Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بنابر اعلام بانک مرکزی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تامین سرمایه نیز می‌توانند همزمان با بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی در اولین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی توسط کارگزاری بانک مرکزی شرکت‌ کنند و سفارش‌های خرید خود را به ثبت برسانند.

 

بر این اساس از ساعت 10 صبح امروز (یکشنبه 11 خرداد) این نهادها می‌توانند در حراج اوراق بدهی دولتی شرکت و از طریق سامانه مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان توجه است که بانک‌ها وموسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند سفارش‌های خرید خود را تنها در یکی از سامانه‌های بازار بین‌بانکی یا مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ارسال کنند.

 

بانک مرکزی سفارشات دریافت‌شده را برای تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌کند و این وزارتخانه، حداکثر تا پایان وقت اداری روز بعد، نسبت به تعیین سفارش‌های برنده از طریق مشخص کردن حداقل قیمت پذیرفته شده در سازوکار حراج اقدام می‌کند. در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان به قیمت یکسان صورت می‌گیرد.

 

این اوراق به صورت تدریجی و طی حراج‌های هفتگی در بازار عرضه می‌شوند. با توجه به پرداخت کامل سود شش ‌ماهه اول به آخرین دارنده، نهادهایی که در نوبت‌های پس از اولین نوبت عرضه، در حراج شرکت می‌کنند در اعلام نرخ‌های خود، سود تحقق‌یافته بین تاریخ انتشار و نوبت‌های بعدی عرضه را لحاظ می‌کنند.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اوراق بدهی دولتی صندوق های سرمایه گذاری اقتصاد جام نیوز سرمایه بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت

هجدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله ۲۵۲ قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز سه شنبه 28 فروردین ماه 1403 تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران شاهد معامله 252 قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار 995 بود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/01/28

 

طی جلسه معاملاتی امروز و در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 459 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 866 میلیون تومان به ثبت رسید.

به گزارش تسنیم، در مجموع 18 حراج برگزار شده در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا کنون 2461 کیلو شمش طلای یک کیلویی به فروش رسیده است.

طی جلسه معاملاتی قبل و در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 290 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. ولی در نهایت هفدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله 124  قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 748 میلیون تومان به ثبت رسید.

در شانزدهمین حراج نیز  که روز  یکشنبه 19 فروردین ماه 1403  برگزار شد در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 272 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد.  اما در نهایت 246  قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار 995  فزوخته شد.میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 768 میلیون تومان  به ثبت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت