Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@13:56:09 GMT

حدیث غربت یک خاک

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۳۹۲

حدیث غربت یک خاک

انگار این بار باید روضه را به نام «خاک مطهر»بخوانیم؛ خاک مطهر بقیع! که برای شیعیان محترم است و این خاک، گنجینه‌دار فریادی است که قرن‌ها، بغض غربت آن در سینه ما محبوس مانده است.

خبرگزاری شبستان-کرمان
 


سکوت غمبار دیوارهای سیاه شهر تا بلندای آسمان خودنمایی و غم حسرت در جفای به حبیب از کوچه های بنی هاشم گذر می کند تا خود را به خیل جمعیت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


صدای ناله و شیون از دور دست ها به گوش می رسد. نمی دانست که چه حادثه تلخ و دهشتناکی در تاریخ ثبت خواهد شد. 

 


آسمان خدا از گرد و غبار، رنگ سیاه به خود گرفته بود. از گرد جفای زمانه به محبوب خدا؛  همه حیرت زده و مویه کنان از پس این حادثه تلخ، باران اشک بر سر و صورت جاری می کنند و انگار این بار باید روضه را به نام «خاک مطهر»بخوانیم؛ خاک مطهر بقیع! که برای ما شیعیان محترم است و این خاک، گنجینه‌دار فریادی است که قرن‌ها، بغض غربت آن در سینه ما محبوس مانده است. 

 

چه زیبا بر قلم سید شهیدان اهل قلم ،سید مرتضی آوینی این جملات نقش بسته است که «ای تربت مطهر! ای آن‌که بر تربت تو، جای جای، نشانه پای حبیب ما و اثر اشک‌های غریبانه او باقی است. ای هم‌نوای مولا مهدی! ای کاش ما به جای خاک تو بودیم و هنگامی که آن یار غایب از نظر به زیارت قبور می‌آمد بر پای او بوسه می‌زدیم ،گفتی که هر جا دلتان شکست، قبر من آنجاست ، سال‌هاست که من مزار ناشناس تو را در شکسته‌های دلم پنهان کرده‌ام،تا مبادا پای غریبه‌ای خلوت محبت ما را بر هم زند و تیر نگاه نامحرمی از ملاقات‌های شبانه‌مان باخبر شود.خواستم بر مزارت گل بوته‌های اشک بکارم اما استخوان در گلو، راه را بر بغض بست و خار در چشم، راه را بر گریستن!»

 


هشتم شوال با ثبت حدیث غربت  شیعه در تقویم تاریخ، واقعه تلخ تخریب حرم اهل بیت علیهم السلام در بقیع به دست فرقه وهابیت را روایت می کند.

 


فانوس هدایت کشتی نشینان شیعه در عالم را که می خواستند با تخریب گنبد و بارگاه اهل بیت خاموش نمایند اما با انوار قدسی حضرات معصومین این مشعل تا این لحظه پر فروغ تراز گذشته مسیر هدایت را برای بشریت روشن و هموار ساخته است. 

 


تجلی انواراین مشعل هدایت  درحدیث( اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة) در پیاده روی عظیم اربعین حسینی نمایانگر می شود. آن هنگام که شیعیان عالم با شعار حب الحسین یجمعنا قدم در وادی طوی می گذارند و به مصداق آیه فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ‏ کفش های خود را از پای در می آورند و به شوق بیعت با امام زمان خویش با سیل باران اشک، دل ها را تطهیر کرده و از باب القبله به محضر حضرت اباعبدالله عرض ادب می کنند. 

 

و نتیجه تکریم اربعین، رویش لاله های مدافع حرم در سوریه و مکتب حاج قاسم سلیمانی! این چلچراغ هیچ گاه خاموش نخواهد شد و راه ادامه دارد.

 

 

حامد شجاعی باغینی

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: حدیث غربت خاک مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد

آیین تشییع پیکر حاج محمد (جمعلی) کیانی از فرماندهان و سرداران جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین، از میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) به سمت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد برگزار شد و سپس در زادگاهش هرچگان به خاک سپرده می شود.

مراسم وداع با این رزمنده دیشب سه شنبه در مسجد فاطمه الزهرا (س) میرآباد شهرکرد برگزار گردید.

بیشتر بخوانید

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست

حاج محمد (جمعلی) کیانی با آغاز جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ به جبهه شوش اعزام شد.

در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ جنگ حق علیه باطل، به عنوان فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ سرافراز قمر بنی هاشم (ع) فعالیت کرد.

جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی بود و نشان "فتح سه" از دست مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دریافت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • استقلال در آزادی، پرسپولیس در غربت | حمله به حال‌گیرها
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • مربیان پرسپولیس در آبادان احساس غربت نمی‌کنند!
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • تکمیل مرحله اول ساخت اسکلت چوبی ضریح حرم بانوی کرامت