Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی در ایام شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند تا انتهای اردیبهشت، 19 کشور ورود پروازهای ایرانی را ممنوع کردند که از جمله به کشورهایی از جمله کویت، عراق، ترکیه، امارات، اتریش می‌توان اشاره کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، بخش‌های مختلف حمل و نقل از جمله زمینی و هوایی از بخش‌های اقتصادی بود که از شیوع کرونا و تبعات آن اثر بالایی پذیرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا شرکت‌های حمل و نقل در بخش‌های مختلف در ماه‌های اسفند و فروردین به دلیل افزایش حجم سفر با افزایش تعداد سفر و کمبود ظرفیت روبرو بودند اما در ماه‌های پایانی سال 98 و فروردین  99 با کاهش شدید میزان حمل و نقل این تعداد به کمترین میزان خود رسید.

براساس اعلام انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی IATA ظرفیت مسافر در خطوط هوایی ایران در ماه فوریه 2020 نسبت به مقدار پیش‌بینی شده، 18 درصد کاهش داشته است این درحالی است که میانگین کاهش سطح جهانی در همین ماه برابر 8 درصد بود.

براساس گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی در ایام شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند تا انتهای اردیبهشت، پروازهای ایران به کشورهایی از جمله کویت، عراق، ترکیه، امارات، اتریش، سوئد، گرجستان، عمان، هند، گرجستان، عمان، هند، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، چین، هلند، روسیه و آلمان به طور کامل تعلیق شد.

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خسارت شیوع کرونا بر شرکت‌های هواپیمایی کشور و آژانس‌های هوایی را هزار میلیاردتومان بیان کرده همچنین وی میزان ضرر پروازهای داخلی را 49 میلیاردتومان و پروازهای بین‌المللی را 216 میلیاردتومان برآورد کرده است.

طبق گفته رفیعی زیان وارد شده به هتل‌های داخلی را 60 میلیاردتومان و هتل‌های مسیرهای خارجی 210 میلیاردتومان و ضرر دفاتر خدماتی نیز 385 میلیاردتومان بوده و در مجموع هزینه خسارت حدود یک هزار میلیاردتومان بوده است.

بررسی آمارهای مسافران جابه جاشده درون استانی و برون استانی توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای در اسفند 1398 نسبت به متوسط اسفندماه دو سال پیش حدود 45 درصد کاهش داشته همچنین در بخش مسافران درون شهری و برون شهری نیز به ترتیب 35 درصد و 55 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/4141

 

منبع: آنا

کلیدواژه: فرودگاه کرونا حمل و نقل حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گردشگران به یک مکان گرشگری در ۱۳ بدر ممنوع شد

محیط زیست مازندران روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به همزمان شدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (۱۳ فروردین)، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکاله ممنوع شد.

محیط زیست مازندران از ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران به میانکاله در روز طبیعت خبر داد.

ایرنا در خبری نوشت: محیط زیست مازندران روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به همزمان شدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (۱۳ فروردین)، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکاله ممنوع شد.

طبق اطلاعیه محیط زیست، با توجه به همزمان شدن روز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (۱۳ فروردین) و براساس تصمیمات شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان بهشهر، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکاله در این روز ممنوع شد.

در این اطلاعیه از مسافران و گردشگران تقاضا شد، از مراجعه به پناهگاه حیات وحش میانکاله در روز طبیعت (۱۳ فروردین) خودداری کنند.

این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود ۲۲ هزار هکتار در حوزه مازندران و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می‌دهد توانست بیش از ۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت پرندگان استان نام بگیرد و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره گاه‌های زیست کره جهان از سوی سازمان‌های جهانی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

تالاب میانکاله را باید بهشت پرندگان و پرنده نگری نام نهاد؛ سی و ششمین تالاب ثبت شده دنیا و نخستین تالاب ثبت شده در کنوانسیون تالاب‌های بین المللی رامسر و یکی از ۶۵۰ ذخیرگاه زیست کره جهان با ۴۸ هزار هکتار وسعت در شرق استان مازندران و در همجواری با استان گلستان واقع شده است و سالانه ۱۳۰ گونه از پرندگان مهاجر را با جمعیت حدود ۱.۵ میلیون بال میزبانی می کند.

دیگر خبرها

  • ورود گردشگران به یک مکان گرشگری در ۱۳ بدر ممنوع شد
  • کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری
  • ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد
  • کاهش ۶۰ درصدی سوانح جاده‌ای در استان همدان 
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سد‌ها
  • افزایش ۷۰ درصدی تصادفات جرحی در چهارمحال و بختیاری
  • تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • اهتمام پلیس برای تأمین امنیت فرودگاه‌های کشور و مسافران نوروزی