Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@15:32:34 GMT

۲۵ معدن راکد در هرمزگان فعال شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۳۲۱

۲۵ معدن راکد در هرمزگان فعال شد

به گزارش اقتصادآنلاین، وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 4 معدن غیرفعال دیگر در هرمزگان فعال شده است و فعال سازی ۵۴ معدن راکد دیگر در حال پیگیری است.

فریدون همتی بخش معدن را یکی از محورهای مهم در راستای جهش تولید در هرمزگان عنوان کرد و گفت: تاکنون در نتیجه مطالعات پهنه های اکتشافی ۱۱۰ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی در استان شناسایی و احصا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با تمرکز و توجه بسیار خوبی که در حوزه معادن استان صورت گرفته، سال گذشته میزان اکتشاف پهنه های معدنی در استان ۴۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

همتی خاطرنشان کرد: مطالعات گسترده تر برای اکتشاف پهنه های معدنی از جمله در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد و همچنین شهرستان بشاگرد انجام شده که نتایج این مطالعات اکتشافی تا پایان خردادماه سال جاری مشخص می شود و بر اساس نوع و ظرفیت مواد معدنی در هرکدام از این پهنه ها، سرمایه گذاری صورت می شود.

رییس شورای معادن استان بیان داشت: مجوزهای صادر شده برای معادن منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد نیز به مدت 6 ماه تمدید شد تا سرمایه گذاران دریافت کننده این مجوزها، معادن را فعال کنند و در صورت فعال نشدن معادن ناچار به گرفتن مجوز از آنان و جذب سرمایه گذاران جدید برای ایجاد اشتغال و تولید در این منطقه هستیم.

استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد و علاوه بر آن یک واحد معدن گچ جدید در استان نیز آماده بهره برداری است و همچنین با حل مسائل یک معدن بزرگ در بشاگرد به زودی عملیات اجرایی این معدن با ظرفیت ایجاد اشتغال برای هزار نفر آغاز می شود.

گفتنی است براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری هرمزگان اکتشاف معدنی معدن راکد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی با تشریح وضعیت آبی شهرستان در سال جاری گفت: مطابق پیش بینی‌ها و گزارشات واصله امسال نیز تنش آبی خواهیم داشت و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاد شود و شایسته است شهروندان و کشاورزان در صرفه جویی و مدیریت مصرف بهیته آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر است، افزود: یک چهارم مساحت شهرستان، ذخایر معدنی بوده و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت شده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری هستند و در صورت فعال شدن این معادن، به شدت ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است، گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت است و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

غنی زاده همچنین عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران، سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغییرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت: تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

فرماندار اهر از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی، بصورت سراسری در شهرستان برگزار شده و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است