Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به افزایش حجم بارش‌ها در چند سال اخیر اظهار کرد: بارش‌های مناسب سال‌های اخیر باعث رشد بی‌رویه و رویش علف‌های هرز در سطح مراتع و منابع طبیعی استان شده است.

وی ادامه داد: با گرم شدن هوا، علف‌های هرز در مراتع و منابع طبیعی، مستعد آتش‌سوزی می‌شوند که در برخی موارد این آتش‌سوزی‌ها منجر به حریق‌های گسترده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیخانی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر در مناطقی از کشور شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده بودیم، با توجه به تجربه سال‌های گذشته و همچنین آتش‌سوزی گسترده روزهای گذشته در مناطقی از کشور هشداری‌های لازم برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی به مدیران مربوط داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در خصوص امکانات و تجهیزات اطفای حریق در استان در صورت وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان گفت: امکانات و تجهیزات استان تا حدی می‌تواند پاسخگوی کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی باشد ولی با افزایش تعداد و دامنه حریق‌ها قطعاً امکانات استان برای مهار حریق کافی نخواهد بود.

وی اظهار کرد: در صورتی که آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مراتع استان رخ دهد از استان‌های معین و همجوار برای مهار آتش‌سوزی استفاده خواهد شد.

مهدیخانی یادآور شد: احتمال بروز آتش‌سوزی در تمام مناطق استان که دارای مرتع و علفزار هستند وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: متأسفانه بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در سال‌های گذشته در استان، به دلیل بی‌توجهی افراد و بهره‌برداران و ساکنان محلی بوده است.

مهدیخانی در خصوص پیشگیری و مقابله با حریق‌های احتمالی در مراتع استان قزوین افزود: تاکنون چندین جلسه کارشناسی با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شده و مصوبات مربوطه ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: اداره کل مدیریت بحران استان؛ مکاتبه لازم را با دستگاه‌ها در زمینه اعلام هشدار، انجام عملیات پیشگیرانه، آماده‌باش افراد و امکانات انجام داده و پیام‌های آموزشی و اخطار لازم نیز برای آگاهی عموم، در رسانه و فضای مجازی صادر شده است.

کد خبر 516470 برچسب‌ها مدیریت بحران استان قزوین حوادث - آتش سوزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مدیریت بحران استان قزوین حوادث آتش سوزی مدیریت بحران استان قزوین آتش سوزی آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۳۰ لرستانی مشمول امهال تسهیلات کشاورزی

سید عماد شاهرخی  با اشاره به اجرای بند دال تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۲، موضوع بخشودگی سود، کارمزد، جرائم دیرکرد و امهال تسهیلات بهره‌برداران بخش کشاورزی، اظهار کرد: از بهره‌برداران بخش کشاورزی که براثر حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل و خشکسالی دچار خسارت شده‌اند و دارای تسهیلات با سررسید ۱۴۰۱ مورد تایید کارگروه شهرستانی و استانی بودند ۲ هزار و ۴۳۰ بهره‌بردار مشمول امهال تسهیلات شدند.
به گفته وی از تعداد ۲۴۳۰ فقره درخواست دارای مصوبه کارگروه استانی با اعتبار ۱۷۱ میلیارد تومان، ۱۶۰۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان از مزایای این بند قانونی بهره‌مند شدند.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در بازه زمانی ۶ ماه از ابلاغ و اجرای این طرح، ۶۷ درصد کل اعتبار ابلاغی سهم استان جذب و توسط بانک‌های عامل اعمال شده است.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • تصادف و حریق خودرو با ۴ فوتی و ۲ مجروح
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش
  • ۲۴۳۰ لرستانی مشمول امهال تسهیلات کشاورزی
  • تولید بیش از ۱.۳ میلیون تن آبزی
  • توزیع ۶۰ هزار و ۸۱۵ تن کود کشاورزی در بین بهره برداران استان قزوین
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • مهار آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شیراز
  • توزیع ۶۰ هزار تن کود کشاورزی در قزوین