Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:39:25 GMT

اولویت‌های مجلس یازدهم از نگاه یک فعال سیاسی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۰۸۸

اولویت‌های مجلس یازدهم از نگاه یک فعال سیاسی

ایسنا/اصفهان سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان گفت: باید سیاست‌گذاری‌ها در مجلس جدید به گونه‌ای باشد که سرمایه از بازارهایی که مولد نیستند به سمت بازارهای مولد حرکت کند.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اولویت‌های مجلس یازدهم برای حل مشکلات کشور، اظهار کرد: مجلسِ جدید باید امید را به مردم برگرداند چرا که مردم از بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در کشور راضی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل مجلس یازدهم باید ماهیت کارکرد مجلس را زنده کند و نشان دهد یک مجلس قوی با کار کارشناسی که با پاک دستی و کار اصولی انجام دهد می‌تواند تغییراتی را در وضعیت معیشتی مردم ایجاد کند.

وی افزود: بنابراین مجلس یازدهم باید به نحوی کار کند که مردم به وضوح تغییر را در زندگی خود حس کنند و اموری را در اولویت کاری خود قرار دهد که مستقیماً با معیشت مردم در ارتباط باشد و مردم بتوانند با سرعت هر چه بیشتر این تغییر را در زندگی خود حس کنند تا با مشارکت خوب در انتخابات آینده ریاست جمهوری، دولتی قوی را سر کار بیاورند.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: اولویت اصلی، بهبود وضعیت اقتصادی است و بی‌دلیل نیست که نزدیک به ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌ها شعارهای اقتصادی را مطرح می‌کنند. بنابراین به موضوع اقتصاد باید در دو بعد خُرد و کلان نگاه کرد تا مردم بتوانند تغییرات را سریع در معیشت‌شان حس کنند و تولیدکنندگان بتوانند بهبود شرایط تولید را حس کنند و کارگاه‌های کوچک حس کنند که فرایند کسب‌وکار تسهیل شده و بدون بروکراسی‌های اداری کار خودشان را پیش ببرند.

شاکران ادامه داد: در حوزه اقتصادی بحث ساماندهی مسکن بسیار مهم است که امروز وضعیت نابسامانی دارد. باید روی قیمت اجاره‌ها و قیمت مسکن نظارت جدی شود. به طرح مسکن ملی باید سرعت بیشتری داده شود و سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای باشد که تأثیر مثبتی بر بازار مسکن داشته باشد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان گفت: باید سیاست‌گذاری‌ها در مجلس جدید به گونه‌ای باشد که سرمایه از بازارهایی که مولد نیستند به سمت بازارهای مولد حرکت کند. به این معنا که بازارهایی که سوداگری در آن‌ها اتفاق می‌افتد مانند مسکن، ارز و طلا سوددهی نداشته باشند و نقدینگی جامعه به این نتیجه برسد که باید به سمت تولید برود. خوشبختانه سیاست‌های بانک مرکزی در اصلاح ساختار بانک‌ها تأثیر زیادی دارد.

وی افزود: در خصوص بازار آشفته خودروها هم باید تدبیر جدی اندیشیده و تصمیمات سریع اتخاذ شود تا در زندگی مردم ملموس باشد. در شأن مردم ایران نیست که برای تهیه خودرو تا این میزان مشقت بکشند.

شاکران یکی از اولویت‌های مهم مجلس جدید را در حوزه فرهنگ دانست و گفت: به این مبحث باید نگاه میان‌مدت داشت چرا که در فضای مجازی و برنامه‌های صدا و سیما شاهد نادیده انگاری فرهنگی هستیم. قوه مجریه و مقننه با هماهنگی یکدیگر باید برنامه‌های مشخص فرهنگی داشته باشند و برنامه‌ریزی دقیق‌تری در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: در بحث تأثیرگذاری سیاسی و نحوه کُنش مجلس با دو قوه دیگر، باید قوه مقننه خودی از خود نشان دهد نه این‌که پنجه در پنجه قوای دیگر بیندازد، چرا که در سال آخر دولت، مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود. مجلس باید واقعا نشان دهد که در رأس امور است و می‌تواند از بعد نظارتی و قانون‌گذاری در عین حالی که به قوای دیگر کمک می‌کند دو قوه دیگر هم باید حس کنند که دوربین نظارتی مجلس فعال است تا در اجرای قانون درست عمل کنند.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان، تصریح کرد: در سیاست‌های بلند مدت ۴ سال زمان کمی نیست که مجلس یازدهم در اختیار دارد و بسیاری از ساختارهای معیوب کشور را مجلس می‌تواند اصلاح کند. این ساختارها در بعد اقتصاد، سیاست خارجی، فرهنگ و صنعت ملموس است.

شاکران اظهار کرد: مجلس یازدهم با یک تعامل درست با مسئولان سیاست خارجی، کشورمان را باید به یک تولید کننده صادرات محور تبدیل کند به طوری که از بازار نفت خام جدا شویم و مجلس کمک کند و فشار بیاورد که دولت آینده وظیفه دارد در بعد سیاست خارجی بازارهای کشورهای دیگر را برای کشور ما فراهم کند. بنابراین دیپلماسی اقتصادی یکی از موارد مهمی است که باید به خوبی فعال باشد چراکه بازارهای هدف خواهان محصولات ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در بعد نظامی و اعتبار بین‌المللی در قدرت هستیم باید در اقتصاد هم شکوفا باشیم تا به یکی از قطب‌های برتر دنیا تبدیل شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مجلس یازدهم مشکلات اقتصادی فرهنگ مجلس یازدهم حس کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم

مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس، با حضور در دانشگاه قم و با انتقاد از قالیباف اظهار کرد: در موضوع بازنشستگی بعضی از نماینده‌ها متوجه نشدند و رأی دادند از جمله خود بنده!

نماینده مردم قم در خصوص رای موافق به افزایش سن بازنشستگی و مخالفت با آن تشریح کرد: در این مورد موضوع به گونه‌ای مطرح ‌شد که بعضا نمایندگان به درستی متوجه بحث نشدند و حین رای‌گیری و با توجه به زمان بسیار محدود آن، به موضوع مورد بحث رای اشتباه داده ‌شد؛ در این خصوص هم چنین بوده که بنده و برخی نمایندگان به دلیل تداخل مباحث متوجه نشده و به اشتباه رای دادیم که وقتی موضوع مشخص شد شخصا هم به صورت علنی و هم از طریق نامه به دبیر شورای نگهبان اعلام کردم که این مصوبه ایراداتی دارد و شرعا نیز اشکال دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم