Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:10:03 GMT

محموله صادراتی استان بوشهر به ۲۸ کشور صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۴۸۸

محموله صادراتی استان بوشهر به ۲۸ کشور صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی ۲ ماهه نخست امسال، از طریق گمرکات استان بوشهر محموله‌های صادراتی ۳ میلیون تنی این استان به ۲۸ کشور صادر شده است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، بهروز قره‌بیگی  صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر  یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان، تجارت دریایی دانست و اظهار داشت: در این راستا در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر دفاتر گمرکی مستقر است که  ایجاد سامانه جامع گمرکی برای انجام خدمات الکترونیکی مورد توجه گمرکات قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات 13 گانه استان بوشهر افزود:در 2 ماه نخست امسال از طریق گمرکات این استان محموله‌های صادراتی به 18 کشور آسیایی، 6 کشور اروپایی، 3 کشور آفریقایی و یک کشور آمریکای جنوبی صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته از طریق گمرکات این استان به 39 کشور صادرات  انجام شد افزود: بیشترین حجم صادرات گمرکات استان بوشهر طی دو ماه  نخست امسال مربوط  به کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه ، پاکستان، افغانستان، قطر، کامرون، عراق، برزیل، کره جنوبی و هند بوده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر به حجم صادرات با احتساب میعانات گازی استان در فروردین و اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت بالغ بر 3 میلیون و 724 هزار تن کالا به ارزش حدود 823 میلیوندلار از گمرکات استان صادر شده است.

قره‌بیگی اضافه کرد: همچنین صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان در دو ماهه نخست امسال، حدود 3 میلیون و 720 هزار تن کالا به ارزش حدود 821 میلیون دلار  بوده است.

3.7 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد 24 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد گمرک بوشهر رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور کسب کرد

مدیرکل گمرک بوشهر محصولات صادراتی را پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات  دانست و بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی این میزان صادرات صورت گرفته از گمرکات استان بوشهر نشان از همت و تلاش کلیه دست اندرکاران اقتصاد کشور به ویژه کارکنان گمرک می‌باشد.

انتهای پیام/190/ی

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرکات استان بوشهر گمرکات استان گمرک بوشهر نخست امسال صادر شد تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد