Web Analytics Made Easy - Statcounter

مناظر بکر و چشم‌اندازهای طبیعی بی‌بدیل سیلوانای ارومیه را می‌توان ظرفیت بالقوه گردشگری و اکوتوریسم شمرد و باعث رشد اقتصادی و فرهنگی در منطقه شد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه٬ بخش سیلوانا به عنوان یکی از 19 منطقه جهان که دارای اکسیژن خالص است شناخته شده است، وجود چشمه‌ها و دریاچه‌هایی که از آب شدن طبیعی برف ارتفاعات به‌وجود می‌آیند، سیلوانا را به یک منطقه نمونه گردشگری در ایران و جهان تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلوانا جزو بکرترین مناطق طبیعی و گردشگری آذربایجان غربی محسوب می‌شود و از آنجا که بافت طبیعی این منطقه تا حد زیادی دست‌نخورده باقی مانده، ترکیب بسیار زیبا و چشم‌اندازی از رود، کوه و دشت‌های زیبا در این نقطه از سرزمین خلق شده است.

وجود زمین‌های مستعد کشاورزی، آب‌های فراوان زیرزمینی و جاری، آب و هوای کوهستانی، بارندگی مناسب سالیانه، طبیعت همیشه سرسبز و راه‌های ارتباطی متعدد با شهرستان‌ها و کشورهای همجوار، تولید محصولات متوع کشاورزی و دامداری این منطقه را در زمره مناطق پر نعمت قرار داده است.

برخورداری از اکوتوریست قدرتمند، قرارگیری در بین 20 منطقه برتر دنیا از لحاظ اکسیژن خالص موجود در هوا، بهترین مکان برای ستاره شناسی، وجود ظرفیت‌های ورزش هوایی مانند پاراگلایدر و بیشینه فرهنگی، از ظرفیت‌های بالقوه منطقه سیلوانا برای جذب گردشگر است.

این منطقه یکی از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری است که اگر مسئولان زیرساخت‌هایی برای توسعه گردشگری منطقه و ایجاد امکانات رفاهی بپردازند مطمئناً یک فضای بکری برای جذب گردشگران در استان ایجاد می‌شود و یک فرصت اشتغال پایدار برای جوانان و اهالی این مکان به وجود می آید.

در کل جهان فقط 19 منطقه از نعمت اکسیژن خالص برخوردار هستند که سیلوانا یکی از مناطق است،بسیاری از بیماری های حاد که از نبود اکسیژن خالص نشات می گیرند، در سیلوانای ارومیه به راحتی قابل درمان است.

در این گزارش گوشه‌هایی از زیبایی طبیعت سرسبز و بهاری سیلوانا از نظر می‌گذرد:

گزارش از راضیه محمودپور

انتهای پیام/7548/ی

R7548/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اکسیژن خالص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی صبح سه‌شنبه در همایش سنتی محیط زیست اظهار کرد: اولین همایش دانش سنتی محیط زیست ثمره‌ای برای استان چهارمحال و بختیاری و کشور است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با سازمان محیط زیست شده است تصریح کرد: تعاملاتی در سطح این دانشگاه با محیط زیست برای برپایی این همایش صورت گرفت.

پیرعلی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد خوبی در سطح دانشگاه شهرکرد فعال است که در رابطه با حفظ محیط زیست نقش مهمی را ایفا می‌کنند، یکی از اقدامات شایسته آن‌ها پاکسازی طبیعت است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه طرح‌های پژوهشی کلان در حوزه محیط زیست چهارمحال و بختیاری ارائه شده است گفت: برپایی این همایش نتیجه مذاکرات تعاملاتی است که تا کنون اتفاق افتاده است.

پیرعلی عنوان کرد: با ارائه طرح‌های پژوهشی امید است که بتوانیم کمک مؤثری در موزه‌های طبیعی در سطح کشور داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است و نباید به سمت صنعتی پیش رود، تلاش کنیم تا فرهنگ بکر محیط زیست و طبیعت برای استان باقی بماند.

پیرعلی در پایان خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی این همایش باید فعال شود تا بتوانیم از نتایج آن استفاده لازم را ببریم.

کد خبر 6079637

دیگر خبرها

  • مناظر زیبای بهاری لرستان+تصاویر
  • چرای دام‌ها در دل طبیعت بهاری روستای تازه کند بخش موران + فیلم
  • جلوه گری شکوفه‌های بهاری در دل طبیعت بوئین میاندشت + فیلم
  • مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • طبیعت زیبای ییلاقی ماسال در گیلان
  • نگاهی به طبیعت بهاری شهر اردل+ تصاویر
  • صدای زیبای پرندگان در طبیعت (فیلم)
  • آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران