Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:52:54 GMT

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی به مدت دو ماه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۱۲۱

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی به مدت دو ماه

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد سال ۹۸ و ۹۹ به مدت دو ماه تمدید شد.

مهدی نباتی، امروز یکشنبه 11 خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین لزوم حمایت از فعالان اقتصادی در این شرایط خاص و براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا موعدهای مقرر تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی به مدت دو ماه تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: تمامی اشخاص حقیقی یا صاحبان مشاغل(کسبه) تا 31 مردادماه و تمامی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا 31 شهریورماه سال جاری برای ارائه اظهارنامه مالیات مستقیم عملکرد سال 98 خود فرصت خواهند داشت.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: تمامی مشمولین قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز باید حداکثر تا 15 شهریورماه سال جاری اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار 99 خود را ارائه کنند.

نباتی تصریح کرد: مهلت ارسال فهرست معاملات فصلی دوره زمستان 98 و بهار 99 مؤدیان مالیاتی مشمول، به ترتیب تا 15 تیرماه و 15 مهرماه سال جاری تمدید شده است.

وی یادآور شد: از مؤدیان مالیاتی تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خود و خانواده و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تا حد امکان از تلفن ارتباط مردمی 1526 و یا سامانه‌های الکترونیکی پیش‌بینی شده برای انجام امور مالیاتی استفاده کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ماليات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد
  • تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست 
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی