Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@00:15:11 GMT

نگاهی به 25 بازیکن برتر لیگ قهرمانان اروپا

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۳۳۲۶

نگاهی به 25 بازیکن برتر لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا میدان درخشش بازیکنان بزرگی بوده که در میان آن‌ها 25 نفر چهره‌های شاخصی بودند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، همه‌گیری ویروس کرونا باعث تعطیلی رقابت‌های فوتبال در دنیا شده و این موضوع، تورنمنت بزرگی چون لیگ قهرمانان اروپا که عالی‌ترین سطح مسابقات فوتبال در آن برگزار می‌شود، تعطیل شده و قرار است در دو ماه آینده برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعطیلی بهانه‌ای شد تا مروری بر 25 بازیکن برتر تاریخ این مسابقات داشته باشیم.

25) روبرتو مانچینی: مهاجم توانمند تیم ملی ایتالیا که در آنکونا به دنیا آمده بود توانست در تیم سمپدوریا درخشش فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در چند دوره متوالی لیگ قهرمانان، گل‌های باورنکردنی و حساسی به ثمر برساند که در تاریخ فوتبال ماندگار است. بیشترین درخشش او در تیم لاتزیو بوده است.

24) دیمیتار برباتوف: ستاره بلغاری فوتبال بلغارستان در تیم بایر لورکوزن بازی‌های بسیار خوبی برگزار کرد و توانست برابر تیم‌های بزرگ قاره سبز نمایشی کم‌نظیر داشته باشد تا جایی که سر آلکس فرگوسن او را به منچستریونایتد آورد.

23) فابیو کاناوارو: مدافع مستحکم ایتالیا در تیم پارما چهره شد و پس از آن توانست در یوونتوس و رئال مادرید بازی‌های به‌مراتب بهتری را ارائه کند.

22) هرنان کرسپو: مهاجم تیزهوش آرژانتینی در تمامی دوران فوتبالش ثابت کرد از هیچ فرصتی برای گلزنی کوتاهی نخواهد کرد.

21) پل پوگبا: هافبک نفوذی فرانسوی در یوونتوس چهره شد و در حال حاضر برای منچستریونایتد بازی می‌کند. پوگبا در کنار آندره‌آ پیرلو زوج موفقی را در یوونتوس تشکیل داده بودند.

20) میشاییل بالاک: هافبک آماده آلمانی در بایر لوزکوزن بازی‌های بسیار خوبی انجام داد و در سطح ملی نیز همواره بازیکن بزرگی بود. البته او در منچستریونایتد دوران درخشانی را سپری نکرد.

19) رابرت پیرس: هافبک خلاق فرانسوی بازی‌های تکرار نشدنی با پیراهن آرسنال انجام داد و یاد بازی‌های او در خاطر علاقه‌مندان به فوتبال همواره باقی خواهد ماند.

18) ژرژ وه‌آ: مهاجم آفریقایی میلان ایتالیا بازی‌های بسیار هوشمندانه‌ای در این تیم انجام داد و همواره خطری در خط دفاعی تیم‌های مختلف بود. وه‌آ در پاری سن ژرمن و چلسی نیز بازیکنی آماده بود.

17) رود ون نیستلروی: بازی‌های این مهاجم هلندی در منچستریونایتد بسیار درخشان بود و عامل اصلی حضور این تیم انگلیسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. او در رئال مادرید موفق نشد دوران درخشانی که در منچستریونایتد داشت را تکرار کند.

16) گابریل باتیستوتا: مهاجم خلاق آرژانتینی در خط حمله تیم‌های فیورنتینا و رم ایتالیا همواره بوی گل می‌داد و بسیاری از سرمربیان فوتبال دنیا دوست دارند بازیکنی با توانایی‌های او را همواره در خط حمله خود داشته باشند.

15) جیان فرانکو زولا: مهاجم ریزنقش ایتالیایی با پیراهن چلسی بازی‌های بسیار خوبی انجام داد و همواره به حریفان شوک وارد می‌کرد.

14) سرخیو آگوئرو: ستاره آرژانتینی منچسترسیتی آرامش را از دروازه‌بان و خط دفاعی تمامی حریفان گرفته است و هنوز هم بازیکنی زهردار است.

13) پاتریک ویرا: هافبک فرانسوی آرسنال در این تیم قهرمانی‌های زیادی به دست آورد و بعد از آن در اینتر ایتالیا بازیکنی تکرار نشدنی بود. این هافبک بزرگ فوتبال دنیا مقطعی در یوونتوس هم بازی کرد.

12) فرانچسکو توتی: بدون تردید تیم رم ایتالیا تا زمانی که توتی در این تیم میدان‌داری می‌کرد نیاز به بازیکنی که بتواند فرصت‌های گلزنی زیادی برای مهاجمان فراهم کند را در تیم خود حس نکرد.

11) بابی مور: ستاره سال‌های دور فوتبال انگلیس همواره از هوش بالای خود برای موفقیت تیم پرستون نهایت استفاده را می‌برد.

10) دنیس برگ‌کمپ: این ستاره هلندی در تیم‌های رئال مادرید، آژاکس، یوونتوس، آرسنال و اینتر در لیگ قهرمانان بازی کرد و در تمامی این تیم‌ها بازیکنی کم‌نظیر بود.

9) زلاتان ابراهیموویچ: این مهاجم سوئدی در تیم‌های آژاکس، یوونتوس، اینتر، بارسلونا، میلان، پاری سن ژرمن و منچستریونایتد بازی‌های زیادی در لیگ قهرمانان اروپا برگزار کرد و همواره خالق اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بود.

8) لوتار ماتیوس: این بازیکن میدان‌دار بایرن مونیخ 12 سال در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و بازی‌های خوبی انجام داد. برخی معتقدند جای خالی او هنوز پر نشده است.

7) اریک کانتونا: هافبک بد اخلاق فرانسوی منچستریونایتد بدون شک یکی از بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان اروپاست که رعایت نکردن اخلاق از سوی او باعث شد تا همیشه مورد انتقاد هوادارانش باشد.

6) روبرت لواندوفسکی: اگر فوتبال دنیا لیونل مسی، کریستیانو رونالد و رائول را نداشت، بدون شک لواندوفسکی بهترین مهاجم دنیا بود. او در بورسیا دورتموند و در حال حاضر بایرن مونیخ ثابت کرده مهاجمی زهردار است.

5) روبرتو باجیو: مهاجم باهوش ایتالیایی با پیراهن تیم‌های یوونتوس و میلان ایتالیا خالق اتفاقاتی دوست‌داشتنی برای هواداران این دو تیم بود و نشان داد از بازیکنان خاص فوتبال دنیاست.

4) جیان لوئیجی بوفون: این دروازه‌بان ایتالیایی با انجام صحیح وظیفه خود درون دروازه یوونتوس سالیان درازی است در فوتبال دنیا حضور دارد و در 42 سالگی هم قصد بازنشستگی ندارد.

3) روماریو: بدون شک فوتبال برزیل با داشتن چنین مهاجمانی متمایز شده است. این مهاجم توانمند در ترکیب منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و در بارسلونا نیز بازی‌های بسیار خوبی انجام داد.

2) رونالدو: مهاجم برزیلی که همواره با کریستیانو رونالدو مقایسه می‌شود، به خاطر مصدومیت‌های متمادی که داشت، سال‌های کمی در فوتبال دنیا درخشید. او در بارسلونا، اینتر و رئال مادرید بازی‌های فراموش نشدنی انجام داد.

1) دیه‌گو مارادونا: ستاره بی بدیل فوتبال دنیا که باعث قهرمانی آرژانتین در جام جهانی شد، ناپولی را هم که باشگاهی ضعیف محسوب می‌شد به عنوان قهرمانی جام یوفا رساند و همچنین این تیم را قهرمان ایتالیا کرد.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا روبرت لواندوفسکی لوتار ماتیوس دیه گو مارادونا روبرتو مانچینی ژرژ وه آ بازی های بسیار خوبی لیگ قهرمانان اروپا لیگ قهرمانان خوبی انجام فوتبال دنیا رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد

لیگ قهرمانان اروپا از سال آینده با فرمت جدید و با ۳۶ برگزار خواهد شد.  یکی از تغییرات فرمت جدید، اختصاص یافتن سهمیه اضافه برای دو کشوری است که نمایندگانش بهترین عملکرد را در سه رقابت اروپایی یوفا یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس ثبت کنند.

با صعود آاس رم و آتالانتا به نیمه نهایی لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا، ایتالیا بهترین عملکرد را در این فصل مسابقات اروپایی در بین همه کشورهای اروپا داشته. تیم های ایتالایی اگرچه در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه نگرفتند و هیچ ایتالیایی ای در بین هشت تیم برتر لیگ قهرمانان نبود، اما تیم های این کشور در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس خوب پیش رفتند و سهمیه پنجم سری آ ایتالیا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد.

 این سهمیه اضافه به تیم پنجم جدول سری آ اختصاص می‌یابد که در حال حاضر در اختیار رم است و به این ترتیب مصاف هفته آینده بولونیا و رم (تیم های چهارم و پنجم سری آ ایتالیا) که حساسیت فوق العاده ای در راه صعود به لیگ قهرمانان داشت، کمتر می شود. البته رم جایگاه پنجمی خود را توسط آتالانتا در خطر می بیند و شاگردان گاسپرینی هم یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند.

دیگر سهمیه اضافه به احتمال فراوان به بوندس لیگا می‌رسد. پس از ناکامی عجیب تیم‌های لیگ برتر در فصل جاری مسابقات اروپایی، بوندس لیگا فاصله زیادی تا رزرو کردن سهمیه پنجم ندارد، به خصوص اینکه دورتموند، بایرن مونیخ و بایرلورکوزن هنوز به کار خود در مسابقات اروپایی ادامه می‌دهند. استون ویلا تنها نماینده باقی مانده از لیگ برتر انگلیس است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • خبر بد پرسپولیس به گوش اوسمار رسید | بازیکن کلیدی سرخ ها بازی‌های مهم را از دست داد
  • 4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24 / فیلم
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • دو بازیکن ایرانی در لیگ افغانستان
  • تیم منتخب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا / عثمان دمبله بهترین بازیکن
  • گاف عجیب حساب رسمی لیگ قهرمانان اروپا؛ وقتی عثمان دمبله دوباره بازیکن بارسلونا می‌شود!
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۳۰‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ترکیب احتمالی حساس‌ترین بازی فوتبال اروپا
  • ماموریت مهم شش ستاره در پرسپولیس
  • برابر با زلاتان و شوچنکو؛ کیلیان ام باپه دهمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد