Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومنی از واریز ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به حساب فرزندان ایتام و محسنین توسط حامیان خبر داد.

«مجید مومنی» با اشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در راستای جذب حامی برای کودکان ایتام و محسنین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این نهاد در ماه مبارک رمضان ۹۸۶ حامی جدید برای ایتام در استان مرکزی جذب و این حامیان حمایت از ۱ هزار و ۳۶۵ فرزند یتیم را عهده دار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: حامیان فرزندان ایتام و محسنین از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به حساب فرزندان معنویشان واریز کردند.

 

وی ضمن تشکر از تلاش ها و حمایت های حامیان استان مرکزی اظهار کرد: طرح  اکرام ایتام از طرح های موفق کمیته امداد است که همواره با حمایت خیرین و نیکوکاران روبرو بوده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۲۵ هزار و ۴۵۰ حامی در استان مرکزی حمایت از فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شدند که از این تعداد ۱۳ هزارو ۷۰۹ نفر حمایت از دو هزار یتیم و ۱۱ هزارو ۷۴۱ نفر حمایت از ۴۸۷۸ فرزند محسنین را بر عهده گرفتند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی  همچنین اضافه کر: در سال گذشته ۱۷ میلیاردو ۹۲۲ میلیون تومان توسط حامیان به حساب فرزندان معنویشان واریز شده است که این مبلغ گره گشای بسیاری از مشکلات آنان بوده است.

 

فراهم شدن بسترهای الکترونیکی برای واریز کمک های خیرین

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش به فراهم شدن بسترهای الکترونیکی برای واریز کمک های خیرین و نیکوکاران به منظور کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط این روزهای جامعه، در دسترس بودن وسایل الکترونیکی و همچنین شیوع ویروس کرونا بسترهای مناسب و آسان الکترونیکی از طریق نرم‌افزار و سیستم بانکی برای پرداخت کمک های خیرین و نیکوکاران و حامیان فراهم‌شده است.

 

وی اضافه کرد: خیران می‌توانند کمک‌های خود را مستقیم به‌حساب فرزند معنوی خود واریز کنند و مطمئن باشند که کمک های آنان در همان لحظه به دست نیازمندان رسیده و گره گشای مشکلات آنان است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: حامیان و خیران می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد و یا ثبت‌ نام در سایت‌های اکرام ایتام و محسنین به یاری کودکان نیازمند بشتابند و در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

 

جمع آوری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات فطره

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قبولی طاعات و عبادات مردم خیر و نوعدوست استان مرکزی گفت: تاکنون یک میلیارد و ۶۶۲ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان زکات فطره و کفاره در استان مرکزی جمع آوری شده است.

 

مومنی با بیان اینکه امسال برای جمع‌آوری زکات فطریه روش‌های غیر حضوری و بیش از ۱۵۰۰ پایگاه ثابت و سیار در نظر گرفته شده بود، افزود: از مبلغ جمع آوری شده، یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان زکات فطریه عام ، ۴۵ میلیون و ۸۱۳ هزار تومان سهم سادات و ۴۹۸ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

 

وی همچنین از کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین و نیکوکاران در ماه رمضان به منظور اطعام نیازمندان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از ۸ میلیارد و ۸۷۳ میلیون تومان با کمک خیران به صورت نقدی و غیر نقدی جمع آوری و هزینه شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زکات فطریه جمع‌آوری‌شده مانند سنوات گذشته و بر اساس موازین شرعی در امور معیشتی، تأمین کمک‌هزینه درمان، مسکن، اشتغال، تحصیل و جهیزیه دختران خانوارهای تحت حمایت هزینه می‌شود، اظهار کرد: افرادی که تا کنون موفق به پرداخت فطریه خود نشده اند، می‌توانند از طریق کد دستوری#۰۸۶ *۸۸۷۷* ،شماره حساب ۰۱۱۱۴۷۰۰۷۰۰۰۵ و یا شماره کارت۶۰۳۷-۹۹۱۸-۹۹۹۴-۰۰۸۸ فطریه خود را برای کمک به اقشار کم بضاعت پرداخت کنند.

 

مسکن یکی از نیازهای مهم و اساسی محرومین و نیازمندان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مسکن مناسب یکی از مهمترین نیازهای محرومین و نیازمندان است، گفت: کمیته امداد امام خمینی در راستای تهیه مسکن و پرداخت اجاره بهای مسکن مددجویان فعالیت های گسترده ای دارد.

 

مومنی با اشاره به اینکه در سال گذشته اجاره مسکن ۳ هزار و ۳۹۵ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی پرداخت شده است، افزود: در این راستا ۱۰ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مددجویان می توانند با بهره‌گیری از تسهیلات کمیته امداد، کمک های خیران و آورده خود صاحب خانه شوند، ادامه داد: بر اساس اجرای بند (د) ماده ۳۹ قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی اجتماعی،سیاسی کشور و بند ۵ تبصره ۱۷ بودجه ،مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور از پرداخت هزینه های صدور پروانه های ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه انشعاب آب، برق و گاز برای یک بار و در حد واحد مسکونی معاف هستند.

 

ترویج فرهنگ ازداوج آسان راهی برای پایداری زندگی

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ترویج فرهنگ ازداوج آسان در بین جوانان گفت: ازدواج سنت حسنه ای است که باید خانواده ها در راستای انجام این مهم و تلاش کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای ازدواج جوانان گفت: در این راستا در سال گذشته ۱ هزار و ۱۵۲ فقره کمک هزینه تأمین جهیزیه با اعتبار پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شده است.

 

مومنی کمک به ازدواج جوانان و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان را امری ضروری دانست و افزود: این مهم می تواند در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر باشد.

 

وی همچنین به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای تامین بخشی از هزینه های ازدواج جوانان در خانواده های نیازمند اشاره کرد و گفت: این مهم به منظور کمک به زوج های جوانی که به دلیل عدم تمکن مالی قادر به آغاز زندگی مشترک نیستند، با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده انجام می شود.

 

این مقام مسئول کمک هدیه ازدواج به فرزندان مددجو، اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، برگزاری همایش‌های ازدواج آسان و دوره‌های آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد دانست و بیان کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند برای مشارکت در تأمین جهیزیه نوعروسان با ستاد جهیزیه کمیته امداد همکاری کرده و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه کمیته امداد نهادی انقلابی و برخاسته از متن انقلاب است، گفت: امام خمینی(ره) با درایت و دور اندیشی خود و با تاکید بر اینکه انقلاب ایران، انقلاب محرومین و مستضعفان است این نهاد حمایتی را تاسیس کرد و از همان روزهای اول تاسیس تا کنون فعالیت های گسترده ای را در راستای حمایت از محرومین و نیازمندان انجام داده است.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک کمیته امداد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره فرزندان ایتام و محسنین بخش دیگری از سخنانش خیرین و نیکوکاران حساب فرزندان میلیون تومان مقام مسئول استان مرکزی سال گذشته تحت حمایت جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری