Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@16:21:48 GMT

آمریکا موشک‌های رهگیر جدید در کره جنوبی مستقر کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۹۸۸

رسانه‌ها از استقرار موشک‌های جدید رهگیر «تاد» آمریکا در یک پایگاه هوایی در کره جنوبی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» یک مقام نظامی کره جنوبی در این زمینه گفت که این موشک‌ها جایگزین نمونه های قبلی شده‌اند. وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرده که علاوه بر استقرار این موشک‌های جدید تاد، آمریکا ژنراتور و تجهیزات جمع آوری اطلاعات جدید را به پایگاه هوایی «سئونگجو» در کره جنوبی ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این منبع خبری، این اقدام پنجشنبه و جمعه انجام شد و نحوه اجرای آن در شب هنگام با اعتراض ساکنان محلی مواجه شد.

آمریکا درسال ۲۰۱۷ سامانه دفاع موشکی تاد خود را در  پایگاه سئونگجو برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی مستقر کرد. گفته می‌شود برای هر سکوی پرتاب، هشت تیر موشک رهگیر وجود دارد.

در ادامه تقابل سئول با همسایه شمالی خود، کره جنوبی در روزهای گذشته به نقل از منابع نظامی خود از پیوستن یک زیر دریایی اتمی جدید کره شمالی به نیروی دریایی این کشور خبر داد.

بنابر ادعای کره جنوبی، این زیردریایی ۳ هزار تن وزن دارد و قادر به حمل سه موشک بالستیک است. این زیر دریایی در یک پایگاه دریایی در شرق کره شمالی در دست ساخت و تجهیز قرار دارد. یک مقام نظامی سئول در این باره گفت: «به نظر این زیر دریایی آماده استقرار است. ما از نزدیک فعالیتهای آنها را زیر نظر داریم.»

* فارس

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بی‌بی‌سی: حمله بی‌سابقه ایران از نظر نظامی- اطلاعاتی پُر اهمیت است
  • بی بی سی خسارت‌های حمله ایران به پایگاه اسرائیل را تأیید کرد + جزئیات
  • دومین پایگاه آمریکا در سوریه طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت