Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «ایران» هیسپان تی وی، این هفته مخاطبان خود را میهمان و مسافر شهرستان خواف از توابع مشهد در استان خراسان رضوی خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛برنامه «ایران» هیسپان تی وی مستندی گزارشی است که هر هفته با معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و باستانی و جغرافیایی شهرهای ایران تلاش دارد تا دریچه ای نوین را به دیدگان مخاطب های برنامه خود بگشاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه «ایران» این هفته با گزارشگری شیما کاظمی، غذاهای سنتی و صنایع دستی در شهرستان خواف را معرفی خواهد کرد.

شهرستان خواف در جنوب مشهد واقع شده است، هنرهای دستی و مشاغل سنتی  در آن رواج بسیاری دارد از جمله قالی بافی، آهنگری، نمد مالی، نخ تابی، خراطی، نجاری، مسگری و ساخت سازهای سنتی. همچنین  قلور ترش، قلور بشیر، ارزن پلو (گاورس پلو)، گرماست، اشکنه خنجک، شیربرنج و توگی بشیر از چمله غذاهای محلی شهرستان خواف است که در برنامه «ایران» بدانها پرداخته می شود.

برنامه «ایران»  روزهای یکشنبه ساعت ۰۷:۳۰ به وقت تهران پخش می شود و در ساعات 13 و 18:30 همان روز و روز دوشنبه 4 صبح،6:30و 11:30 بازپخش خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران غذاهای سنتی جاذبه فرهنگی شهرستان خواف شهرستان خواف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: امسال ساماندهی به دام داشتی و پرواربندی، توسعه صنایع دستی، توسعه کشت و برداشت گیاهان دارویی، گردشگری جامعه محور و توسعه شترداری از جمله طرح‌ های محوری برای حمایت و توانمندسازی مناطق عشایری استان خواهد بود.   محمدحسین جعفری که در حاشیه سفر به شهرستان خواف سخن می گفت، افزود: پارسال ۴۵ هزار تن انواع نهاده دامی تأمین و برای تألیف دام در بین عشایر استان توزیع شد.   جعفری با بیان اینکه از این مقدار، ۱۹ هزار تن به صورت مدت دار و در بازه‌ های پنج تا شش ماهه در طول سال توزیع شده، ادامه داد: استان خراسان رضوی دارای ۸ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری است که در مجموع ۹۳۶ هزار واحد دامی در سطح ۱۷ شهرستان استان دارند.   مدیرکل امور عشایری استان در ادامه به نقش عشایر در پرورش شتر در استان اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۶۰ درصد شتر استان خراسان رضوی در اختیار عشایر است.   وی افزود: شهرستان مرزی خواف با هزار و ۵۱۶ خانوار و حدود شش هزار و ۴۰۰ نفر، دارای بیشترین جمعیت عشایر در استان خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • انتخاب ۲ اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • صنایع دستی خراسان جنوبی را بشناسیم