Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امین زاده عصر شنبه در جلسه بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز بانه اظهار داشت: صیانت از بستر رودخانه ها بر عهده اداره منابع آب است که باید بر ساخت و سازهای بستر رودخانه ها نظارت داشته باشد و با افراد متخلف که در بستر رودخانه ها اقدام به ساخت و ساز می کنند برخورد کنند که عدم نظارت بر بستر رودخانه ها در بانه یکی از گلایه مندی های فرمانداری از اداره منابع آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ادارات مربوطه به موقع با متخلفان در ساخت و سازهای غیر مجاز به موقع اقدام نمی کنند، افزود: اداره امور آب بانه در هنگام ساخت و ساز با متخلفان برخورد نمی‌کند و بعد از اتمام ساختمان برای متخلفان پرونده تشکیل می‌دهد که این نوع برخورد نقش بازدارندگی ندارد.

امین زاده با اشاره به اینکه بیشترین آمار ساخت و سازهای غیر مجاز استان مربوط به بانه و مریوان است گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باید به موقع و قبل از احداث ساختمان انجام شود در سالهای گذشته در ۴۳۰ هکتار از اراضی بانه ساخت و ساز بدون مجوز انجام شده که سکونتگاه های غیر رسمی و محلات حاشیه ای در سال‌های گذشته ایجاد و به معضل بزرگی تبدیل شد.

وی اضافه کرد: ساخت و ساز غیر مجاز در بانه نهادینه شده و افراد بی محابا تخلف می کنند و اهرم بازدارنده جدی در این زمینه وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری بانه اظهار داشت: تسهیلات و آسان کاری برای صدور مجوز در نظر گرفته شده و برای جلوگیری از تخلف حداکثر کمک از طرف سازمان‌های مربوطه انجام می شود و با ارجاع درخواست توقف عملیات ساخت و ساز شهرداری به دادستان به موقع دستور توقف عملیات و حکم تخریب صادر می شود.

در ادامه سرپرست شهرداری بانه نیز گفت: بسیاری از ساخت و سازهای در اراضی ملی و خارج از محدوده شهری احداث شده و علارغم اینکه جلوگیری از این ساخت و سازها به عهده دیگر سازمان های است در صورت انجام هر گونه تخلف شهرداری وارد عمل شده است.

سروه قادرخانزاده افزود: شهرداری تاکنون برای ساخت و سازهای حریم بستر رودخانه ها مجوز صادر نکرده و همه ساخت و سازهای در کاربری ها مغایر نیز تخریب شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون هفت پرونده برای افراد متخلف که تفکیک غیر مجاز انجام دادند تشکیل شده و ۸۰ نفر خوانده از شهرداری شکایت کرده است.

قادرخانزاده افزود: برای کنترل ساخت و سازها تمام ارگان های مربوطه در یک طرف و شهرداری به تنهایی در یک طرف قرار گرفته که کنترل این ساخت و سازها نیازمند همکاری و هماهنگی همه ادارات است.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم در بین سازمان ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز وجود ندارد، گفت: علارغم انجام مکاتبات با ادارات خدمات رسان مبنی برای عدم ارائه خدمات اما همچنان انشعاب های غیر دائم انجام می شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها شهرداری بانه کردستان رودخانه های کوهستانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری بانه کردستان رودخانه های کوهستانی شهرداری بانه کردستان رودخانه های کوهستانی ساخت و سازهای غیر مجاز بستر رودخانه ها ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب