Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@15:30:02 GMT

بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف صنفی در گیلان رسیدگی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۵۵۲

بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف صنفی در گیلان رسیدگی شد

منصور انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در دو ماه نخست امسال به هزار و ۹۸۹ مورد پرونده تخلف در استان گیلان رسیدگی شده است، اظهار کرد: در مجموع برای این تعداد پرونده بیش از ۲۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال جریمه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تخلف در بخش کالا و خدمات و در زمینه عدم درج قیمت بوده است، گفت: ۱۹۶ اکیپ در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال تشکیل و ۳۶۳ تخلف نیز در این بازرسی و نظارت‌ها کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه از پرونده‌های رسیدگی شده ۳۱۹ مورد مربوط به فروردین ۹۹ است، افزود: از این تعداد ۱۳۷ مورد در بخش کالا و خدمات، ۱۶۵ مورد قاچاق کالا و ارز، ۱۷ مورد بهداشت، درمان و دارو بوده که در مجموع این تعداد پرونده شش میلیارد ۵۰۲ میلیون ریال جریمه برای متخلفان تعیین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این ماه ۹۶ اکیپ بازرسی تشکیل و ۳۳۸ مورد بازرسی از اصناف استان گیلان انجام شد، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۱۱۳ مورد تخلف شناسایی شده است.

انصاری همچنین به آمارهای اردیبهشت ماه امسال نیز اشاره و با بیان اینکه در این ماه هزار و ۶۷۰ پرونده تخلف بررسی شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۳۲۵ مورد مربوط به کالا و خدمات، ۲۴۱ مورد قاچاق کالا و ارز، ۱۰۴ مورد بهداشت و درمان و دارو بوده که در مجموع برای این متخلفان بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال جریمه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این ماه ۱۰۰ اکیپ از سوی تعزیرات حکومتی استان گیلان تعیین و ۵۵۲ مورد بازرسی از اصناف انجام شده است، افزود: در این بازرسی‌ها ۲۵۰ مورد تخلف شناسایی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات در حوزه کالا و خدمات شناسایی شده است، ادامه داد: در این بخش بیشترین تخلف با ۳۵ درصد مربوط به عدم درج قیمت، ۱۷ درصد گران فروشی، ۱۲ درصد نداشتن پروانه کسب، ۱۰ درصد عدم ارائه فاکتور فروش و ۲۶ درصد سایر تخلفات بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش قاچاق کالا و ارز نیز حمل و نقل چوب، زغال و هیزم بدون پروانه با ۳۴ درصد بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است، گفت: حمل و نقل قاچاق ۲۰ درصد، نگهداری کالای قاچاق ۱۷ درصد، عرضه و توزیع و فروش کالای قاچاق با ۱۲ درصد و سایر تخلفات با ۱۷ درصد به ترتیب بیشترین تخلفات در این بخش بوده است.

انصاری تصریح کرد: عدم رعایت مقررات بهداشت محیط با ۳۱ درصد، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲۹ درصد، عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی با ۱۵ درصد بیشترین تخلفات ثبت شده در بخش بهداشت، درمان و دارو استان گیلان بوده است.

کد خبر 4937898

منبع: مهر

کلیدواژه: منصور انصاری تخلفات صنفی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر شیوع کرونا گرگان قزوین نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس بیرجند فطریه ستاد مقابله با کرونا بیشترین تخلفات بیشترین تخلف کالا و خدمات استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد

 

زارع نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس از پلمب ۲ واحد متخلف در طرح نظارتی عید تا عید خبر داد و گفت: علاوه بر پلمب ۲ واحد متخلف، ۳۹ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی در طبس تشکیل شده است.

او افزود: در ۷۰ گشت مشترک در طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان پرونده‌های تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

زارع نیا با اشاره به همزمانی تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان و استقبال زیاد مسافران از شهرستان طبس در تعطیلات عید فطر اظهار کرد: از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با نظارت بازرسان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با اشاره به اینکه علاوه بر بازرسی ها، ۷۰ مورد گشت مشترک با اداراه‌های مرتبط برگزار شده است گفت: این میزان گشت مشترک  منجر به ۵۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و ۳۹ فقره پرونده‌ تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نرخنامه و عدم ارائه فاکتور به ارزش بیش از ۹۰ میلیون تومان  شده است. 

او گفت: در مدت یاد شده ۲۳ مورد گزارش مردمی به صورت حضوری و یا تلفنی اخذ شده که همگی مورد رسیدگی قرار گرفته و شهروندان می توانند برای  گزارش هرگونه تخلف واحد‌های صنفی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز طرح تشدید نظارت بر عرضه کالا‌های اساسی در لرستان
  • تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی
  • جریمه یک واحد صنفی به دلیل تقلب در اجرای سفارش مشتری
  • ۱۰۰ درصد ابلاغ‌های دیوان عالی کشور به صورت الکترونیکی است
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد