Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان برنامه و بودجه، پیشنهاد اصلاح تعرفه‌های خدمات بهداشت محیط و حرفه‌ای و اصلاح تعرفه‌های خدمات مشمول ماده (۲۴) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را با توجه به ضرورت تعریف ردیف‌های تعرفه جدید و اصلاح تعرفه‌های موجود به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم ناشی از آن ارائه کرده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، مطابق ماده (۲۴) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده می‌شود وجوهی را در ازاء صدور و تمدید و اصلاح مجوز ورود و ساخت دارو، مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مواد اولیه و بسته‌بندی آن‌ها و تجهیزات پزشکی و صدور پروانه برای مسؤولین فنی آنها، صدور و تمدید پروانه مطب، پروانه مؤسسات پزشکی و مسؤولین فنی آن‌ها اعم از بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و مؤسسات وابسته به حرف پزشکی، صدور پروانه‌های دایم و موقت پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و مامایی صدور و اصلاح و تمدید پروانه کارخانه‌های داروسازی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشگاه، اجرای آزمایشات مربوط به آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و حق آزمایش فرآورده‌ها و مواد آزمایشگاهی و دارویی، خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی آرایشی و بیولوژیک و کنترل کیفی انواع تجهیزات و دستگاه‌ها و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی و فرآورده‌های بیولوژیک ساخت داخل، استاندارد نمودن نقشه‌ها و صدور پروانه تأسیس بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی و معاینات شورای عالی پزشکی و معاینه مشمولان وظیفه بر مبنای تعرفه‌هایی که به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد از آن‌ها دریافت و به حساب درآمد‌های اختصاصی قوانین بودجه سنواتی واریز نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معادل مبالغ مزبور پس از واریز به خزانه‌داری کل از محل اعتبار درآمد اختصاصی قوانین بودجه سنواتی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است معادل وجه واریزی را حسب مورد از طریق ابلاغ اعتبار در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و واحد‌های ذی ربط قرار دهد تا طبق قوانین و مقررات مربوط هزینه گردد.

در همین راستا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جداول پیشنهادی خود را مشتمل بر افزایش تعرفه ردیف‌های موجود و همچنین افزودن برخی ردیف‌های جدید مرتبط با تعرفه خدمات مربوط به خود و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی را به سازمان برنامه و بودجه ارسال نموده و این سازمان ضمن اشاره به ماده قانونی فوق الذکر و جزء (۱) بند (الف) ماده (۲۵) قانون وصول برخی از درآمد‌های دولت و مصرف معین آن و همچنین ماده (۶۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مبنی بر امکان تغییر و اصلاح تعرفه‌های خدمات دولتی هر سه سال یکبار به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و با تصویب هیات وزیران، پیشنهاد خود را ارائه نموده است.

این پیشنهاد پس از بررسی نهایی در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در هیئت دولت به تصویب نهایی می‌رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهداشت بهداشت محیط بیمارستان دندانپزشکی داروسازی اصلاح تعرفه های خدمات درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟

محمد رئیس زاده، در اولین جلسه شورای‌عالی نظام پزشکی در سال جدید، گفت: پیگیری فشرده تعرفه‌های خدمات سلامت، مشکلات قضائی و حقوقی برخی همکاران در روزهای پایانی سال، پرونده فوت مرحومه بخشی متخصص قلب و عروق طرحی در لرستان) و نیز ارتباط با منتخبان مجلس شورای اسلامی، از کارهای سازمان نظام پزشکی در یک ماه گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری امور بدون تعطیلی و در تمام ایام نوروز ادامه داشته است، افزود: علاوه بر آن تعمیرات اساسی ساختمان نظام پزشکی برای اخذ تائیدیه ایمنی هم در همین ایام در جریان بود و می‌توان گفت که روزهای پایانی سال و ایام نوروز پرکارترین ایام سازمان نظام پزشکی بوده است.

رئیس زاده با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی برای تصویب و ابلاغ تعرفه‌ها، تصویب آن در نخستین جلسه هیئت دولت در ۵ فروردین و ابلاغ جداول آن در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ را حرکتی رو به جلو دانست که نتیجه پیگیری‌های وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و نیز توجه دولت بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن توضیح پرونده فوت مرحومه بخشی، از اشراف کامل سازمان نظام پزشکی به این پرونده و پیگیری جدی آن در مراجع ذی ربط تا حصول نتیجه نهایی خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است