Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@21:49:11 GMT

تحقق 7100 فرصت شغلی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کرمان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۲۹۸

تحقق 7100 فرصت شغلی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 267 پروژه تاثیرگذار در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان به تصویب رسید، گفت: 9 هزار فرصت شغلی برای این مشاغل پیش‌بینی شده بود که بیش از 7 هزار و 100 مورد آن ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودری در دومین ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال 99 اظهار داشت: سال گذشته از مجموع 217 مصوبه، 188 مصوبه آن اجرایی شد و درصد مصوبات اجرایی 87 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان داشت: بیشترین درصد مربوط به تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز با 30 درصد بوده و صدور مجوزها، زیرساخت سرمایه‌گذاری، معین‌های اقتصادی، برنامه‌های اجرایی، پیگیری سرمایه‌گذاران و ...در مراحل بعدی قرار دارند.

وی عنوان داشت: سال گذشته در مجموع 267 پروژه تاثیرگذار در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان به تصویب رسید که یا جنبه زیرساختی موثر در سرمایه‌گذاری خصوصی داشتند یا خودشان از پروژه‌های پیشران و تاثیرگذار استان بودند.

رودری هدف‌گذاری میزان تحقق و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را 85 درصد اعلام کرد و گفت: پروژه‌های تصویبی میانگین پیشرفت فیزیکی 76 درصدی را دارند.

وی عنوان کرد: 9 هزار فرصت شغلی برای این مشاغل پیش‌بینی شده بود که بیش از 7 هزار و 100 مورد آن ایجاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری دیده شده برای اجرای این پروژه ها 43 هزار میلیارد ریال بود که 18 هزار میلیارد ریال آن در سال گذشته پیش‌بینی شد، اما 5.5 هزار میلیارد ریال معادل 30 درصد بیشتر محقق نشد. 

وی ادامه داد: در بخش پروژه‌های دولتی ملی 30 درصد تحقق را داشتیم و استانی 51 درصد، اما در تسهیلات بانکی 15 درصد توانستیم محقق کنیم.

رودری با اشاره به اینکه یکی از موارد عجیب در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی که باید از آن نام ببریم؛ اینکه پروژه‌هایی به تصویب می‌رسد اما مورد اولویت بانک‌ها نیستند، افزود: وقتی برنامه‌ریزی در ستاد انجام می‌گیرد که بانک‌ها و مدیران هم حضور دارند، اما در نهایت و اجرای کار الزام بانکی برای آن وجود ندارد، ایراد است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های مربوط به شرکت‌های غیردولتی و نهادهای عمومی 72 درصد اهداف سرمایه‌گذاری آن انجام شده، در سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس و صندوق توسعه عملکردی نداریم و باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ابراز داشت: اینها سرمایه‌گذاری در خصوص پروژه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی است و به معنی این نیست سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه با حذف پروژه‌های بزرگ مثل پتروشیمی 47 درصد رقم سرمایه‌گذاری محقق شده است، عنوان کرد: میانگین نمره استان در تحقق پیشرفت فیزیکی هدف سال 98 دستگاه‌های اجرایی، 89 درصد است.

 رودری متذکر شد: از مجموع 279 پروژه اقتصاد مقاومتی استان، 179 پروژه تحقق هدف شدند البته پروژه توسعه‌ای آن ادامه دارد و هنوز تکمیل نشدند، 75 پروژه هم کاملا به بهره‌برداری رسیدند و 11 پروژه هم غیرفعال هستند که بعضی از آنها پروژه‌های مهمی هم هستند.

انتهای پیام/3388/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی مشاغل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ستاد اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی استان سرمایه گذاری سال گذشته پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از تشکیل ستاد تحقق بخشی شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در استان همدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید مجتبی حسینی امروز در نخستین جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان همدان در سال جدید، اظهار‌ داشت: روز گذشته نامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اقتصادی استان ارسال و در یک بازه زمانی 12 روزه یعنی تا 20 فروردین‌ماه به روسای 35 دستگاه اجرایی و نهاد موثر در حوزه اقتصاد استان فرصتی داده شده تا پیشنهادات و برنامه خود را برای تحقق بخشی به شعار سال و تعریف سرفصل‌های جدید کاری خود با رویکرد خلاقانه و نوآورانه را ارائه کنند.

وی افزود: مصمم هستیم توجه به شعار سال تنها به صدور بخشنامه و برپایی جلسات منتهی نشود، بلکه با تدوین برنامه عملیاتی و پروژه محور بطور دقیق با تکیه بر ظرفیت‌های استان در بخش های مختلف، تبیین، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم در جهت جهش تولید با مشارکت مردم را تحقق بخشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی اقتصادی استان ملزم هستند، همچنین تا پایان روز بیستم فروردین ماه خلاصه عملکرد فعالیت‌های خود در سال گذشته را به معاونت اقتصادی استانداری ارسال کنند، بیان کرد: در سال گذشته برنامه و امور مختلفی با توجه به فرمان سال در راستای رشد تولید و مهار تورم برنامه ریزی و گام‌های موثری از جمله احیای 235 واحد تولیدی راکد و رشد تحقق تعهد اشتغال استان برداشته شد که در سال جدید هم باید راهبردهای قبلی پیگیری و منجر به نتایج مطلوب تری شود.

حسینی ادامه داد: در سال جدید از روزهای ابتدایی با توجه به تعیین شعار سال از سوی رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله)، به دستور استاندار محترم، سیاست‌هایی در مسیر رشد اقتصادی استان و تحقق شعار سال مشخص شده و نخستین برنامه‌ها نیز با محوریت جهش تولید با افزایش مشارکت مردم در نقش ذینفعان اصلی اقتصاد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان همچنین از تحلیل، طراحی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع اقتصاد استان همدان خبر داد و افزود: لازم است برای تصمیم سازی صحیح بر مبنای آمار و داده کاوی، توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بهتر در استان بانک جامع اطلاعاتی تهیه گردد که به منظور معرفی ظرفیت‌های اقتصادی قابل واگذاری به مردم نیز می‌تواند استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه نحوه آگاهی رسانی و فرهنگ‌سازی مشارکت مردم در بخش اقتصادی استان باید در دستور کار ادارات قرار گیرد، بیان کرد: موضوعات به نحوی دنبال شود که مشارکت مردم در اقتصاد با اقناع سازی و شفافیت کامل دنبال شود که با اطمینان خاطر استقبال گردد و با آموزش و فرهنگ‌سازی به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم رشد اقتصادی پویا و مولد را با کمک مردم در استان همدان شاهد باشیم.

وی خطاب به مدیران اقتصادی استان خواستار توجه جدی به تکریم ارباب رجوع و کاهش نارضایتی‌های مردم در پیگیری مشکلات خود در سازمانها شد و تاکید کرد: بدرفتاری و ایجاد اختلال در کسب‌و‌کار مردم از سوی لایه‌های پایینی سازمان‌های اجرایی اقتصادی استان را به هیچ وجه نخواهم پذیرفت بنابراین از مدیران تقاضا داریم هرجا که به هر دلیلی کارشناسانی در ادارت انگیزه برای فعالیت ندارند را با تکریم و حفظ احترام جایگزین کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به تعریف 35 پروژه‌ اختصاصی برای 35 دستگاه‌ دولتی و نهاد اجرایی در حوزه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: برای هر دستگاه اجرایی باتوجه به وظیفه سازمانی که بر عهده دارد یک پروژه عملیاتی در راستای تحقق بخشی شعار سال در نظر گرفته شده است که به‌زودی و به تفکیک برای جلوگیری از موازی کارها به مدیران مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی عنوان کرد: فعالیت و عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصاد استان به صورت مستمر و دوره‌ای بررسی و ارزیابی خواهد شد تا با عارضه یابی موانع و مرتفع نمودن مشکلات بتوانیم نتایج مفیدی را به دست آوریم.

حسینی به تقویت گفتمان‌سازی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: با افرادی که خواسته یا ناخواسته سبب شوند چرخدنده به حرکت درآمده اقتصاد استان معطل باقی بماند برخورد جدی خواهد شد و انتظار داریم تمام بدنه تیم اقتصادی استان بصورت یکپارچه و منسجم پاشنه کشیده وارد میدان شوند تا جهش تولید را با مشارکت مردم فهیم استان همدان در پایان سال به طور محسوس و ملموسی شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه
  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • ضرورت انتشار آماری از میزان تحقق شعار سال
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • باز شدن پای مردم به تولید نیازمند بازشدن چشم و گوش همه قوا در امر اقتصاد است
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت