Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@18:23:38 GMT

شناسایی عامل آتش سوزی در ارتفاعات خاییز

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۵۱۰

شناسایی عامل آتش سوزی در ارتفاعات خاییز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسدالله هاشمی مدیر کل محیط زیست این استان در بازدید از ارتفاعات خاییز دهدشت گفت: عامل آتش سوزی در ارتفاعات خاییز کهگیلویه شناسایی شد.
هاشمی با بیان اینکه در حال انجام مراحل قانونی شکایت از عامل آتش سوزی ارتفاعات خاییز هستیم، افزود: عامل این آتش سوزی بلافاصله بعد از مهار آتش به دادگاه معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کهگیلویه نیز گفت: ۲۰۰ نفر از نیرو‌های منابع طبیعی با تجهیزات برای مهار آتش سوزی توسط بالگرد‌های ارتش عازم ارتفاعات خاییز شدند.
اتابک افزود: کار انتقال عوامل منابع طبیعی و نیرو‌های مردمی و تامین آذوقه و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها توسط بالگرد‌های ارتش و سپاه در حال انجام است.
بر اساس ارزیابی‌های اولیه گفته می‌شود تاکنون افزون بر ۲۵۰ هکتار از جنگل‌های و مراتع در این منطقه طعمه حریق شده است.
گفتنی است منطقه حفاظت شده خائیز با مساحتی بیش از ۳۳ هزار هکتار در سال ۱۳۷۷ به عنوان منطقه حفاظت شده ثبت شد.
این منطقه در فاصله ۱۵ کیلومتری بهبهان است و در حوزه جغرافیایی استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد.
بر اساس آخرین سرشماری، این منطقه بیش از یک هزار ۵۰۰ راس کل و بز دارد که وجود دریاچه سد مارون و چشمه ها، همچنین وجود چند غار طبیعی، گونه هایی، چون پلنگ و کاراکال و پرندگان با ارزشی مانند جغد شاخدار و جغد ماهی خوار به اهمیت این منطقه افزوده است.   انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی محیط زیست مراتع و جنگل ها کهگیلویه و بویراحمد ارتفاعات خاییز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عزیز برگ نی در دیدار با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود:عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است.

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کررات به مرکز استان سفر کند.

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • شناسایی ژن عامل پارکینسون