Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر شیخ علیشاهی روز یکشنبه در بازدید از روند برداشت زردآلو در ابرکوه به خبرنگار ایرنا گفت: ۶۷ درصد زردآلوی استان در این شهرستان تولید می‌شود که باتوجه به شرایط کم آبی  حدود ۹۰ درصد باغ‌های زردآلوی ابرکوه به صورت قطره‌ای آبیاری می شود.

وی اظهار کرد : با توجه به پیش رس بودن محصول زردآلوی ابرکوه، سرمازدگی و وقوع توفان در اواخر اسفند پارسال و اوایل فروردین ماه امسال میزان تولید این محصول را ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ علیشاهی ادامه داد: از سطح ۲ هزار و ۷۹۶ هکتارباغ های زردآلو، با متوسط تولید ۱۸ تن در ابرکوه و ۱۶ تن در استان مقدار ۲۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: محصول تولیدی زردآلو علاوه بر عرضه در بازار استان‌های مختلف از جمله تهران، اصفهان و فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس هم صادر می‌شود.

شیخ علیشاهی خاطرنشان کرد تولید زردآلو در استان از نظر سطح زیرکشت در جایگاه دهم و از نظر میزان تولید در رتبه سوم کشور قرار دارد که این توفیق نتیجه سختکوشی کشاورزان یزدی در بهره وری آب، انتخاب ارقام مرغوب و استفاده از دانش روز  است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد ارقام  زردآلوی استان را از نوع  تخم گردی، فلکه‌ای، خیاری، زرقانی، خانی و محلی ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: دهستان فراغه در بخش مرکزی ابرکوه به عنوان بزرگترین تولیدکننده زردآلوی استان یزد و حتی نوع زودرس این محصول در کشور شناخته می‌شود.

بر اثر حوادث طبیعی از اواخر اسفند ماه ۹۸ و در فروردین ماه سال جاری وقوع سیلاب، توفان، بارش تگرگ و سرمازدگی، هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان خسارت به مربوط محصولات باغی سیاه ریشه (زردآلو ، گوچه سبز ، پسته و بادام ) استان یزد وارد کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها یزد آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد آبیاری اراضی کشاورزی یزد آبیاری اراضی کشاورزی زردآلوی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار