Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@02:35:13 GMT

اصلاح روش سهمیه‌بندی بنزین در دستور کار مجلس یازدهم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۳۶۵

اصلاح روش سهمیه‌بندی بنزین در دستور کار مجلس یازدهم

نماینده اقلیت ارامنه جنوب با اشاره به احتمال تغییر سهمیه بندی بنزین توسط نمایندگان مجلس یازدهم گفت: تا امروز که نمایندگان مجلس یازدهم چنین طرحی نداشتند اما برایند صحبت های نمایندگان مجلس این را نشان می دهد که نسبت به برخی از سیاست های اجرایی دولت در اقتصاد انتقاد جدی وجود دارد که از جمله این سیاست ها موضوع سهمیه بندی بنزین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا طرح سهمیه بندی بنزین از 28 آبان ماه سال 98 درحالی آغاز شد که دولت تصمیم گرفت مانند گذشته سهمیه بنزین را به هر خودرو اختصاص دهد در صورتیکه همان موقع طرحی در مرکز پژوهشهای مجلس در دستور کار بود که مقرر شده بود تا سهمیه بنزین به هر فرد اختصاص یابد.

ظاهرا این طرح درصورت اجرا شدن به عدالت نزدیک تر بود به طوریکه مقرر شده بود حتی افرادی که فاقد خودرو هستند نیز از سهمیه بنزین برخوردار شوند و طی سازوکاری این سهمیه را بفروشند. 

در همین راستا روبرت بیگلیریان نماینده اقلیت ارامنه جنوب در گفـتوگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به احتمال تغییر سهمیه بندی بنزین توسط نمایندگان مجلس یازدهم گفت: تا امروز که نمایندگان مجلس یازدهم چنین طرحی نداشتند اما برایند صحبت های نمایندگان مجلس این را نشان می دهد که نسبت به برخی از سیاست های اجرایی دولت در اقتصاد انتقاد جدی وجود دارد که از جمله این سیاست ها موضوع سهمیه بندی بنزین است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به احتمال قوی این طرح را اصلاح خواهند کرد گفت: در حال حاضر سهمیه بنزین به هر خودرو تخصیص یافته است بنابراین هرکس تعداد خودروی بیشتر داشته باشد سهمیه بنزین بیشتری دارد اما اگر این سهمیه به تعداد نفرات جامعه تخصیص یابد به عدالت نزدیک تر است و حتی می توان سازکاری را تعریف کرد تا فردی که خودرو ندارد بتواند سهمیه خود را به فروش برساند و از این راه درآمد حداقلی داشته باشد.

بیگلریان تصریح کرد: باید قبل از اصلاح این طرح زیرساخت های اجرایی ان را آماده کرد و به محض فراهم شدن زیر ساخت ها طرحی را اجرا کرد که به عدالت اجتماعی نزدیک تر باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نمایندگان مجلس یازدهم سهمیه بندی بنزین سهمیه بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی معلمانی که ۱ مهر ۱۴۰۰ تا ۱ مهر ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند، صادر می‌شود.

وی افزود: معلمانی که حکم بازنشستگی خود را طبق رتبه‌بندی دریافت کرده‌اند اما در اعتراضات رتبه آن‌ها تغییر کرده به زودی رتبه جدید این همکاران صادر می‌شود.

فرهادی گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟