Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نژاد بهرام ،عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح ترافیک گفت: تکلیف شهروندان در استفاده طرح ترافیک هنوز مشخص نیست شهردار تهران باید در خصوص آشفتگی ترافیکی پایتخت پاسخگو باشد. از روز شنبه بسیاری از شهروندان اطلاعی از اجرا نشدن طرح ترافیک نداشتند
زهرا نژاد بهرام در خصوص دادن دستگاه زباله سوز به قم گفت: آخرین اخبار دریافتی حاکی در خصوص دستگاه زباله‌سوز اهدایی دولت چین به کلانشهر تهران حاکی از آنست که با پیشنهاد و پیگیری جدی شهردار قم، این دستگاه زباله‌سوز به شهر قم اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص افزود: این در حالی است که بر اساس آمارهای ارائه شده از زمان شیوع ویروس کرونا میزان جمع آوری پسماندهای خطرناک بیمارستانی تهران به عنوان پایتخت کشور در طول روز به ۱۱۰ تن افزایش پیدا کرده است و شرایط موجود این امکان را برای بیمارستان‌ها فراهم نمی‌کند که بخواهند با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو پسماندهای بیمارستانی خود را بی خطر کنند.

در همین ارتباط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با توجه به افزایش ۴۰ هزار تنی زباله‌های بیمارستانی از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا (از ۷۰ هزار تن به ۱۱۰ هزار تن) تنها راه برای حل مشکل پسماند تولیدی بیمارستان‌ها را دفن بدون تفکیک آن‌ها دانسته است.


این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: علاوه بر آنکه این دستگاه هدیه شهردار پکن در پاسخ به کمک های انسان دوستانه مدیریت شهری پایتخت میباشد، لازم به ذکر است که حجم زباله های بیمارستانی و پسماندهای عفونی کلانشهر تهران در قیاس با شهر قم بیش از ۲۰ برابر است و کارکرد این دستگاه در پایتخت به مراتب موثرتر از شهر قم میتوانست باشد.

آنچه محل پرسش و انتقاد جدی می باشد سکوت و نقش منفعل شهردار تهران در خصوص پیگیری دستگاه زباله سوز چینی است. این در حالی است که با توجه به آمار بالا و وضعیت قرمز کرونا در پایتخت حداقل انتظار شهروندان از شهردار محترم تهران پیگیری جدی و شفافیت در خصوص چرایی انتقال این دستگاه به شهر قم است.

در همین ارتباط به شهردار تهران تذکر می دهم تا جزپیات آخرین اقدامات و پیگیری هایی که برای دریافت دستگاه زباله سوز انجام داده اند را به اعضای شورای شهر و شهروندان کلانشهر تهران گزارش کند.محسن هاشمی پس از تذکر زهرا نژاد بهرام به عدم پیگیری شهرداری درخصوص ارسال زباله سوز اهدایی پکن به تهران به شهر قم به کنایه ،گفت :درشان تهران نبود که این زباله سوز را هدیه بگیرد، تهران در کنار آن هزار اتوبوس یک زباله سوز هم باید بخرد!


وی خطاب به رییس کمیسیون سلامت شورا گفت: از معاونت خدمات شهری بخواهید یک زباله سوز بزرگ بسازد.

کد خبر 4938076 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح ترافیک کلانشهر تهران زهرا نژادبهرام شورای شهر ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی شورای شهر تهران قوه قضاییه نیروی انتظامی شیوع کرونا وضعیت هوای تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران احتکار روز قدس مترو کمیته امداد امام خمینی دستگاه زباله سوز شهردار تهران شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند

 به نقل از شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم در یکصدوبیست‌وچهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، ادامه پروژه مونوریل را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید مسائل حقوقی و قراردادی این پروژه حل شود.

وی خواستار حل مشکلات حقوقی و قراردادی این پروژه توسط دولت شد و گفت: بدون حل این مشکلات نمی‌توان به ساخت مونوریل ورود کرد، زیرا دستگاه‌های نظارتی این قرارداد را امضا نکرده و هر کس بخواهد این پروژه را آغاز کند مشکلاتی خواهد داشت.

شهردار قم یادآور شد: از سال ۹۴ تاکنون دستگاه‌های نظارتی این قرارداد را امضا نکرده‌اند و در حال حاضر نیز ۸ ماه است شورای عالی فنی این پروژه را تعیین تکلیف نکرده است.

وی به عدم اجرای خط B مترو نیز اشاره کرد و گفت: در صورت اجرای مونوریل، خط B مترو دیگر توجیه علمی و اقتصادی نداشته و نمی‌توانیم آن را اجرا کنیم و این پروژه باید تا پردیسان ادامه پیدا کند وگرنه هیچ توجیه اقتصادی و فنی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند