Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ازبکستان در قزاقستان گفت: تاشکند و نورسلطان در مورد کاهش 50 درصدی تعرفه‌های حمل و نقل ریلی بین دو کشور به توافق رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سعیدکریم نیازخواجه یف» سفیر ازبکستان در قزاقستان گفت: ازبکستان و قزاقستان در مورد کاهش 50 درصد تعرفه‌های حمل‌ونقل ریلی بین دو کشور به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازخواجه یف در نشست بین‌المللی ویدیویی کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا با محوریت چشم‌انداز توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی پس از خروج از وضعیت جاری بهداشتی- اپیدمیولوژی که در شهر «ساراتوف» سازماندهی شد، شرکت کرد. 

وی درباره روابط بازرگانی کشورش با قزاقستان اظهار داشت: ازبکستان و قزاقستان یک قرارداد دوجانبه  مبنی بر تخفیف 50 درصدی تعرفه‌ها‌ در انتقال بارهای ریلی امضا کردند.

سفیر ازبکستان در قزاقستان خاطرنشان کرد: درحال حاضر موضوع کاهش تعرفه‌ها برای انتقال بارهای ریلی به کشور افغانستان نیز در دست تنظیم است.

به نظر نیازخواجه یف، تمام امکانات برای امضای این قرارداد موجود است.   

قزاقستان یکی از بزرگترین همکاران بازرگانی ازبکستان محسوب می‌شود.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و قزاقستان در سال 2019 میلادی با 10.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 2 میلیارد و 750 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 260 شرکت با سرمایه‌گذاری قزاقستان از جمله 192 شرکت مشترک و 37 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران قزاق در زمینه‌های ساختمان‌سازی، فرآورده‌های کشاورزی، تجارت، صنایع غذایی، فلزکاری و ماشین‌سازی فعالیت می‌کنند.

همچنین نمایندگی 3 شرکت قزاقستانی از طرف وزارت روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری ازبکستان به ثبت رسیده است.

قزاقستان استقلال این کشور را در تاریخ 23 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان قزاقستان حمل و نقل ریلی اپیدمیولوژی ازبکستان و قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در یک سال گذشته خبر داد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل احداث شده است که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین‌آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه‌جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، نقش به‌سزایی در محرومیت‌زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سال‌جاری نیز احداث راه‌های روستایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا بخشی از عقب‌ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

کد خبر 747439

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری