Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید حسن میرحسینی سرپرست و مدیر تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد از اولین‌های فوتبال ساحلی استان و کشور است.

او از همان ابتدای ورود فوتبال ساحلی به یزد نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

تحریریه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان یزد به سراغ سید حسن میرحسینی سرپرست تیم فوتبال گلساپوش یزد رفته و پای صحبت او نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بیوگرافی خودتون برامون بگید؟

سید حسن میرحسینی هستم. متولد ۱۳۶۱/۲/۱۴ از محله محمود آباد یا همون مردآباد و در حال حاضر مدیر و سرپرست تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد هستم.

سید حسن میرحسینی از چه سالی وارد فوتبال ساحلی شد؟

از سال ۱۳۸۷ همزمان با آغاز اولین دوره لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران وارد رشته ورزشی فوتبال ساحلی شدم.

سید حسن میرحسینی، چه زمانی سید حسن میرحسینی شد؟

پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران که در نیمه راه مسابقات به عنوان سرمربی تیم گلساپوش انتخاب شدم و تیم گلساپوش یزد قهرمان شد، آن روز اوج معروفیت و محبوبیت سید حسن میرحسینی بود.

حالا چرا فوتبال ساحلی؟

خیلی اتفاقی، سال ۸۶ به خاطر بازی‌های لیگ برتر فوتبال استان یکی از بازیکنان تیم حریف محروم بود که بخشیده شد. برای پیگیری این موضوع به هیئت فوتبال رفتم که یکی از اعضای هیئت فوتبال استان پیشنهاد ورود به فوتبال ساحلی را به من داد که پذیرفتم و همان شب برای دوره مربیگری فوتبال ساحلی به تهران رفتم و از آن روز فوتبال را رها کردم و وارد فوتبال ساحلی شدم.

چی شد در سال ۹۴ و ۹۵ سرمربی گلساپوش شدی؟

در پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران از ابتدا محمد حسین میرشمسی هدایت تیم گلساپوش یزد را برعهده داشت که در نیمه راه یه عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی انتخاب شد و ۱۰ بازی تا پایان لیگ من به عنوان سرمربی تیم گلساپوش یزد انتخاب شدم که تونستم روند خوب آقای میرشمسی را در تیم ادامه دهم و قهرمان لیگ پنجم ایران شویم.

اولین قهرمانی گلساپوش یزد در لیگ برتر ایران با هدایت شما بود، در مورد اون دوران بگویید؟

در سال ۸۶ و در دوره پنجم لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران در بازی آخر در برابر تیم دریانوردان بوشهر در ورزشگاه سلمان محمود آباد یزد پیروز شدیم و قهرمانی ایران را به دست آوردیم، آن روز یکی از خاطره انگیزترین روز‌ها برای من و ورزش استان بود، زیرا تا آن زمان ورزش یزد به هیچ موفقیتی در ورزش‌های گروهی نرسیده بود.

ماجرای فوتبال ساحلی در مردآباد چیه؟

قبل از فوتبال ساحلی محله مردآباد تیم فوتبال سلمان را در لیگ برتر فوتبال استان داشت که به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم در دوره‌های بعد شرکت کنیم و شاکله همان تیم را نگه داشتیم و به دلیل فیزیک بدنی خاص اهالی محله مردآباد و سخت کوشی آن‌ها در زمین خاکی تمرین، تمرینات را ادامه دادیم و به نظر رسید این تیم می‌تواند در فوتبال ساحلی موفق باشد.

در مورد محله خودتون بگید؟ چرا اکثرا ورزشی هستند؟

محله مردآباد به دلیل اینکه در ورودی شهر یزد است و حکمرانانی که در یزد حکومت می‌کردند برای محافظت از شهر به دلیل اقلیم خاص و قوی جثه و شجاع بودن مردم این محله، آن‌ها را برای حفاظت از شهر انتخاب می‌کردند و از آنجا که جسارت و شجاع بودن جزء جدایی ناپذیر ورزش است، محله مردآباد توانسته در ورزش، ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمان زیادی را تحویل ورزش استان دهد.

ایده تشکیل تیم گلساپوش از کجا آمد؟

در زمان تیم فوتبال سلمان از لحاظ مالی در مضیقه بودیم. یک روز به دفتر آقای عشقان ملک رفتم و درخواست ۲۰۰ هزار تومان کمک مالی برای تیم سلمان کردم. متاسفانه حاضر به پرداخت این مبلغ نشدند تا اینکه تیم سلمان منحل شد.

یک روز در سال۸۶ نزدیک به عید فطر مراسم افطاری به همت اهالی و بزرگان محل در حسینیه مردآباد برگزار شد و همه بزرگ‌تر‌های محله جمع بودند.

در آن جلسه محمد حسین میرشمسی یک نکته تاریخی گفت؛ اینکه هرکدام از شما مبلغ ۱۰ میلیون تومان به من بدهید، چند بازیکن در حد تیم فوتبال شهید قندی به محله تحویل می‌دهم و در قبال این مبلغ چک سفید امضا می‌دهم. در آن زمان بود که اقای عشقان ملک وارد حسینیه شد و سوال کرد موضوع چیه؟ موضوع را به ایشان گفتم که نگذاشتند حرفم را ادامه دهم و گفتند فردا بیا کارخانه باهات کار دارم. از آن زمان اقای عشقان ملک پذیرفت اسپانسری تیم فوتبال ساحلی ما را که در زمین‌های خاکی تمرین می‌کردیم، بپذیرد.

مدت طولانی در کنار تیم بودی، خاطره انگیزترین مسابقه یا اتفاق در طول این سال‌ها چی بوده؟

خاطره انگیزترین اتفاق قهرمانی گلساپوش در مسابقات اوراسیا بود اون قهرمانی فوق العاده بود، زیرا که یکی از اهداف باشگاه گلساپوش حضور و درخشش در میادین بین المللی بود.

بدترین خاطره؟
جیم: در این سال‌ها اتفاقات ناگوار و بدی که برای ما رخ داده باعث رشد تیم و باشگاه شده است. بعد‌ها فهمیدیم این‌ها اتفاق بدی نبوده مانند برگزار نشدن مسابقات اوراسیا سه که یک اتفاق بد بود، اما باعث حضور تیم گلساپوش در جام باشگاه‌های جهان و رشد تیم ما شد.

راستی چرا مسابقات اوراسیا دیگه برگزار نمی‌شه؟

مسابقات اوراسیا سه به دلیل تامین نشدن هزینه‌های مالی به همت مسئولان ارشد استان و همکاری نکردن فدراسیون فوتبال و کمیته فوتبال ساحلی هیئت فوتبال استان برگزار نشد، ولی طبق رایزنی‌های مجدد با سازمان فوتبال ساحلی جهان این مسابقات را در سال ۲۰۲۰ در شهر یزد برگزار خواهیم کرد.

امکان میزبانی جام باشگاه جهان در یزد وجود دارد؟

قطعا یزد توانایی میزبانی مسابقات جام باشکاه‌های جهان را دارد. هنگام حضور تیم گلساپوش یزد در مسابقات جام باشگاه‌های جهان در ترکیه، متوجه شدیم امکانات یزد در همه زمینه‌ها بهتر از ترکیه است که در همان جا با رایزنی‌های متعدد با سازمان جهانی فوتبال ساحلی و دید خوب سازمان فوتبال ساحلی جهان به یزد، قرار شد پیشنهاد میزبانی را به صورت مکتوب به سازمان جهانی ارسال کنیم و به احتمال زیاد بعد از سه سال میزبانی ترکیه، امسال میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی جام باشکاه‌های جهان به یزد واگذار شود.

گلساپوش تا کجا می‌خواهد پیش بره؟

اهداف و تفکرات مهمی برای باشگاه گلساپوش وجود دارد یکی از مهم‌ترین آن‌ها حرفه‌ای شدن باشگاه و خودکفایی مالی باشکاه در ۳ سال آینده است.


هدف سید حسن میرحسینی برای آینده چیه؟

هدف من کمک به حرفه‌ای شدن باشگاه گلساپوش یزد است که در این صورت دیگر نیازی به سید حسن میرحسینی در گلساپوش نیست.

آینده فوتبال ساحلی یزد؟

فوتبال ساحلی استان در حال درجا زدن است. اگر شهرستان‌های استان قوی کار نکنند و بازیکن سازی نکنند اتفاق بدی برای فوتبال ساحلی استان در آینده رقم می‌خورد. همچنین اگر مسئولان استان، باشگاه گلساپوش یزد را حمایت نکنند فوتبال ساحلی شهر یزد ضعیف می‌شود.

چند کلمه میگم شما اولین چیزی که به ذهنت رسید، بگو:
کرونا؟
زندگی از نو

مردآباد؟
همه چیز

مسعود شریعتی؟
مدیر نجیب و دلسوز

ماه رمضان؟
نزدیکی به خدا

لوکوموتیو مسکو؟
رقیب

برادران عشقان ملک؟
عاشقان بی منت

پیمان حسینی؟
بهترین دروازه بان

پارس جنوبی بوشهر؟
رقیب دوست

شیخ عباس زارع؟
مدیر دلسوز

گفتگو از: علی صبور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال گلساپوش یزد لیگ برتر فوتبال وزارت ورزش و جوانان لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران مسابقات اوراسیا تیم گلساپوش یزد باشگاه گلساپوش فوتبال استان تیم فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران گفت: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه میدهند علیرغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

او افزود: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند؛ چراکه این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند چراکه قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و ساز‌هایی انجام دادند و علیرغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه‌ای موسوم به ۱۰ هکتاری در روستای ملکار، اراضی ۵ هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • ببینید | طعنه سنگین ستاره تیم ملی فوتبال ساحلی به حواله خودروی فوتبالیست‌ها
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • رقابت دو هفته‌ای تنیسور‌های ساحلی جهان به میزبانی کیش
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی
  • حضور بانوان ملی پوش در تمرین امروز پرسپولیس (+عکس)
  • دو بانوی ورزشکار پارادوومیدانی کشور مهمان ویژه تمرین پرسپولیس
  • بانوان ملی‌پوش در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس