Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه علاقمند هستم در کمیسیون نظارت مجلس فعالیت داشته باشم، گفت: مازندران حاشیه امن برای مدیران کم کار نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منصورعلی زارعی در نخستین نشست خبری بعد از شروع مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم متفاوت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود، مجلس فعلی در بحث پیشرفت و عدالت که از رهنمون‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است توجه بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حضرت امام در خصوص ریل گذاری مجلس برای پیگیری امورات مردم تأکید داشتند، افزود: رهبری در پیامی به نمایندگان اشاره داشتند که باید به وظایف خود مطلع باشند، ما در این دوره نظارت و شفاف‌سازی را در اولویت قرار داده‌ایم.

این مسؤول، مرکز پژوهش‌های مجلس را مهمترین بخش در خانه ملت دانست و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با داشتن کارشناسان خبره می‌تواند در حوزه‌های مختلف نظارت قانونی داشته باشد در این دوره شاهد تغییرات اساسی در راستای مطالبات مردم خواهیم بود.

وی که در دولت دهم به عنوان نماینده دولت در مرکز مازندران فعالیت داشت برای نخستین بار قانون گذاری و نظارت در بهارستان را تجربه می‌کند انتظارات مردم را ارزیابی و عملکرد به موقع دیوان محاسبات دانست و خاطرنشان کرد: همزمان با مشخص شدن اعتبارات کشور نظارت هم باید انجام شود نه اینکه تفریغ بودجه سال 97 در سال 99 مورد ارزیابی قرار گیرد، این روش انتظارات مردم را برآورده نمی‌کند.

*شفافیت مهم‌ترین ابزار برای نظارت

زارعی  یکی از برنامه‌های ضروری و اجتناب ناپذیر در مجلس یازدهم را بحث شفافیت دانست و گفت: شفافیت مهم‌ترین موضوع برای مقابله با فساد است.

*مازندران حاشیه امن برای مدیران کم کار نیست

نماینده مردم ساری و میاندورود با اعلام اینکه علاقمند هستم در کمیسیون نظارت مجلس فعالیت داشته باشم، بیان کرد: مازندران حاشیه امن برای مدیران کم کار نیست.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجه‌ای از وقتم را در خدمت اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و صنوف مختلف خواهم بود، افزود: حرف درست و دقیق را از مردم باید بشنویم. برای پاسخگویی و خدمات رسانی باید خواب را از چشمانمان بگیریم.

زارعی به خدشه وارد شدن اعتماد بین مردم و مسئولان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: باید در سال هزار و 400 اعتماد مردم به مسؤولان را تا 50 درصد افزایش دهیم.

این مسؤول توسعه و پیشرفت مازندران را در ارائه برنامه و کارهای کارشناسی از سوی مسئولان را الزامی دانست و افزود: مازندران فرصت کارهایی که آزمون و خطا در آن باشد را ندارد.

وی مجمع نمایندگان مازندران را در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افرادی همدل و با وحدت رویه معرفی کرد و یادآور شد: وجود منطقه آزاد در استان نیازمند کارهای کارشناسی است تاکنون این طرح برای بندر امیرآباد رد نشد نیازمند بررسی و  کارشناسی دوباره است.

زارعی توجه مجلس شورای اسلامی را به اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال بررسی برنامه ششم هستیم برنامه هفتم کشور در حال طراحی است.

وی با اعلام اینکه مازندران در حوزه‌های زیرساختی ضعیف است تاکنون به توسعه کشاورزی، صنعتی و گردشگری نرسید، افزود: یکی از محورهای اقتصادی مقاومتی توجه به مسائل دانش بنیان است. اولویت کار مجلس یازدهم ایجاد فضای کسب و کار مناسب در صنعت، گردشگری و کشاورزی است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی دریا و ساحل را برای توسعه اقتصادی مازندران ظرفیت قابل توجه دانست و گفت: حدود 500 هکتار از اراضی ساحلی ساری و میاندرود در اختیار دستگاه‌های دولتی است تاکنون در آزادسازی کامل سواحل موفق نبودیم.

*زباله مازندران پروژه ملی است

وی با اعلام اینکه مازندران همچون سایر استان‌های شمالی با مشکل پسماند مواجه است، اظهار کرد: زباله پروژه‌‌ی ملی است نمی‌توان به فرمانداران تفویض اختیار کرد.

زارعی با اعلام اینکه مازندران خدمات ملی ارائه می‌دهد توزیع اعتبارات عمومی استان را عادلانه نمی‌دانیم افزود: بنا به قولی که به مردم ساری داده شد امیدواریم تا پایان شهریور به نتایج مطلوبی در حل معظل پسماند برسیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شوراس اسلامی در پایان این نشست خبری رسانه‌ها را مؤثرترین دستگاه نظارتی در شناسایی حیاط خلوت برخی از مدیران دانست و گفت: پرسشگری وظیفه رسانه‌ها است و ما هم موظف به پاسخگویی هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس مقام معظم رهبری عدالت نماینده مردم ساری مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصیرالدین یعقوبی عصر چهارشنبه در نشست با منتخبان مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با تقدیر از حماسه آفرینی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، از تلاش‌های منتخبان مجلس نیز تقدیر کرد و افزود: طبق آمار و اطلاعات، این ندای رهبری توسط مردم و با تلاش همگان محقق شده است.

وی با اظهار اینکه امیدواریم در دوره جدید شاهد مجلسی باشیم که انقلابی‌تر از گذشته باشد، افزود: شورای ائتلاف توانست شایستگان را به مردم معرفی کند.

وی با عنوان اینکه کار و تلاش ما برای اقتدار و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، افزود: هیچکدام از ما هدف جز پاسداری از آرمان انقلاب و نظام مقدس اسلامی نداریم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تشکیل کارگروه انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از نامزدها در سایت شورای ائتلاف ثبت نام کرده بودند و از این میزان ۱۹۰ نفر مربوط به استان مازندران بوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران با اظهار اینکه مردم به شورای ائتلاف اعتماد و اعتقاد دارند، گفت: نباید کام شیرین مردم را در انتخابات تلخ کرد.

کد خبر 6063749

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • تأثیر قانون شفافیت مالی در انتخابات مجلس از زبان دادستان کل کشور
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته