Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از همه بهبودیافتگان کرونا خواست تا به شکرانه سلامتی که به دست آورده‌اند، جهت کمک به دیگران بیماران کرونایی، پلاسما اهدا کنند.

پژمان صالحی فر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاثیر پلاسمای دریافتی از بهبود یافتگان کرونا در درمان سایر بیماران کرونایی، گفت: از نظر پزشکی بالینی هر فردی که به کرونا مبتلا شده و بهبود پیدا کرده، قطعا آنتی بادی هایی(پادتن هایی) در بدن او ایجاد شده که توانسته با ویروس مبارزه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آنتی بادی ها در پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا وجود دارد و اگر مقداری از این پلاسما از فرد گرفته شده و به یک بیمار کرونایی تزریق شود، نقش موثری در تسریع بهبودی فرد بیمار خواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه این روش در کارآزمایی بالینی نتیجه موفقیت آمیزی داشته و در بسیاری استانها از جمله کرمانشاه کار درمان به این روش در حال انجام است که نتایج خوبی هم حاصل شده است.

صالحی فر در همین راستا از تمام بهبود یافتگان کرونا خواست تا به شکرانه سلامت و بهبودی که حاصل شده اهدای پلاسما داشته و جان دیگر بیماران کرونایی را با این روش نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 54 نفر مراجعه کننده در این زمینه داشته‌ایم که از این تعداد 41 نفر آنها موفق به اهدای پلاسما شده‌اند.

وی افزود: برای اهدای پلاسما، فرد باید حتما جواب آزمایش مثبت کرونا را داشته و پس از بهبودی نیز جواب منفی آزمایش کرونا را داشته باشد و 20 روز تا یک ماه بعد از منفی شدن جواب آزمایش برای اهدای پلاسما مراجعه کند.

صالحی فر تصریح کرد: سن اهدا کنندگان نیز باید بین 18 تا 60 سال باشد و در این بین زنانی که سابقه زایمان یا سقط جنین داشته‌اند منع اهدا دارند و نمی‌توانند پلاسما اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی بادی تولید شده در بحث مقابله با ویروس کرونا سه تا چهار ماه در بدن افراد باقی می ماند، البته زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست، در همین راستا از همه بهبود یافتگان کرونا تقاضا می‌شود در اسرع وقت برای اهدای پلاسما مراجعه کنند و این اقدام را شکرانه‌ای برای سلامت خود بدانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس انتقال خون اهدای پلاسما اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴ نفر در خراسان جنوبی برای اولین بار خون اهدا کردند

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان پویش اهدای خون مهر سرخ باهدف ترویج فرهنگ اهدای خون در مراکز خون‌گیری سراسر استان آغاز شد و۹۱۶ نفر از مردم استان در این پویش شرکت کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی همچنین افزود: ششمین دوره پویش مهر سرخ که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغازشده است در شام میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به کار خود پایان داد.

وی افزود: در طول این مدت ۹۱۶ نفر جهت اهدای خون به مراکز خون‌گیری مراجعه نمودند که ۷۷۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی زاده از اهدای خون ۱۰۴ نفر برای اولین بار در طول برگزاری پویش خبر داد و گفت: ۴۷۲ نفر از اهداکنندگان شرکت کننده در پویش اهداکننده مستمر بودند و۵۴ خانم هم موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: پویش سراسری اهدای خون فرشتگان رمضان تا پایان ماه مبارک ادامه دارد و از مردم نوع دوست دعوت می‌کنم مانند همیشه یاریگر بیماران نیازمند به خون وفرآورده های آن باشند.

کد خبر 6063518

دیگر خبرها

  • فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • بانوی ارومیه ای جان بخش دو بیمار نیازمند
  • فعالیت ۶ پایگاه اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • اهدای جهیزیه به ۴۶ زوج جوان سردشتی
  • در پویش مهر سرخ ۹۱۶ نفر خون اهداء کردند
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • ۱۰۴ نفر در خراسان جنوبی برای اولین بار خون اهدا کردند
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان اهدا شد