Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@05:58:36 GMT

خط و نشان چین برای آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۳۲۶۸

خط و نشان چین برای آمریکا

به گزارش افکارنیوز،

گلوبال، نوشت که آمریکا به دلیل تحریم های گستاخانه اش بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

اخبار بین الملل-تصمیم اعلام شده دونالد ترامپ رییس جمهوری  آمریکا برای لغو جایگاه تجاری ویژه هنگ کنگ، بخشی از «تاکتیک باجگیری آمریکا» پس از آن است که زورگویی هایش علیه چین درشیوع کرونا نتیجه نداد.

گلوبال با اشاره به این تصمیم آمریکا پس از تصویب لایحه قانون امنیتی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین خاطر نشان کرد: «پکن پیشتر خود را برای سناریوهای مختلف آماده کرده است و حتی لغو این جایگاه ویژه تجاری تاثیر اساسی روی اقتصاد هنگ کنگ ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه تاکید کرد که چنین اقداماتی نشان می دهد که «چین دشمن آمریکا فرض شده است» و این روند مخاطرات سیاسی را افزایش می دهد و نهایتا تحریم های گستاخانه واشنگتن آنها را هدف قرار خواهد داد.

گلوبال تایمز سپس به ادعاهای ترامپ به عنوان اظهارات اساسا «دروغین» اشاره کرده و نوشته است که آمریکا همه حقیت ها درباره هنگ کنگ و اصول منطقه و اصل یک کشور و دو نظام را نادیده گرفته است.

گزارش آورده است: آمریکا قمار بزرگی را شروع کرده است اما ثروتش تا این اندازه کفایت نمی کند آمریکا در همه گیری دچار چالش های زیادی شده است و برای این قمار ژتون کافی ندارد.

گزارش می افزاید که آمریکا بهتر است ارزیابی کند که «تا چه زمانی با اسب تحریم های چین می تازد» آن کشور باید خساراتش را نیز خوب ارزیابی کند و به آمار مازاد تجاری بالای خود در تجارت با هنگ کنگ نظری بیندازد.

روزنامه دولتی چین سیاست های دولت آمریکا را تنها در راستای منافع آن کشور می داند و اضافه می کند که آنها با رویکرد تندخویانه، گستاخانه و زیاده خواهی های خود فقط به دنبال فروش محصولات بیشتر به چین هستند و در تلاشند تا چین را در هر منطقه ای متوقف کنند و به هر کشوری که نزدیک می شود، محدود کنند.

نهایتا روزی فرا می رسد که آمریکا محبوبیت و اعتبار خود را در هنگ کنگ از دست می دهد این کشور خلاف امواج تاریخ حرکت می کند و با تحریم های خودسرانه و خروج های خودخواهانه از سازمان های بین المللی دچار آسیب های فراوانی می شود این روند از سوی قدرتی مانند آمریکا چیزی جز یک «خودکشی مزمن» نیست.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا چین چین ویروس آمریکا آمار ویروس کرونا کرونا ترامپ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

او گفت که این تحریم‌ها برنامه موشکی و پهپادی و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که از سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران پشتیبانی می‌کنند را در بر خواهد گرفت و واشنگتن انتظار دارد تا متحدانش نیز از این اقدام آمریکا پیروی کنند.

سالیوان افزود: «به توسعه پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه برای مقابله و سرکوب توانایی موشکی و پهپادی ایران ادامه خواهیم داد».

 «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز روز گذشته (سه شنبه) گفت که واشنگتن قصد دارد طی روز‌های آینده در واکنش به حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی تحریم‌های جدیدی را علیه صادرات نفت ایران اعمال کند.

پیش از این روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشته بود که آمریکا در واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی، در حال آماده کردن بسته تحریم‌های جدید علیه تهران است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • روز‌های تاریخ ساز برای منطقه