Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار خوسف با بیان اینکه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان خوسف پرداخت شده است، گفت: توانمندسازی جامعه روستایی یه عنوان یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و در این راستا از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی، اعتبار بسیار خوبی درنظر گرفته شده است.

محمد شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان خوسف در 36 کیلومتری مرکز خراسان جنوبی، نزدیکترین شهرستان به مرکز استان با داشتن ظرفیت‌های بسیار زیاد در بخش‌های کشاورزی و دامداری، معادن، صنایع دستی، گردشگری، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت‌ها توسعه بیش از بیش این شهرستان را رقم می‌زند، افزود: نبود بسیاری از امکانات، محرومیت‌های بسیار زیادی را برای این شهرستان رقم زده و طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار مهمی در راستای توسعه این شهرستان رخ داده است.

فرماندار خوسف بیان کرد: بیشترین میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان، بیشترین دریافت تسهیلات اشتغالزایی، ایجاد کارخانه‌های فرآوری محصولات کشاورزی و دامی، توجه ویژه به منابع طبیعی به خصوص احیا و مرمت بیش از 6 هزار هکتار از اراضی بیابانی، قستی از اقدامات بسیار مهم در شهرستان بوده است.

شفیعی ادامه داد: توانمندسازی جامعه روستایی یه عنوان یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و در این راستا از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی، اعتبار بسیار خوبی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان توانسته میزان خوبی از تسهیلات اشتغالزایی در استان را دریافت کند به گونه‌ای که تنها در یک سال بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار خوسف ادامه داد: از محل کارگروه ملی اشتغالزایی، سه طرح با میزان 593 میلیارد و در کارگروه‌های استانی و شهرستانی حدود هزار و 260 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که بیش از هزار میلیارد ریال پرداخت شده و مابقی نیز در مرحله پرداخت است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان در بخش‌های کشاورزی، دامداری، معدنی، گردشگری و سایر موارد و حمایت‌های همه جانبه استاندار و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته بیشترین میزان تسهیلات در این شهرستان پرداخت شده است.

وی، خوسف را قطب معادن استان برشمرد و افزود: وجود بزرگترین معدن زیرزمینی، بزرگترین معدن دولومیت خاورمیانه و وجود پنج معدن طلایی، آینده بسیار درخشانی را در زمینه معادن پیشروی شهرستان دارد.

فرماندار خوسف گفت: در معدن طلای شادان، به عنوان یکی از بزرگترین معادن با ذخایر طلا در شرق کشور با حجم سرمایه‌گذاری هزار و 850 میلیارد ریال، عملیات اجرایی در راستای احداث کارخانه فرآوری و استحصال طلا آغاز شده است.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر احداث خط انتقال برق و آب، سیستم سنگ شکن با هزینه حدود 300 میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی کارگروه ملی، میزان 310 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که با پرداخت این تسهیلات کمکی خوبی برای تسریع در راه‌اندازی این کارخانه صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار خوسف یادآور شد: معدن کودکان نیز در مرحله راه‌اندازی بوده و از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی، کارگروه ملی 133 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که تاکنون بیش از 23 میلیارد ریال پرداخت شده است.

فرماندار خوسف، تامین زیرساخت‌ها را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و افرود: عملیات گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان آغاز شده است و تا پایان سال بیش از 90 درصد جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: قبل از سال 96 تنها 12 روستا با جمعیت 25 درصد کل جمعیت شهرستان گازرسانی شده بود که با پیگیری‌های انجام شده، تحولی در بخش گازرسانی به شهرستان رخ داده است.

فرماندار خوسف ادامه داد: در میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان نیز پیشرو بوده‌ایم و بیشترین میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان نسبت به استان و از زمان تاسیس شهرستان رقم خورده است.

رشد بی‌سابقه در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های خارجی

شفیعی با بیان اینکه گردشگری و صنایع دستی یکی دیگر از زمینه‌های توسعه اشتغال در شهرستان است، افزود: آثار تاریخی و مذهبی و جاذبه‌های طبیعی فراوانی که در شهرستان وجود دارد باعث شده با معرفی این ظرفیت‌ها میزان جذب گردشگر و فروش صنایع‌دستی طی دو سال بیش از سه برابر افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، شهر خوسف به عنوان شهر ملی پنبه مله و روستای خور به عنوان روستای سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی طی سال گذشته ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه در گردشگری مذهبی نیز خوسف یکی از شهرستان‌های مطرح است، تصریح کرد: در روستای کوشه سفلی شهرستان با همکاری دستگاه‌های متولی بزرگترین مجتمع کارگاهی و صنایع‌دستی با پیش‌بینی میزان 60 کارگاه و فروشگاه صنایع‌دستی در دو طبقه با مساحت دو هکتار پیش‌بینی شده که کارهای اداری خود را برای احداث طی می‌کند.

فرماندار خوسف با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان، افزود: بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان با  ظرفیت 10 مگاوات با سرمایه گذاری 14 میلیون یورو توسط سرمایه گذارانی از کشور آفریقای جنوبی، کارخانه جدن کویر خاوران با میزان 27 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از کشور چین و 560 هزار دلار پارس بتن توسط سرمایه‌گذاری از کشور افغانستان، قسمتی از سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: با افزایش سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی سه فاز باقیمانده کارخانه چدن کویر خاوران که شامل؛ میلگرد، فولاد و نورد بوده با میزان سرمایه‌گذاری بیش از صد میلیون دلار برای بیش از 1200 نفر اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

فرماندار خوسف اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات زیرساختی در شهرستان وجود دارد صرف اتکا به منابع دولتی نمی‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد؛ لذا جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی می‌تواند در این عرصه بسیار کمک‌کننده باشد.

فرماندار خوسف، کشاورزی و دامداری را از دیگر ظرفیت‌های مهم شهرستان برشمرد و افزود: بیشترین سطح زیر کشت عناب، گل نرگس در استان متعلق به این شهرستان است و که با راه اندازی چهار کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در صدد رفع دغدغه کشاورزان که حذف دلال‌ها از بازار، تکمیل چرخه تولید و ارزش افزوده محصولات داخل شهرستان و استان را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه در راستای تکمیل چرخه تولید احداث بزرگترین کشتارگاه صنعتی استان با سرمایه‌گذاری 270 میلیارد ریال در حال احداث است که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای استان با تعداد 54 واحد در مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان فعال است که با اجرای طرح نهضت گلخانه کارهای لازم برای احداث 120 هکتار گلخانه در شهرستان انجام شده است و امیدواریم به زودی به مرحله اجرایی برسد.

فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 85 میلیارد ریال برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و کم فشار در 538 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اجرا شده است که بیشترین میزان اجرای سیستم‌های آبیاری طی سال‌های گذشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خوسف محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی سرمایه گذاری خارجی در شهرستان میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده فرماندار خوسف بیشترین میزان راه اندازی صنایع دستی جذب سرمایه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدزاده در نشست کارگروه جوانی جمعیت بیان کرد: با وجود این‌که پنج بانک استان بوشهر از ۱۰۰ تا ۱۶۸ درصد از سهمیه ابلاغی خود در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت و بقیه بانک‌ها نیز ۹۰ درصد تعهدات خود را پرداخت کرده‌اند، اما همچنان تعداد پشت نوبتی‌ها برای دریافت این تسهیلات بالا است.

وی افزود: حدود ۹ هزار نفر در استان بوشهر در صف انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج هستند که نیاز است بانک‌های استان با پیگیری، زمینه جذب مجوز و دریافت تسهیلات برای این تعداد فراهم سازند.

استاندار بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم در زمینه‌های مختلف امتیاز‌های ویژه‌ای برای فرزندآوری و ازدواج در نظر گرفته شده که به دلیل ضعف در اطلاع رسانی خیلی از مردم چندان اطلاعاتی در این زمینه‌ها ندارند.

وی گفت: نیاز است دستگاه‌های متولی در گفتگو با رسانه‌ها و به‌خصوص در قالب میزگرد‌هایی در صدا و سیما، مردم را نسبت‌به خدمات دولت در این بخش‌ها آگاه کنند.

محمدی‌زاده با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه، بیان کرد: باید مسائل اساسی که منجر به افزایش یا کاهش فرزندآوری و ازدواج و طلاق در شهرستان‌های مختلف می‌شود را احصا کنیم.

وی اطلاع رسانی خدمات بیمه روستایی و عشایری برای زنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: زنان روستایی که از سال ۹۶ به بعد صاحب فرزند شده‌اند از خدمات و مزایای صندوق عشایری و روستایی برخوردار می‌شوند که باید اطلاع رسانی گسترده در این زمینه انجام شود.

استاندار بوشهر افزود: در استان بوشهر هزاران نفر واجد شرایط استفاده از این طرح هستند و باید اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود تا مردم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: باید کار فرهنگی در حوزه ازدواج و فرزندآوری در شهرستان‌های استان انجام شود تا شاهد افزایش ازدواج و فرزندآوری و کاهش طلاق در جامعه باشیم.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • زیرسازی و آسفالت راه ۱۷ روستای خوسف
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان