Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه در نشست شورای امنیت این کشور گفت: هنوز مذاکره جدی درباره سرنوشت پیمان مهم "استارت-۳" با آمریکا آغاز نشده و مواضع مسکو در قبال خروج واشنگتن از پیمان "آسمان باز" هم باید مشخص شود. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز شنبه با اعضای دائم شورای امنیت این کشور درباره موضع گیری نهایی مسکو در رابطه با خروج آمریکا از پیمان "آسمان باز"و همچنین روند اوضاع پیرامون پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در آغاز این نشست که به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، یادآور شد: «متاسفانه، هیچ مذاکرات جدی با ایالات متحده درباره تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) که مهلت اعتبار آن در فوریه سال 2021 به پایان خواهد رسید، آغاز نشده است. این موضوع نه تنها برای ما، بلکه برای کل جهان اهمیت دارد. به همین دلیل، ما باید در باره این مسئله صحبت کنیم.»

رئیس جمهور همچنین پیشنهاد کرد که با بررسی دقیق اوضاع، لازم است تا درباره موضع گیری نهایی روسیه در رابطه با خروج آمریکا از پیمان "آسمان باز" تصمیم گیری شود.

همانطور که مرسوم است، جزییات مباحثات صورت گرفته در نشست شورای امنیت روسیه، فاش نشده است.

هشدار درباره عواقب بسیار جدی برخورد آمریکا با توافقات مهم بین المللی

البته "دمیتری مدویدیف" معاون رئیس شورای امنیت روسیه بعد از پایان این نشست، اعلام کرد که خروج ایالات متحده از پیمان "آسمان باز" و همچنین نگرش کاخ سفید نسبت به پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3)، پیامدهای بسیار جدی خواهد داشت.

وی گفت: «موضع گیری کاخ سفید درباره این توافقات بسیار مهم، منجر به تخریب معماری امنیت بین المللی می‌شود و بدون تردید، پیامدهای بسیار جدی به همراه خواهد داشت و ما باید برای هر روند اوضاعی خود را آماده کنیم.»

لازم به یادآوری است، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که واشنگتن قصد خروج از پیمان "آسمان باز" را دارد. سپس "مایکل پامپئو" وزیر امور خارجه این کشور در بیانیه کتبی، توضیح داد که خروج از این توافقنامه بین المللی از تاریخ 22 ماه مه (دوم خرداد ماه) به اجرا در آمده است. طرف آمریکایی دلیل این اقدام خود را نقض ادعا شده از سوی روسیه نامیده است.

پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی، معروف به "استارت-3"هم در سال 2010 بین روسیه و ایالات متحده امضاء شد که اعتبار آن 10 سال (یعنی تا تاریخ 5 فوریه 2021) تعیین شد، مگر اینکه طرفین برای جایگزین شدن توافقات جدیدی در این رابطه به توافق برسند. ضمن اینکه این سند می‌تواند برای مدت پنج سال دیگر، یعنی تا سال 2026، با توافق متقابل طرفین تمدید شود. ولی تاکنون طرف آمریکایی علاقه‌مندی زیادی برای انجام مذاکرات جدی درباره سرنوشت این پیمان مهم در عرصه امنیت راهبردی نشان نمی‌دهد.

سفیر روسیه در آمریکا: ترامپ قصد تمدید پیمان «استارت-3» را نداردپاسخ روسیه به درخواست سازمان ملل درباره پیمان استارت-3مدویدیف: عدم تمدید پیمان استارت-3 عواقب جدی خواهد داشت

انتهای پیام/  

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار آمریکا اخبار روسیه ولادیمیر پوتین پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی شورای امنیت آسمان باز استارت 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)

فیلم بیوگرافی جدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که شخصیت اصلی آن را توسط هوش مصنوعی به نمایش می گذارد، در ماه سپتامبر اکران می‌شود.

به گزرش ایسنا، استودیوی لهستانی «AIO» اعلام کرد که این فیلم با عنوان «پوتین» به زندگی رئیس جمهور روسیه نگاهی دارد و از تاریخ ۲۶ سپتامبر در ۳۵ کشور اکران خواهد شد.

«پوتین» اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان لهستانی، «پاتریک وگا» است.

این کارگردان با اشاره به این که فناوری هوش مصنوعی خود را برای ساخت نسخه سینمایی پوتین ایجاد کرده، عنوان کرد: «دعوت از پوتین به استودیو برای ۲۰ هزار برداشت یک گزینه ممکن نبود و فیلم‌های آرشیوی موجود به صورت آنلاین امکان ایجاد یک مدل وضوح بالا را که برای استفاده سینمایی مناسب است را نمی‌داد.

در نتیجه، پس از نزدیک به دو سال توسعه، ما فناوری پیشگام مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد بدون تکیه بر یک مدل واقعی انسانی، شخصیت سینمایی را بسازیم».

پوتین ساخته شده توسط هوش مصنوعی

این فیلم همچنین شامل تصاویری است که فیلم‌سازان اوکراینی در طول جنگ روسیه گرفته‌اند.

کارگردان این فیلم افزود: «پوتین فقط یک فیلم نیست. این پاسخی است به تلاش جهانی برای درک انگیزه ها و اقدامات یکی از جنجالی ترین چهره‌ها در سیاست معاصر. ماموریت من این است که یک راهنما برای پوتین به بینندگان با هدف کاهش ترس و عدم اطمینان حاکم بر دنیای امروز، ارائه دهم».

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

دیگر خبرها

  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو