Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رشد بازار بورس و در پی آن شکوفایی اقتصادی، توفیق نظام جمهوری اسلامی ایران است و مختص جناح خاصی نیست.

وی به ضرورت هدایت سرمایه‌های خرد مردم به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد در کشور و سمنان با اطلاع‌رسانی درست و آگاهی بخشی به عموم تاکید و تصریح کرد: تزریق این سرمایه‌ها به بازارهای موازی مانند طلا، ارز و مسکن فقط رضایت فعالان این بخش را به همراه دارد، اما در اشتغالزایی و اقتصاد کلان کشور و استان تاثیر سازنده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان ادامه داد: برخی از رقبای سیاسی و نیز فعالان بازارهای موازی با برنامه‌های دولت در بخش بازار بورس مقابله می‌کنند و موافق با آن نیستند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترغیب جامعه به مشارکت مفید در بورس، تصریح کرد: صاحبان قلم می‌توانند در این بخش با ارائه آموزش‌های لازم به مردم و ترغیب آنان به این بازار کمک کنند.

آشناگر ابرازداشت: فراگیری آموزش ثروت‌آفرینی از جمله در نظام آموزشی و تعلیمی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و ورود اقشار مردم به بورس لازم است.

وی، مدیریت نقدینگی را مقدمه‌ توسعه کشور با وجود تحریم‌ها و شرایط  به وجود آمده ناشی از آن برشمرد و افزود: در شرایط تحریم سرمایه گذاری خارجی با مشکلاتی مواجه شد، بنابراین تاکید به استفاد از سرمایه‌های داخلی با هدف تحقق توسعه اقتصاد مولد ضرورت دارد.

استاندار سمنان یادآور شد: اکنون فعالیت مولد بورس بهترین فرصت برای استفاده از منابع مردم به منظور رونق اقتصادی است و حالا برخی از رقبای سیاسی دولت تمایل دارند با این بخش نیز سیاسی برخورد شود که رویکرد آنها واقعا در مسیر درستی نیست.

وی تصریح کرد: تاکنون با وجود همه محدودیت‌های موجود، دولت تا جای ممکن با بسته‌های حمایتی و تشویقی از بخش خصوصی حمایت کرد.

آشناگر به تغییر نگرش دولت از نظام بانک‌محوری بر بورس‌محوری اشاره و اضافه کرد: هدف‌گذاری در این روش تامین ۵۰ درصدی منابع مالی صنایع با هدف رونق و جهش تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور است.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های بزرگ استان سمنان نیز پیگیر ورود به بورس هستند، خاطرنشان کرد: این واحدها، با تبدیل شدن به سهامی عام و ارائه به صورت عرضه اولیه در بورس، تامین سرمایه کرده و منجر به اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان می‌شوند.

استاندار سمنان، به ارزش روزانه معاملات بورس کشور اشاره و تصریح کرد: تزریق پول از طرف مردم به بورس کمترین اثر تورم را در مقایسه با ورود سرمایه به بازارهای موازی، در اقتصاد نظام جمهوری اسلامی دارد.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید استانداری سمنان علی رضا آشناگر  جناح بورس پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید استانداری سمنان جناح بورس دولت تدبیر و امید استانداری سمنان جناح بورس استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم

رئیس جمهور در نشست خبری با نخست‌وزیر پاکستان گفت: در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و بعد از آیین امضای اسناد همکاری بین مسئولان دو کشور، ضمن قدردانی از دولت پاکستان برای میزبانی از هیئت ایرانی، بیان کرد: خرسندم که امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و به مردم خوب و دین‌مدار پاکستان احترام می‌کنم و از طرف رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به خانواده‌های پاکستانی ابلاغ سلام دارم.

رئیسی: تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست

وی افزود: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی و مظلومان فلسطین دفاع کرده و در خیابان‌های این کشور آزادی قدس را فریاد زدند، سلام می‌کنم. به دولت و مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی به‌دست این رژیم با حمایت آمریکا و غرب در غزه و از ظلم حاکم بر جهان و نظام ناعادلانه به ستوه آمده و فریاد می‌زنند، احترام قائلیم و مواضع دولت و مردم پاکستان را می‌ستاییم. 

رئیس‌جمهور عنوان کرد: سازمان‌های بین‌المللی و به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد؛ مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم جهان از این جنایات به ستوه آمده‌اند و این اتفاقات زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست بلکه روابط ما تاریخی، تمدنی، و عمیق اعتقادی و دینی است. باورها ملت ایران با ملت پاکستان به‌هم پیوند داده است و این پیوند ناگسستنی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در جهت منافع دو کشور به‌کار گرفته شود و در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند