Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@22:28:26 GMT

۱۵۰ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۶۷۵

۱۵۰ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا- سیدیاسر حسن‌پور اظهارکرد: این طرح با توجه به بند دو ماده شصت و هفت برنامه ششم مبنی بر توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی و همچنین تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش به‌منظور افزایش ضریب نفوذ اتصال اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: اتصال ۱۵۰ مدرسه روستایی استان سمنان گامی مهم برای کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق محروم استان است.  

حسن پور ادامه داد: ارائه سرویس‌های مورد نیاز بقیه مدارس روستایی که قابلیت اتصال با فناوری ADSL را ندارند براساس برنامه زمان‌بندی شده و از طریق ظرفیت اپراتورهای همراه انجام خواهد شد و این طرح تا پایان مرداد ٩٩ ادامه خواهد داشت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، برنامه هوشمندسازی مدارس را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای تحقق دولت الکترونیک دانست و اظهار کرد: کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود بسترهای ارتباطی در مناطق کمتر توسعه‌یافته روستایی در اولویت برنامه‌های وزارتخانه و این اداره کل در استان قرار دارد.

کد خبر 516465 برچسب‌ها استان سمنان اینترنت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

دادکریم بلوچ اظهارکرد: شبکه آبرسانی ۳۱ روستا دچار تخریب زیرساختی شده و هم اکنون بصورت سقایی در حال آب رسانی هستند و بعد از فروکش آب بصورت کارشناسی شبکه آبرسانی آنها بازسازی خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاشگران راهداری در حال بازگشایی راه های پارک پیرسهراب، دمبدف پیرسهراب وشنام‌ها هستند.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار با اشاره به اینکه آسفالت همه راه‌های روستایی و ساخت پل و ابنیه فنی مورد انتظار مردم است، افزود: روستاییان گرفتار در سیل همیشه نیازمند امدادرسانی هوایی و ارسال کمک‌های غذایی و درمانی هستند باید پیش از اتفاقی دیگر راه‌های ارتباطی را استاندارد و آسفالت و پل‌ها و آبنماها را ساخت تا مشکلات به حداقل برسد.

وی ادامه داد: سیلاب و بارندگی‌های اخیر موجب خسارت سنگین در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده و روستاهای بخش پیرسهراب، پلان و مکرزی چابهار در محاصره سیل و گرگروها(فرسایش خندقی خاک) بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳