Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:09:35 GMT

۱۲ هزار چهارمحالی در بخش صنایع دستی فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۵۳۱۱

۱۲ هزار چهارمحالی در بخش صنایع دستی فعالیت می کنند

مهرداد جوادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۱۲ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در بخش صنایع دستی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های توانمند در بخش صنایع دستی است.

وی گفت: گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوقابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه‌دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه‌چادر و قفل‌سازی، حجاری از مهمترین رشته‌های صنایع دستی در این استان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ پروانه تولید صنایع دستی در این استان صادر شد.

وی بیان کرد: ۳۰۸ کار شناسایی صنایع دستی برای هنرمندان فعال در تولید صنایع دستی این استان صادر شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توسعه کارگاه‌های تولید صنایع دستی نقش مهمی در جهش تولید در این استان دارند.

کد خبر 4938005

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد صنایع دستی میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر شیوع کرونا گرگان قزوین نماز عید سعید فطر بیرجند روز جهانی قدس فطریه ستاد مقابله با کرونا چهارمحال و بختیاری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف

پژوهش اظهار داشت: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان