Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@11:37:54 GMT

آمریکا پس از ۹ سال فضاپیمای سرنشین دار به فضا فرستاد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۷۱۶

آمریکا پس از ۹ سال فضاپیمای سرنشین دار به فضا فرستاد

ساعت 24-کپسول سرنشین دار "دراگون" متعلق به شرکت "اسپیس ایکس" لحظاتی قبل به سمت "ایستگاه فضایی بین‌المللی" پرتاب شد.

ناسا بالاخره موفق شد پس از سال ۲۰۱۱ میلادی، دو تن از فضانوردان خود را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کند.

در این ماموریت که "دمو-۲"(Demo-۲)  نام دارد، "داگلاس جی. هارلی"(Douglas G.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Hurley) و "روبرت ال. بهنکن "(Robert L. Behnken)  لحظاتی قبل به فضا اعزام  شدند.

آخرین باری که فضانوردان آمریکایی توسط فضاپیمای آمریکایی به فضا رفتند در آخرین ماموریت شاتل در سال ۲۰۱۱ بود و از آن سال تاکنون توسط فضاپیمای روسی "سایوز" به فضا می‌رفتند. حال به گفته ناسا برای نخستین بار از زمان آخرین ماموریت شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱، فضانوردان مجددا با پرتاب یک موشک و فضاپیمای آمریکایی از خاک آمریکا به فضا رفتند.

در این ماموریت، کپسول "دراگون" شرکت "اسپیس ایکس" سوار بر موشک "فالکون۹"  از پایگاه پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا به ایستگاه فضایی رفت. 

این پرتاب تاریخی با حضور مقامات سیاسی آمریکا از جمله "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور انجام شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت

حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی که با ۳۰۰ موشک و پهپاد انجام شد شرکای غربی تل آویو را مجبور به مداخله برای رهگیری حجم بالای حملات صورت گرفته کرد. آمریکا، انگلیس، فرانسه، و برخی دیگر از کشور‌های خاورمیانه از جمله اردن از جمله کشور‌هایی بودند که در عملیات حفاظت از اسراییل طی این حمله مشارکت داشتند. 

به گزارش الجزیره، فرماندهی ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ که پیش از این به درخواست آمریکا در این منطقه مستقر شده بود تا از کشتی‌های صهیونیست در برابر جنبش انصارالله یمن محافظت کند، امروز (سه شنبه) اعلام کرد حمله سهمگین ایران به اسراییل بر روی ماموریت این ناوگروه دریایی تاثیر نگذاشته است، اما نیرو‌های ما نیازمند کشتی‌های نظامی بیشتر به منظور حفاظت از کشتی‌های تجاری در گسترده دریایی بزرگ دریای سرخ هستند. 

دریادار واسیلیوس گریپاریس، فرماندهی این نیرو‌ها در این باره به رسانه‌ها گفت: تاکنون شواهدی دال بر بدتر شدن شرایط در دریای سرخ پس از حمله گسترده ایران به اسراییل مشاهده نشده است. 

با این حال، این ناو گروه دریایی مشخص نساخته است که آیا در عملیات مشترک با کشور‌های غربی به منظور خنثی سازی حمله هوایی ایران به سرزمین‌های اشغالی نقش داشته است یا خیر. پیش از این آمریکا از رهگیری ۸۰ موشک ایران طی حمله هوایی به اسراییل خبر داده بود. 

ناوگروه دریایی اتحادیه اروپا از ماه فوریه در دریای سرخ مستقر شده و در حال حفاظت از کشتی‌های صهیونیستی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سه فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند
  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا