Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فیاضی  مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است اظهارداشت: متوسط برداشت سیب‌زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان ۴۰ تا ۴۵ تن بوده که از این سطح بیش‌از ۶ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بیان کرد: سانتینا، آرکولا و آریندا از جمله ارقام سیب‌زمینی کشت شده در زمین‌های کشاورزی شهرستان ایرانشهر هستند.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کاشت سیب‌زمینی در این شهرستان از دی آغاز و برداشت آن نیز از اردیبهشت انجام و تا دهم خرداد ادامه دارد.

وی افزود: سیب زمینی بهاره ایرانشهر زمانی وارد بازار شد که بازار‌های مصرف با کمبود این محصول روبه‌رو بودند از این رو نقش مهمی در متعادل‌سازی عرضه، مصرف و همچنین تثبیت قیمت این محصول در بازار مصرف داشت.

فیاضی اظهارداشت: سیب‌زمینی ایرانشهر علاوه‌بر تامین نیاز سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان صادر شده است.

او  اظهارداشت: بیش‌از ٣٠٠ نفر در کاشت و برداشت سیب‌زمینی شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند.

ایرانشهر با ٢٠ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و حدود ١٢ هزار بهره‌بردار یکی از مناطق مستعد کشاورزی و دامداری در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت سیب زمینی کشاورزان سیستان کشت سیب زمینی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ نخستین برداشت گندم در مناطق گرمسیر کشور به طور رسمی آغاز شد. علیرضا مهاجر، معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز همزمان با سفر به استان هرمزگان به مهر گفت: نخستین برداشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به طور رسمی آغاز شد.

وی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور و در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب کرمان و جنوب فارس امروز انجام شد.

معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر در اردیبهشت ماه بارش خوبی داشته باشیم پیش بینی می‌شود امسال خودکفایی گندم تکرار شود و حدود ۱۱ میلیون تن محصول به شرط عدم آفت و بلای طبیعی برداشت شود.

کد خبر 6063442 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۵ هزار تُنی سیب‌زمینی کردستان به کشورهای همسایه
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • ۳ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهرتشکیل شد
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • نحوه کاشت و برداشت سیب زمینی شیرین در خانه به روش یک کشاورز ویتنامی (فیلم)
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست