Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای اخبار لیبی، نیروهای خلیفه حفتر اعلام کردند، پدافند هوایی سه پهپاد ترکیه را نزدیک شهر «بنی ولید» سرنگون کردند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای ترکیه قصد بمباران مواضع نیروهای حفتر در بنی ولید را داشتند که هدف آتش پدافند قرار گرفتند.

در همین حال خالد محجوب از فرماندهان ارشد نیروهای حفتر اعلام کرد که نیروهای ارتش ملی طی ۲ روز گذشته ۲۶ تن از نیروهای دولت وفاق ملی و ۱۴۰ نفر از شبه نظامیان سوری تحت حمایت ترکیه را در محورهای عملیاتی کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران در کشور آفریقایی لیبی در شمال این قاره بعد از ۹ سال، وارد مرحله جدیدی شده است و کشورهای طرفدار هر ۲ دولت مستقر در آن تلاش دارند تا با استفاده از این فرصت، حساب‌های خود را در دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا و دیگر نقاط جهان در کشور بحران زده لیبی تسویه کنند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد خلیفه حفتر لیبی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد خلیفه حفتر لیبی ترکیه سازمان ملل متحد خلیفه حفتر لیبی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد

فرهاد مجیدی از جمله مربیانی است که شایعات فراوانی پیرامون احتمال بازگشتش به لیگ برتر و هدایت تیمی غیر از استقلال در موردش شنیده می‌شود، اما برخی اطرافیان او می‌گویند سرمربی اسبق استقلال قصد دارد همچنان خارج از کشور کار کند.

فرهاد مجیدی در زمستان پارسال پس از اینکه نتوانست با اتحاد کلبا آنطور که مدیران این باشگاه می‌خواهند نتیجه بگیرد، به صورت توافقی از این تیم جدا شد و حالا دوران آرامش خود را سپری می‌کند و در فوتبال فعالیتی ندارد. فرهاد چند ساعت قبل از چهره جدید خودش هنگام حضور در برج معروف خلیفه دبی در فضای مجازی رونمایی کرد و نشان داد که با عینک به دنیا می‌نگرد.

tags # فرهاد مجیدی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • (عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد
  • (عکس) رونمایی فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه
  • فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد | عکس
  • استوری جدید فرهاد مجیدی در برج خلیفه دبی + عکس
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • تردز در این کشور ممنوع شد
  • اردن: در رهگیری پهپاد‌های ایران به اسرائیل کمک کردیم