Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@00:05:23 GMT

مصرف سالانه ۴۵میلیارد نخ سیگار در کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۳۰۵

به گزارش ایسنا، دخانیات امروزه عمده‌ترین عامل قابل پیشگیری از مرگ و میر در جهان است و فرآورده‌ای است که باعث مرگ مصرف کنندگانش می‌شود. این محصول عامل مرگ ۵۰ درصد از مصرف کنندگان می‌شود.دخانیات در جهان هر ۴ ثانیه جان یک نفر را می‌گیرد. صنعت دخانیات ده‌ها سال است که از طریق روش‌های فریبنده، اغوا کننده، تبلیغاتی و انحرافی توانسته باعث همه‌گیری و اپیدمی مصرف در جهان و سوق دادن نسل‌های زیادی به سمت مصرف تنباکو و نیکوتین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان مصرف کننده محصولات دخانی هستند و سالانه بیش از ۸ میلیون نفر در اثر مصرف دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود دست دوم آن جان خود را از دست می‌دهند.در این راستا مهندس بهزاد ولی‌زاده_رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات در گفت‌وگو با ایسنا درباره روش‌های تبلیغاتی محصولات دخانی با بیان اینکه عدم تغییر تصاویر هشدار دهنده در پشت پاکت‌های سیگار نوعی تخلف از قانون است، ‌ بیان کرد: زمان تصویب این قانون که تصویر ریه‌ آسیب‌دیده بر روی پاکت‌های سیگار قرار گرفت، حدود ۱۴ تصویر را در اختیار وزارت صمت قرار دادیم که از آن روز شاید تنها ۴ تصویر را استفاده کرده‌ باشند.

وی افزود: این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و آنچه که تصمیم به انجام آن گرفتیم، ساده سازی پاکت محصولات دخانی بود که تاییدیه مصوبه ستاد کشوری کنترل دخانیات را از ریاست جمهوری برای اجرا گرفتیم که به سمت ساده سازی محصولات دخانی پیش برویم. اما با شیوع بیماری کرونا این جلسات متوقف شد و اکنون به دنبال از سر گیری آن هستیم. ساده سازی یعنی تمام پاکت‌ها از یک اندازه و جنس واحد برخوردار باشند و به شکلی نباشند که ایجاد جذابیت کنند.ولی‌زاده در خاتمه درباره آمار مصرف سیگار گفت: تحقیقات جدیدی در زمینه آمار میزان مصرف سیگار، تفکیک زنان و مردان و... انجام نشده است و آخرین تحقیقات ما مربوط به سال ۹۵ است. قرار بود آخرین تحقیقات در سال ۹۸ به اتمام برسد که موضوع کرونا سبب نیمه کاره ماندن آن شد.وی گفت: البته در خصوص میزان مصرف سالانه سیگار برخی اعداد و ارقام از سوی وزارت صمت مطرح می‌شود که اصلا مطابق با واقعیت نیست. بر اساس مطالعات انجام شده در وزارت بهداشت، سالانه حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیارد نخ میزان مصرف سیگار در کشور است، ولی صنعت عددی حدود ۷۵ میلیارد را اعلام می‌کند تا با آن بتوانند توجیهاتی برای توسعه صنعت دخانیات داشته باشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: محصولات دخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین عطایی اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

وی اظهار داشت: سیفی‌جات گلخانه ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

عطایی بیان داشت: چون تولید ثابت نداریم نمی توان روی صادرات پایدار حساب کرد اما قادریم تخم مرغ را صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین گفت: با راه اندازی صندوق حمایت توانسته مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش و خشکبار و میوه را با طرف های بلاروس مهیا کنیم.

عطایی اضافه کرد: در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آنها می توان برای توسعه صادرات هم اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • ورود اسپانسرها به اسنوکر پس از حرفه‌ای شدن وفایی و سرخوش
  • ژست سیگار در سریال ها؛ ملزومات یا ادا و اطوار؟
  • تاثیر مصرف بیش از حد داروها بر کبد