Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@20:08:08 GMT

بهارستان مردم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۴۸۹

بهارستان مردم

پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت گشایش مجلس یازدهم که توسط حجت‌الاسلام گلپایگانی روز چهارشنبه، هفتم اسفند در مجلس قرائت شد، حاوی نکات مهمی بود که متوجه‌‌کردن وکلای ملت به امر عدالت و معیشت طبقات ضعیف، مهم‌ترین آن‌ها بود. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، ایشان با تاکید بر این نکته که «در دهه‌ پیشرفت و عدالت، نمره‌ مطلوبی در باب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم»، گفتند: «این واقعیت ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به‌مثابه‌ اولویت وادار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» ایشان در ادامه تاکیدشان بر توجه به عدالت تصریح ‌کردند که اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن، راه درست نایل‌شدن به این مقصود عالی است. «صبح‌نو» در گفت‌وگویی با چهار نماینده منتخب مجلس یازدهم، راه‌های دست یافتن به عدالت بیشتر و بهبود معیشت طبقات ضعیف را مورد بررسی قرار داد. تاکید بر لزوم اثرگذاری قوانین روی زندگی مردم، اعمال فرهنگ نظارت بر قوانین، پیگیری تحریم کالاهای خارجی در ایران، جایگزینی حمایت‌های اشتغالی جای حمایت‌های معیشتی و ایجاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در مجلس، از جمله مهم‌ترین گزاره‌های مطرح‌شده توسط این چهار نماینده بود.

عباس گلرو: فرهنگ، پایه توسعه و حرکت اقتصادی ماست
عباس گلرو، منتخب مردم سمنان در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت فرهنگ در بیانات رهبر انقلاب گفت: فرهنگ، پایه توسعه و حرکت اقتصادی ماست؛ به این معنا که اگر فرهنگ آسیب‌دیده باشد و فرهنگ در مدار صحیح نچرخد، طبیعتا بعضی از بدی‌ها و ناهنجاری‌ها و کژی‌ها، همیشه خوب جلوه داده می‌شود. وی با تاکید بر اینکه «گسترش فساد و رانت و ویژه‌خواری و قانون‌گریزی، مذموم است»، گفت: همگی این موارد در بستر فرهنگی ناصحیح شکل می‌گیرند و اگر عمومیت پیدا می‌کنند، به این دلیل است که دارد یک فرهنگ‌سازی غلط صورت می‌گیرد، یعنی رانت و ویژه‌خواری به‌عنوان موضوعات عادی و مطلوب تلقی و جلوه داده می‌شود. منتخب مردم سمنان با اشاره به لزوم عبور نمایندگان مجلس از تعصبات شخصی و جناحی، اضافه کرد: نمایندگان باید از حواشی زائد و بی‌مورد دوری کنند چون مجلس حافظ منافع نه یک قشر بلکه حافظ منابع عموم جامعه است و یک نماینده نمی‌تواند بگوید که فقط برای کسانی که مرا انتخاب کرده اند، قانون‌گذاری می‌کنم؛ بنابراین نگاه فراجناحی‌‌داشتن و دوری از مصلحت‌های گروهی و شخصی، باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد.
گلرو در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به لزوم دوری جستن مجلس از کلیشه‌ها گفت: نمایندگان باید یک حرکت عملیاتی، کارکردگرایانه و با رویکرد مساله‌محوری در دو بعد؛ یکی درازمدت و دیگری کوتاه‌مدت را طراحی و تدوین کنند. بُعد درازمدت به فرهنگ‌سازی مربوط می‌شود. بعد کوتاه‌مدت یعنی اینکه باید تعدادی از مسائل جامعه که مردم ما را دچار مشکل کرده را شناسایی کرده‌وبرای رفع آن‌ها، در قالب اعمال نظارت یا وضع قوانین، نقشه‌راه طراحی کنیم و آن را به نتیجه برسانیم و وسط راه کار را رها نکنیم.

اقبال شاکری: آثار قوانین باید بر زندگی مردم لحاظ شود
اقبال شاکری، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و توصیه به توجه به موضوعات اقتصادی و معیشتی در مجلس یازدهم، عنوان کرد: اولویت‌های مجلس موضوعات اقتصادی است که مقام معظم رهبری در پیام‌شان به مجلس هم بر آن تاکید ‌کردند؛ البته موضوعات دیگری همچون بالا‌بودن نرخ تورم، گرانی کالاها، کسب وکار، اشتغال و... در عرصه اقتصاد مورد توجه است و در فراکسیون اکثریت که بالای 90 درصد هستند، از اولویت‌های مهم ماست تا اقشار عموم مردم و به‌خصوص طبقه کم‌درآمد و نیازمند مورد توجه بیشتر قرار بگیرند.
وی افزود: برای این موضوعات باید کنترل قیمت‌ها را در دستور کار قرار دهیم. دولت نمی‌تواند خودش را از این موضوعات مبرا کند و بگوید افزایش قیمت‌ها قابل مدیریت نیست. دولت می‌‌تواند با مکانیزم‌هایی که در دست دارد، قیمت‌ها را کنترل و با متخلفان برخورد کند. این نماینده مجلس ادامه داد: بی‌نظارت‌بودن بر قوانین و موضوعات اقتصادی کاملا محرز است و باید اقداماتی کنیم تا بر مردم فشار نیاید. شاکری تصریح کرد: باید از قوه‌قضاییه بخواهیم که با متخلفان با شدت برخورد کنند. هر مصوبه و قانونی که از مجلس می‌‌گذرانیم، باید آثارش بر زندگی مردم نیز لحاظ شود و باید دارای یک شاخصی برای کنترل در این‌باره باشیم تا مردم متضرر نشوند.
شاکری با اشاره به دیگر موضوعات مورد نیاز مردم تصریح کرد: در بحث مسکن هم مجلس باید نظارتی داشته باشد و به منازلی که برای سودجویی و احتکار به منظور افزایش قیمت‌ها ساخته می‌‌شوند، رسیدگی کنند تا قیمت‌ها را حبابی بالا نبرند. باید بر منزل‌های خالی عوارضی را لحاظ کنیم و از افزایش بهای مسکن حتی‌المقدور با شدت تمام جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه کسب‌وکارها و حمایت از فعالیت‌های زودبازده باید مورد توجه مجلس قرار گیرد، تاکید کرد: با ارائه وام‌های کم‌بهره به صنعتگران می‌‌توان شاهد چرخه بازار و صنعت بود. متاسفانه تسهیلات مالی بخش صنعت را به بنگاه‌داری پرداختند و آشفتگی بازار را رقم زدند. باید ورود کنیم تا دولت در این زمینه نهایت تلاش خودش را داشته باشد و دارایی و تسهیلات را کنترل کند؛ البته می‌‌توان با نظارت بر بانک مرکزی و استارت‌آپ‌ها و مطالعه و ارزیابی آنها شاهد بهبود زندگی مردم نیز بود.

علی حدادی: معیشت مردم با نظارت بر قوانین مجلس بهبود می‌‌یابد
آقای علی حدادی، دیگر نماینده منتخب مجلس یازدهم با اشاره به سخنان رهبری و توصیه به موضوعات اقتصادی و معیشتی در مجلس یازدهم گفت: همانگونه که رهبر انقلاب هم اخیرا عنوان ‌کردند، اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم موضوعات اقتصادی هستند و باید توجه جدی به اشتغال و تولید داشته باشیم؛ البته مطالبه‌ای که در سخنان رهبری دیده می‌‌شود، تلاش فکری و عملی برای معیشت اقشار ضعیف است که در دستور مجلس خواهد بود.
منتخب مردم استان البرز با اشاره به اینکه یکی از وظایف مجلس قانون‌گذاری است، افزود: هر چند قانون‌گذاری وظیفه مجلس است اما موانعی که در مسیر کسب‌وکار و چرخه تولید دیده می‌‌شود باید رفع شود. نماینده باید این اقدامات و نظارت‌ها را از کف جامعه لحاظ کند و اقشار کم‌درآمد را در نظر داشته باشد.
وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی باید شناسایی شوند، ادامه داد: ما باید براساس ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی و حتی کشاورزی یا گردشگری وظایف‌مان را انجام دهیم و موانعی که بر سر توسعه قرار دارد را حذف کنیم. حدادی افزود: امروز با این موضوع مواجه هستیم که تولید‌کننده یا کارآفرین، مجوزی که برای سرمایه‌‌گذاری می‌‌خواهد بگیرد، زیاد طول می‌‌کشد یا موانعی بر سر راه آن است که باید این موانع و زمان را به حداقل برسانیم.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ضعف بزرگ مشهود امروز در جامعه بخش نظارت است، تصریح کرد: هرچند مجلس گذشته نمره خوبی در بخش نظارتی نداشت اما مجلس یازدهم تلاش می‌‌کند تا فرهنگ نظارت بر قوانین اعمال شود یا برخی از قوانین که مصوب شده‌اند، به آیین‌نامه‌های خود برسند. نظارت موجب می‌‌شود تا قوانین به‌خوبی اجرا یا اعمال شوند. حدادی گفت: البته نباید نگاه جناحی داشته باشیم و بدون نگاه قومی و قبیله‌ای بر نظارت قوانین، به‌صورت شفاف عمل کنیم تا مطالبه‌گری در عرصه‌های مختلف، خروجی و فرایند خوبی داشته باشد.
حدادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه مبارزه جدی با مفاسد از مولفه‌هایی است که می‌‌تواند در اقتصاد یا صنعت به وضوح دیده شود، افزود: وظیفه ذاتی ما این است که نظارت و بررسی قوانین را داشته باشیم. کف جامعه امید واقعی به امور مجلس و حل مشکلات اقتصادی دارند و این امر با نظارت و اصلاح قوانین است که می‌‌تواند تحقق یابد، به ویژه در عرصه‌های معیشتی و اشتغال که اگر تلاش ما در همین راستا باشد، مطمئنیم که ظرفیت‌های کشور می‌‌تواند به‌خوبی خودش را به بروز‌و‌ظهور برساند.

حسن نوروزی: مجلس باید تحریم کالاهای خارجی را در کشور دنبال کند
حسن نوروزی، نماینده مجلس یازدهم با اشاره به دو نگاه داخلی و خارجی پیام رهبر انقلاب به مجلس یازدهم، گفت: مجلس یازدهم برای رسیدگی به موضوعات داخل باید در همین آغازین روزهای کاری خود، قاچاق کالا و ارز را مورد توجه قرار دهد. یک گزارش کامل از چگونگی قاچاق کالا داشته باشد و با تحقیق و تفحص خود جویا شود که آیا قاچاق کالا همان 25 میلیارد دلاری است که قبلا دولت اعلام کرده یا بیشتر یا کمتر شده است.
وی افزود: دولت تسهیلاتی به مولدان و فعالان اقتصادی می‌‌دهد و باید عنوان شود که این تسهیلات اقتصادی در سال 99 چقدر است و گزارش کاملی در این‌باره به بانک مرکزی و مجلس اعلام کند. آیا سودی را که از مولدان می‌‌گیرد، کم شده و آیا تسهیلات به اندازه لازم به تولید‌کنندگان ارائه می‌‌شود و به همه اختصاص می‌‌یابد؟ نوروزی ادامه داد: با کنترل بازار و ایجاد دو معاونت بازرگانی و معاونت صنعت در دولت می‌‌توانند صنایع کوچک را بیشتر مدیریت کنند و بهتر است دولت با ایجاد معاونت‌های مختلف اقتصادی، زمینه فعالیت کارگاه‌های متوسط و زودبازده را دنبال کند. عضو کمیسیون حقوقی مجلس دهم با اشاره به اینکه ارتباط بین دادسراها و معاونت‌های بازرگانی و صنعت باید قوی‌تر از گذشته باشد، تصریح کرد: بهتر است برنامه‌هایی در خصوص استفاده از کالاهای تولید داخل و ممنوع‌کردن کالای خارجی لحاظ شود و مجلس هم در این زمینه «بانکداری بدون ربا» را بازخوانی کند و با اولویت در مجلس مطرح شود. مجلس باید طرح خاصی برای استفاده از کالاهای داخلی بگذارد و تحریم کالاهای خارجی را در کشور دنبال کند.
نماینده منتخب مردم در خانه ملت تصریح کرد: مجلس باید جزو وظایف خود بداند که یک کمیسیون مبارزه با مفاسد و قاچاق کالا را در کنار کمیسیون‌های کسب‌وکار ایجاد کند تا در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، بیشتر از گذشته فعال باشد. همچنین بهتر است دولت به جای اختصاص برخی حمایت‌های معیشتی، اقدام به حمایت‌های اشتغالی و تولیدی کند تا مردم در تولید سهم بسزایی داشته باشند.
وی افزود: کمیته امداد، بهزیستی و میراث فرهنگی که از سوی برخی سازمان‌ها مورد حمایت اقتصادی قرار‌می‌‌گیرند، بهتر است در گزارشی‌هایی به مجلس یا دولت مشخص کنند که چقدر در ایجاد اشتغال واقعی و مولد نقش داشتند.

نظارت مجلس دهم در خواب بود و غفلت کرد
نوروزی با اشاره به اینکه رها‌کردن بازار و عدم‌کنترل آن به ایجاد سلطان ‌خودرو، سلطان شکر و.. انجامید، گفت: اینکه یک زوج به‌عنوان مفسد اقتصادی در زمینه خودرو به اعدام محکوم می‌‌شود به این معناست که ما خواب بودیم یا غفلت یا تجاهل کردیم که سلطان خودرو یا سلطان شکر و... ایجاد شده است. باید کمیسیون اقتصادی، کمیسیون نود و قوه قضاییه به میدان بیایند و جلوی فساد را بگیرند، در واقع ما باید بازخواست شویم که بازار یا کار را رها کرده یا کم‌کاری می‌‌کنیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت همانگونه که در مبارزه با کرونا مصاحبه و گزارش‌های تلویزیونی می‌‌دهد، باید در خصوص موضوعات اقتصادی و قاچاق کالا هم گزارش ارائه دهد، یادآورشد: دولت با ارائه گزارش‌هایی درباره مقابله با تورم اقتصادی یا قاچاق کالا می‌‌تواند جلوی تحلفات گسترده اقتصادی را بگیرد و چه‌بسا برای برخی موضوعات باید تدبیری بیندیشد.

منبع : صبح نو

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس یازدهم با اشاره موضوعات اقتصادی مجلس یازدهم نماینده مجلس رهبر انقلاب منتخب مردم زندگی مردم قاچاق کالا بر قوانین مورد توجه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳

رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند که برخی از نمایندگان دیدگاه‌ها و نظرات خود را در این باره مطرح کردند که در این گزارش می‌خوانیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی، سال 1403 را به‌نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌هایی نقطه‌نظراتی را جهت تحقق شعار سال مطرح کردند که در ادامه می‌خوانیم:

چرایی جهش تولید و مشارکت مردمیحسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین درست و صحیح، دولت را برای تحقق شعار سال اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب یاری می‌کند.

همچنین  محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سند برنامه هفتم پیش روی دولت و مجلس است که اجرای دقیق آن می‌تواند اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در تبیین شعار سال را فراهم سازد.

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هم افزایی و هماهنگی قوا برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ضروری است.

الهام آزاد نماینده نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نام‌گذاری سال 1403 به نام جهش تولید با مشارکت مردم،بیان کرد: با عنایت به تاکید مجدد مقام معظم رهبری در سال جدید به مسئله اقتصاد و معیشت و مسئله تولید و مشارکت مردم در این امر مهم، به نظر می رسد باید سیاستگذاری مجلس جدید و قانون گذاری در جهت تسهیل امر تولید و مردمی سازی این مهم باشد.

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس نیز اظهار کرد: باید با عزم دولت، مجلس و قوه قضائیه نظارت‌های لازم صورت گیرد تا زمینه‌ ورود اقشار مختلف مردم به حوزه‌های اقتصادی تسهیل و شعار سال محقق شود.

وی با اشاره به شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و همچنین تاکیدات پیشین رهبر انقلاب بر مردمی‌سازی اقتصاد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مصوبات مجلس یازدهم برای مردمی‌سازی اقتصاد، قانون تسهیل کسب‌وکار بود تا زمینه ورود مردم به چرخه‌های اقتصادی آسان‌تر شود. شکل‌گیری درگاه ملی برای صدور مجوزها باعث شد اعمال سلایق در این حوزه به حداقل برسد.

بر اساس این گزارش، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس مبارزه جدی با رانت‌های اقتصادی و اطلاعاتی را از الزامات تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» دانست و گفت: در اقتصاد رانتی و اطلاعاتی نمی‌توان یک مسیر درست را پیش‌بینی کرد و افرادی که دسترسی به اقتصاد رانتی دارند می‌توانند رقبای خود را زمین‌گیر کنند و فضای رقابتی سالم را از بین ببرند.

همچنین سید علی یزدی‌خواه در خصوص نامگذاری امسال به سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: تاریخ انقلاب اسلامی ثابت می‌کند که حضور مردم در صحنه‌های مختلف نقطه پایان حل مشکلات است، در واقع با مروری بر جریان پیروزی انقلاب اسلامی در می‌یابیم که حضور مردم واقعیتی آشکار و انکارناپذیر است.

نماینده مردم تهران در مجلس ، افزود: بدیهی است که اقتصاد بر مدار تولید ملی محقق خواهد شد و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی برای تولید یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بی تردید مردم نقش بسزایی در رشد تولید خواهند داشت، به عنوان مثال در جریان دفاع مقدس حضور مردم منجر شد تا طومار دشمنان در هم پیچیده شود و همچنین مردم در عرصه‌های مختلف بهداشتی و درمانی کشور از جمله آبله، کرونا، سل، فلج اطفال و یا در رفع معضلات بزرگ و پیچیده همیشه حضور درخشانی داشتند.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس نیز با بیان این‌که «باید ساخت و بنای اقتصادی به گونه‌ای باشد که بتوان از مشارکت مردم استفاده کرد»، گفت: مشارکت مردم در تولید نیازمند الگویی عملیاتی، قابل فهم و اعتماد بخش است.

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس ، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان ‌«جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: اقتصاد بر مدار تولید ملی محقق خواهد شد و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی برای رشد تولید یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بی تردید مردم نقش اثرگذاری در رشد و توسعه تولید خواهند داشت.

وی با بیان اینکه «مجلس باید تسریع در تحقق شعار سال را اولویت قرار دهد»، مطرح کرد: مجلس باید تحقق شعار سال را در اولویت اقدامات خود قرار دهد و باتقنین قوانین موجود و همچنین با اعمال نظارت حداکثری بر عملکرد دستگاه‌های دولتی و استفاده از اهرم‌های قانونی و نظارتی تحقق شعار سال را تسریع بخشد.

در همین راستا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس درباره شعار سال گفت: باید مجلس کار جدی در خصوص بحث «جمهوریت» نظام همچون مباحث مشارکتی انجام دهد؛ یک بعد این قضیه به مشارکت مردم در انتخابات و بعد دیگر به مشارکت مردم در اقتصاد برمی‌گردد که مردم می‌توانند نقش اساسی و تعیین کننده‌ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید همه موانع جلوی پای مردم برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی، داشتن مسئولیت و پیشرفت اقتصاد برداشته وشرایطی به گونه‌ای فراهم شده که حضور مردم منتج به خروج از شرایط فعلی اقتصادی کشور شود.

به گزارش تسنیم، بیش از یک دهه است که رهبر انقلاب بر شعارهای اقتصادی تاکید دارند که برای برون‌رفت از تنگناها و چالش‌های موجود مطرح می‌شود و ایشان امسال را نیز سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند.

رهبر انقلاب از سال 95 بر موضوعات اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای داخلی، مهار تورم و رونق و جهش تولید تاکید داشتند ؛ البته این‌ نام‌گذاری تنها مختص به سال به خصوصی نیست و در واقع می‌تواند آغازی باشد برای برنامه‌ریزی به‌منظور دست‌یابی به اهداف ترسیم‌شده از سوی مقام معظم رهبری که باید هم مردم و هم دولت‌ها برای تحقق آن تلاش کنند.

در ادامه این گزارش نام سال‌هایی که درباره تولید بوده آورده شده است:

1387-نوآوری و شکوفایی
1388-حرکت مردم و مسئولین به سوی اصلاح الگوی مصرف
1389-همت مضاعف کار مضاعف
1390-جهاد اقتصادی
1391-تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
1392-حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
1393-اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی
1394-دولت و ملت همدلی و همزبانی
1395-اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل
1396-اقتصاد مقاومتی-تولید و اشتغال
1397-حمایت از کالای ایرانی
1398-رونق تولید
1399-جهش تولید
1400-تولید،پشتیبانی ها،مانع زدایی ها
1401-تولید،دانش بنیان اشتغال آفرین
1402-مهار تورم رشد تولید
1403-جهش تولید با مشارکت مردم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا دردی دوا نمی‌شود؟
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • تکمیل بیمارستان نسیم شهر برای مردم بهارستان ضرورت دارد
  • وظیفه مجلس برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» چیست؟