Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد علی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: طرح سند توسعه روستایی در ۸ روستای ری آباد-کردآباد-پویه-ارمیان-قدس-هونستان-استرخو و حسین آباد در سال ۹۹ شروع بکار گردیده است.

او افزود: در این طرح، ظرفیت روستا‌ها شناسایی و همه مزیت‌های اقتصادی روستاها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در پایان بیان کرد: توسعه اقتصادی، اشتغالزایی، شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در سطح روستا‌ها با هدف تحقق سیاست‌های کلی برنامه اقتصاد مقاومتی با تشریح دستورالعمل اجرایی بند الف ماده ۲۷ قانون ششم توسعه و مشخص نمودن روستا‌های هدف، جهت تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستا‌ها است.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی روستاها توسعه اقتصادی منابع طبیعی آبخیزداری اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی می‌تواند گامی بلند در تحقق شعار سال باشد.

محمد شعاعی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامیداشت روز شوراها که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: رسیدن به توسعه بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست و باید توجه کرد که با توان مردمی‌ می‌توان به اهداف والا در کشور رسید.

وی شوراهای شهری و روستایی را ظرفیت بی‌بدیل برای کشور دانست و افزود: برای توسعه عدالت اجتماعی نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد و این نکته را نباید از نظر دور داشت و در این راستا از ظرفیت روستاها و شوراها باید بهره برد.

او ادامه داد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه آبادانی و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم. همه ساله نیز اقدامات و شرایط، اقتضائات خود را داشته است و تلاش بر تسریع قعالیت‌ها بوده است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، افزود: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که اصلی‌ترین شاخص و توانمندی، دارایی نظام‌ مردم هستند.

در ادامه رئیس شورای استان زنجان گفت: شوراهای شهر و روستایی ار ارکان تصمیم‌گیری است که قانون‌گذار به آن توجه داشته است. قانون‌گذار نظارت را بر عهده شورا قرار داده است که باعث می‌شود مردم در تعیین سرنوشت خود حضور دارد.

حسین بابامرادی افزود: ۲۳۰۰ در استان زنجان در شوراهای شهر و روستا فعال هستند و ۲.۲ درصد را تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه، دوری از سیاست‌زدگی در شوراها را مهم دانست و گفت: اعضای شورا باید به این نکته توجه داشته باشند که شوراها مشاور امین بوده و باید از همکاری مردم بهره بگیرند.

مجید ناصحی‌مقدم تصریح کرد: برای کاستن تنش در شوراها و کاربردی بودن عملکرد این نهاد مردمی باید نظر همه اعضا در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد، چون در راستای حل مشکلات محلی گام برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: شوراهایی می‌توانند موفق باشند که از چند قطبی شدن بپرهیزند. این نکته دور از ذهن اعضا نباشد چون این آفت بزرگی است. شوراها باید بیشتر به سمت هم‌فکری بروند.

این عضو شورای شهر زنجان در یخش دیگری با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهرها و روستاها نیاز به اعتبار و پول است، گفت: شهرهای زنجان زیرساخت اولیه توسعه را ندارند و لازم است نگاه ویژه‌ای به آن شود و بدون توجه به آن نمی‌توانیم فاصله نجومی خودمان با سایر شهرها را جبران کنیم.

ناصحی‌مقدم افزود: به موضوع مدیریت یکپارچه شهری نیز باید توجه شود و نیاز است این تفکر ایجاد شده و به‌صورت مستمر هماهنگی بین‌بخشی اعمال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج