Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که جنگل‌های استان‌های خوزستان و بوشهر در روزهای اخیر دچار آتش‌سوزی شده‌اند، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در این دو استان طی امروز (۱۱ خردادماه) خبرداده است.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۱۱ خرداد ماه) در جزایر شمال خلیج فارس نیز وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست

وی با اشاره به اینکه امروز (۱۱ خرداد ماه) در شرق مازندران، گلستان و ارتفاعات استان‌های سمنان و خراسان شمالی و در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب در شمال فارس، بخش‌هایی از اصفهان و احتمالا جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وقوع رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در بعضی  ساعات امروز در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی ضیاییان خلیج فارس امروز (۱۱ خردادماه) مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی  در ادامه ضمن بیان اینکه در ساعات بعد از ظهر و اوایل دوشنبه شب (۱۲ خرداد ماه) در استان کرمان و ارتفاعات هرمزگان و  روز سه شنبه (۱۳ خرداد ماه) علاوه بر این مناطق در جنوب سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد، گفت: بعد از ظهر سه شنبه در مناطق کوهپایه‌ای استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین و البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ خردادماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه (۱۱ خرداد ماه) کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد که افت دما در شرق مازندران و استان گلستان بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین دریای خزر در این روز مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ خرداد ماه) کمی ابری، گاهی همراه با افزایش باد با حداکثر دمای ۳۶ و حداقل دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۳ خرداد ماه) قسمتی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید و گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف باران با حداکثر ۳۶ و حداقل دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزش باد شدید گرد و خاک بارش پراکنده رعد و برق هواشناسي پیش بینی می شود وزش باد شدید خرداد ماه ۱۱ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۳۶ نفر در پی بارندگی شدید و وقوع رعد و برق در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، براساس اعلام مقامات پاکستانی، در پی بارندگی شدید و بارش سیل و وقوع رعد و برق در این کشور طی سه روز اخیر، دست کم ۳۶ نفر جان باخته‌اند.

همچنین به گفته مقامات، در مناطق جنوب غربی پاکستان وضعیت اضطراری اعلام شده است. به گزارش رسانه‌های محلی، عمده مرگ و میر ناشی از اصابت رعد و برق، کشاورزانی هستند که در زمین‌های زراعی مشغول برداشت محصولات بودند.

عرفان کاتیا، سخنگوی اداره مدیریت بحران منطقه پنجاب گفته که بارندگی شدید به تخریب و فروریختن منازل مسکونی منجر شده است و انتظار می‌رود که بارندگی این هفته تشدید شود.

همچنین، سیل شدید در پی بارندگی‌های فصلی در افغانستان نیز طی سه روز اخیر به مرگ ۳۳ نفر و مصدوم شدن ۲۷ تن منجر شده است.

کد خبر 6078851

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی آرام برای بوشهر
  • جان باختن ۱۷ نفر در عمان بر اثر سیل + فیلم
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • تندباد شدید استان مرکزی را فرا می‌گیرد
  • وقوع بارش باران و ریزش تگرگ در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود
  • مرگ ۳۶ نفر در پی بارندگی شدید و وقوع رعد و برق در پاکستان
  • پیش بینی وقوع سیلاب در استان
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان بوشهر