Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به مداخلات مکرر آمریکا در امور داخلی پکن به جمله معروف «نمی‌توانم نفس بکشم» بسنده کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «هوا، چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین درواکنش به مداخلات متعدد و پیاپی مقامات آمریکائی در امور داخلی این کشور به ویژه در موضوع هنگ کنگ و تایوان درپیامی کنایه‌آمیز در توئتیر نوشت: نمی‌توانم نفس بکشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توئیت سخنگوی وزارت خارجه چین همراه با پیام توئیتری «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صفحه این رسانه اجتماعی وی قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این پیام ادعا کرده است: هم اکنون زمان مهمی است و دوستداران آزادی در سرتاسر جهان باید در کنار حاکمیت قانون ایستاده و حزب کمونیست چین را که آشکارا تعهدات خود به مردم هنگ‌کنگ را نقض می‌کند بازخواست کند.

شایان ذکر است، شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا از سه شنبه هفته قبل و بعد از کشته شدن یک شهروند سیاه پوست زیر پا‌های یک افسر پلیس، صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی شده و از روز گذشته این اعتراضات به سایر شهر‌ها و ایالت‌های آمریکا کشیده است. گزارش‌ها در این خصوص حاکیست این جوان سیاه پوست در حالیکه زیر پای افسر سفید پوست در حال مرگ بود، فریاد می‌زد: نمی‌توانم نفس بکشم.

گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر ادعا کرد که در پاسخ به قانون امنیتی که چین برای هنگ کنگ تدارک دیده است، به دولت خود دستور داده روند حذف شرایط ویژه اقتصادی هنگ کنگ را آغاز کند.

وی با این ادعا که چین به وعده خود مبنی بر رعایت خودمختاری هنگ کنگ پایبند نبوده از تدارک تحریم علیه برخی از چهره‌های سیاسی چین که به زعم وی در کمرنگ شدن خودمختاری هنگ کنگ دخیل بوده‌اند، خبر داد.

ترامپ همچنین از صدور دستورالعملی برای حفاظت از مراکز تحقیقاتی خبر داد که بر مبنای تعلیق ورود اتباع چینی است که به لحاظ امنیتی خطرناک تلقی می‌شوند.

این اقدام می‌تواند ۳ تا ۵ هزار دانشجوی چینی را که در حال سپری کردن دوره تحصیلات تکمیلی خود در مراکز علمی آمریکا هستند، تحت الشعاع قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفس چین آمریکا سخنگوی وزارت خارجه چین توانم نفس بکشم هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد