Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران،  سعید نمکی شنبه شب پس از دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران از لغو محدودیت ساعت زیارت در صحن‌های حرم مطهر رضوی و انجام زیارت با نظارت آستان قدس رضوی، استانداری خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

وی با قدردانی از مدیریت آستان قدس رضوی در دوران شیوع بیماری کرونا افزود: تدبیر، خرد و حکمت حاکم بر مدیریت آستان قدس رضوی نقش بسیار مؤثر در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: آستان قدس رضوی در هدایت و مدیریت دیگر آستان‌های مقدس کشور نیز نقش بسیار مهم ایفا کرد و این مجموعه مقدس، به عنوان یک مرجع مهم و اثرگذار بر روی دیگر اماکن متبرکه کمک شایان توجهی در مدیریت کرونا داشت و نقش حجت الاسلام و المسلمین مروی در این اثرگذاری بسیار بارز و چشمگیر بود.

وی با اشاره به نشست خود با تولیت آستان قدس رضوی و جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: با توجه به دشواری‌های زیارت زائران و مجاوران در گرمای آفتاب، قید محدودیت ساعت زیارت در صحن‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با اختیار آستان قدس رضوی و نظارت استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برداشته ‌شد.   

دکتر نمکی افزود: مقرر شد با کمک و نظارت همه سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فقط نظارت بر رعایت پروتکل‎های بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت باشد و اداره و کنترل مابقی امور بر عهده آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای دست اندرکار قرار گیرد تا به بهترین نحو ممکن، زیارت زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رفاه و سلامت کامل انجام شود.

وی ادامه داد: از همه زائران و مردم ایران درخواست می‌کنیم با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شوند و ما روز و شب خود را برای خدمتگزاری به مردم گذاشته‌ایم تا سلامت جامعه را تضمین کنیم.

وزیر بهداشت امروز در سفر یک روزه به خراسان رضوی طی دیدار با استاندار و تولیت آستان قدس رضوی در باره تمهیدات لازم برای مهار و مقابله با ویروس کرونا همزمان با بازگشایی صحن‌های حرم مطهر رضوی گفتگو و تبادل نظر کرد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا بهداشت درمان و آموزش ماسک وزیر بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آستان قدس رضوی حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است