Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@19:07:17 GMT

ترامپ مجبور به تعویق اجلاس گروه ۷ شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۱۵۳

ترامپ مجبور به تعویق اجلاس گروه ۷ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ شامگاه شنبه در مسیر بازگشت از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به خبرنگاران همراه افزود، می‌خواهد روسیه، استرالیا، هند و کره جنوبی را هم به این اجلاس دعوت کند.

وی افزود: من این نشست را به تعویق می‌اندازم به خاطر اینکه احساس نمی‌کنم گروه ۷ به درستی آن چیزی را نمایندگی می‌کند که در جهان جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن یک گروه تاریخ گذشته از کشورها است.

در حال حاضر گروه هفت را آمریکا، کانادا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا و ژاپن تشکیل می‌دهند.

آلیسا فرح مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید گفت: رئیس جمهوری می‌خواهد سایر متحدان سنتی از جمله پنج کشور را به‌ همراه آنهایی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، گرد هم آورد و درباره آینده چین صحبت کنند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا گفته بود قصد دارد در آخر ماه آینده میزبان سران کشورهای عضو گروه ۷ باشد اما با واکنش مبهم سران کشورها با توجه به همه‌گیری کووید-۱۹ روبرو شد.

سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه تایید نکرد که او در این نشست سران گروه ۷ حضور خواهد یافت.

وی اظهار کرد: صدراعظم از رئیس جمهوری ترامپ بابت این دعوت برای شرکت در نشست گروه ۷ در واشنگتن در اواخر ماه ژوئن تشکر می‌کند. اما با توجه به وضعیت همه‌گیری، او نمی‌تواند تایید کند که به صورت حضوری شرکت کند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم روز چهارشنبه گفته بود مطمئن نیست با توجه به انتقال ویروس کرونا و مشکلاتی که در این شرایط همه‌گیری کووید-۱۹ وجود دارد بتواند به صورت حضوری در این اجلاس حضور یابد و توصیه کرده بود به صورت مجازی برگزار شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم با ترامپ گفت‌وگو داشته است اما مشخص نیست که نظرش درباره نشست حضوری و زمان آن چه بوده است.

با این حال به نظر می‌رسد ترامپ قصد داشت با برگزاری این نشست، پیامی به جهان مخابره کند که دوران نگرانی و ترس از کرونا تمام شده است و به این صورت بتواند به سمت گشایش اقتصاد حرکت کند تا در ماه‌های اندک باقی‌مانده به انتخابات ریاست جمهوری، فرصتی برای تبلیغات خود فراهم سازد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم دریای کارائیب منطقه حفاظت شده خاییز سیروس مشفقی گروه هفت نشست ترامپ تعویق محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم دریای کارائیب منطقه حفاظت شده خاییز سیروس مشفقی رئیس جمهوری گروه ۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات لیگ بسکتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در خصوص بررسی حواشی رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر آقایان باحضور جواد داوری رئیس فدارسیون بسکتبال برگزار شد.   تصمیمات اخذ شده در این نشست به شرح زیر است:   در صورت ایجاد هرگونه بی‌نظمی، توهین و پرتاب اشیا توسط تماشاگران تیم میزبان که موجب اختلال در نظم برگزاری مسابقات شود، بازی متوقف خواهد شد. در صورت تکرار، تیم میزبان موظف به تخلیه تماشاگران توسط یگان ویژه در کمترین زمان ممکن است. در صورت امتناع، با تصمیم سرداور، ناظر و نماینده فدراسیون نتیجه بازی ۲۰ بر صفر به سود تیم حریف اعلام و باخت فنی اعمال خواهد شد.   در خصوص ادامه میزبانی تیم متخلف و حضور تماشاگران، کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ باتوجه به محدودیت زمانی تا تشکیل کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد.   همچنین درصورت رفتار تحریک‌کننده کادر فنی و بازیکنان علیه تماشاگران یا تیم حریف، با تشکیل کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در پایان بازی فرد خاطی محروم و پرونده او به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.   شایان ذکر است، حضور یگان ویژه در تمامی بازی‌ها الزامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • جلسه ویژه گروه بازسازی اولدترافورد؛ ساخت ورزشگاه جدید در راس اهداف
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • برگزاری نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات لیگ بسکتبال
  • رئیسی در دیدار نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت
  • رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است