Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:46:53 GMT

برداشت جو در تایباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۸۶۱

برداشت جو در تایباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور افزایش بهره‌وری و تولید محصول بهتر در این شهرستان افزون بر سه هزار هکتار از مزارع این محصول به روش مکانیزه کشت شده است.

محمد میری افزود: برای برداشت محصول جو و گندم ۶۳ کمباین از داخل و خارج منطقه تأمین، ضد عفونی و معاینه فنی شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشت جو در این شهرستان ۲ منظوره است بخشی از محصول برداشت شده برای مصرف دام شهرستان اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷ هزار تن جو در این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

وی به خسارت ناشی از سیل در مزارع جو این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال ۵۰ هکتار از مزارع جو تایباد دچار خسارت شد.

میری ادامه داد: در سال زراعی جاری ۶ رقم جو متناسب با اقلیم آب و هوایی این شهرستان کشت شد. 

شهرستان تایباد با ۴۳ هزار هکتار زمین کشاورزی بیش از هفت هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد و ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغولند.

سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تایباد وزارت جهاد کشاورزی نان و غلات آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد وزارت جهاد کشاورزی نان و غلات آبیاری اراضی کشاورزی تایباد وزارت جهاد کشاورزی نان و غلات آبیاری اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی

محمدخزایی مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت : این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد