهداشت جهانی، بار‌ها از مدیریت بحران کرونا توسط چین انتقاد کرده و به نوعی آن را مسئول مرگ ده‌ها هزار شهروند آمریکایی دانسته است. روز جمعه ترامپ در ادامه اقدامات‌اش علیه چین، منطقه هنگ کنگ را از برخی امتیازات ویژه در روابط با آمریکا محروم کرد. رئیس جمهور آمریکا به دولتش دستور داده برخی استثنا‌هایی را که به هنگ کنگ در روابط تجاری با آمریکا وضعیت ویژه‌ای می‌دهند، لغو کند. ترامپ گفته این دستور طیف وسیعی از توافقات آمریکا و هنگ کنگ مانند توافقات استرداد و ... را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این دستور ترامپ در پاسخ به تصویب قانونی در کنگره خلق چین صادر شد. این قانون خودمختاری دیرینه هنگ کنگ را تضعیف می‌کند. پیش از این، معروف بود که چین «یک کشور با دو سیستم» است. به عبارت دیگر، هنگ کنگ بخشی از کشور چین است، اما سیستم آن با چین متفاوت است. امتیازات تجاری آمریکا به هنگ کنگ به خاطر همین تفاوت بود. اما حالا آمریکا می‌گوید هنگ کنگ دیگر از چین مستقل نیست. منبع: فرارو لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ انتخابات2020 سازمان بهداشت جهانی سیاه پوستان هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟

نشریه نیویورک تایمز گزارش داد دیوید پکر به عنوان نخستین شاهد پرونده ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی معرفی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه نیویورک تایمز گزارش داد دیوید پکر ناشر مجله نشنال انکویرر، به عنوان نخستین شاهد پرونده ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی معرفی شد.

وی به اجرای یک طرح «بگیر و بکش» به منظور کمک به ترامپ برای پیروز شدن در انتخابات سال 2016، اعتراف کرده است. این طرح شامل عمل غیراخلاقی پرداخت پول برای نگفتن داستان های منفی درباره یک موضوع است که در این پرونده ترامپ است.

بر این اساس، شرکت رسانه‌ای پکر مبلغ 150 هزار دلار را به کارن مک دوگال که او نیز مدعی ارتباط با ترامپ است، در همان زمانی پرداخت کرده که به استورمی دنیلز پرداخت کرده است. این شرکت سپس به صورت تعمدی داستان مک دوگال را تا پس از انتخابات 2016، پنهان کرده است.

نشریه تایمز با استناد به منبعی آگاه افزود: انتظار می رود شهادت پکر در مرکز توجه مکالمات وی با ترامپ درباره پرداخت حق السکوت باشد.

انتظار می رود دیگر شاهدان قابل توجه در این پرونده، مایکل کوهن وکیل سابق شخصی ترامپ باشد که حق السکوت را به دنیلز پرداخت کرده است، خود دنیلز و هوپ هیکس مشاور دنیلز باشند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از هفته پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

دقایقی بعد از تعیین هیئت منصفه دادگاهی که قرار است به پرونده دونالد ترامپ، در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند، فردی در مقابل این دادگاه خودش را به آتش کشید.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

ترامپ در جریان یک مصاحبه در محوطه بیرونی دادگاه، بار دیگر قاضی این پرونده را فردی شیاد و پرونده را توطئه‌ای برای کنار گذاشتن او از رقابت های انتخاباتی پیش رو دانست.

هنوز مشخص نیست که آیا رئیس جمهورسابق برای دفاع از خود در این دادگاه در جایگاه شهود قرار می گیرد.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجیخودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟