Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای وابسته به خلیفه حفتر هنگام عقب‌نشینی از مناطق تحت سیطره خود در لیبی با استفاده از روش‌های گروه تروریستی داعش در داخل خانه‌ها و میان خرابه‌ها بمب‌های دست‌ساز جاسازی می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عملیات «طوفان صلح» دولت لیبی علیه نیروهای وابسته به خلیفه حفتر ادامه دارد. نیروهای وابسته به حفتر که بر اثر این عملیات تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند، به سمت جنوب لیبی عقب‌نشینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبه‌نظامیان هنگام عقب‌نشینی از مناطق تحت سیطره خود در داخل خانه‌ها و میان خرابه‌ها بمب‌گذاری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان حفتر تنها در جنوب طرابلس هزاران قبضه مین و بمب دست‌ساز کارگذاشته‌اند که جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند. بسیاری از غیرنظامیانی که قصد دارند پس از عقب‌نشینی این شبه‌نظامیان به خانه‌های خود برگردند، ممکن است بر اثر انفجار این مواد منفجره جان خود را از دست دهند. از نظر کارشناسان مسائل امنیتی، جاسازی مین و بمب دست ساز در مناطق مسکونی یکی از روش‌هایی مورد استفاده تروریست‌های داعشی هنگام عقب‌نشینی است.

مقامات دولت لیبی از شناسایی و خنثی‌سازی بیش از ۶۰۰ تله انفجاری از جمله ۲۸۰ بمب دست‌ساز خبر داده‌اند که بسیاری از آنها در خانه‌های مردم منطقه جاسازی شده‌اند. تاکنون درچارچوب عملیات ارتش لیبی برای خنثی‌سازی مین و بمب‌های کارگذاشته شده در منطقه ۲۱ سرباز جان باخته و ۱۸ سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

مأموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی در ۲۵ مه ۲۰۲۰ طی بیانیه‌ای بمب‌گذاری نیروهای وابسته به حفتر در مناطق عین زاره و صلاح‌الدین در جنوب طرابلس را که منجر به مرگ و مصدومیت شمار زیادی غیرنظامی شده است، محکوم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خلیفه حفتر دولت لیبی سازمان ملل داعش نیروهای وابسته عقب نشینی خانه ها دست ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!

با افزایش تهدیدهای داعش علیه ورزشگاه‌ها و مسابقات ورزشی، یک حساب وابسته به داعش، با انتشار تصویری از یک بازیکن کریکت تیم نیوزلند و با درج تاریخ‌ بازی‌های کریکت پاکستان و نیوزلند در لاهور و راولپندی، از هواخواهان خود خواست تا اعضای تیم کریکت نیوزلند را مورد هدف قرار دهند. منبع: فارس

 

دیگر خبرها

  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد