Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شب گذشته در برنامه نگاه یک، اظهار کرد: در این حوادث (آبان‌ماه 98) اینها به دنبال طرح سوریه‌سازی کشور بودند. اینها دنبال این بودند که اوضاع امنیت داخلی ما به هم بریزد، علائم آن این بود که در آبان تمام رسانه‌های آمریکایی، رسانه‌های مخالف ایران، معاندین، سلطنت‌طلبها، داعش و تکفیری‌ها همه یکپارچه در هجمه علیه افکار عمومی هرچه توانستند انجام می دادند، آموزشهای مسلحانه می‌دادند، علامت می‌دادند که کجاها بروید و چه کارهایی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مواردی که می‌گویند این است که رحمانی فضلی به عنوان رئیس شورای امنیت اینترنت را در آن شبها قطع کرد؛ بله حتما قطع می‌کنم، چرا قطع نکنم! وقتی از بستر اینترنت آموزش می‌دهند و فرماندهی میدان می‌کنند، هرکه مسئولیت حفظ امنیت مردم را بر عهده دارد، حتما این کار را می کند. چرا که امنیت عمومی مردم مهم است.    رحمانی فضلی گفت: اینها چرا ناراحت هستند؟ زیرا می‌خواستند جنگ داخلی راه بیندازند. اینها از چندماه قبل آموزشهای نظامی خود را آغاز کرده بودند، نیروهای مرتبط به خود در داخل را آموزش می‌دادند، افراد جدید را بسیج کرده بودند حتی ورود سلاح قاچاق در مرزها افزایش یافته بود. همه اینها تحت رصد و کنترل بود اما خودشان در تحلیلها هم گفتند که واقعه بنزین فرصتی برای شعله‌ور شدن این ماجرا بود. من قبلا هم گفتم که بنزین را شب جمعه انجام دادیم تمام شد، این بعد از شب شنبه اتفاق افتاد و به صورت محدود بود در ابتدا، حتی روز شنبه هم مشکلی در خیلی از جاها نداشتیم. پس گره نزنیم مسائل را به هم دیگر. اگر آن موضوع دلیل می شد، بعد بستر وسیعی می‌داشت و باید بسیار عظیم‌تر این حادثه می‌شد. هرچند در این حادثه بیش از 100 شهرستان درگیر بودند، اما در هیچ مصوبه‌ای اعم از شورای امنیت، شوراهای تامین استانها نداریم که تیراندازی بشود به طرف افراد.     وی افزود: علی‌رغم رفتار این روزهای رئیس جمهور آمریکا که می‌گوید اگر کسی نزدیک اینها شود با سگهای شرور و سلاح های کشنده ما روبرو می شود، در کشور ما هیچ چنین دستوری نیست. همه مصوبات شورای امنیت و شوراهای تامین موجود است که همیشه به خویشتنداری و مراعات و کنترل و روشهای مسالمت آمیز دعوت کردیم اما وقتی به یک پادگان، پاسگاه یا مقر حیاتی حمله می‌کنند یا مسلحانه سنگربندی می‌کنند، چنین مشکلاتی اتفاق می‌افتد. گرچه آمار فوتی‌ها را از 8 هزار و 10 هزار نفر تا 2 هزار نفر گفتند اما همین روزها اعلام خواهد شد که عددها اصلا این نیست. البته حتی یک نفر هم فوت کند، ناراحت کننده است. در این حادثه غمبار، حدود 40 تا 45 نفر برابر بررسی ها، شهید اعلام شدند، اینها کاملاً بیگناه بودند و با سلاح‌ها و روشهایی کشته شدند که اصلا نیروهای نظامی و امنیتی ما ندارند. همه اینها در گزارشات پزشکی قانونی موجود هست و دلیل تاخیر در اعلام آمار هم این بود که دلایل، مکان و ساعت مرگ هر فرد دقیقاً معلوم شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وزیر کشور رحمانی کشته های آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: همگان این را می‌دانند که هر کشوری همچون یک تمدن اگر دوران کودکی، نوجوان، جوانی و پیری نداشته باشد، خواهد مرد. در واقع مرگ یک تمدن زمانی اتفاق می‌افتد که ما تصور کنیم دیگز نیاز به ازدیاد نسل نداریم در حالیکه همیشه باید این مراتب را رعایت کنیم، هر چند با گفتن مسائل حل نمی‌شود باید به مرحله عمل رسید.

وی در ادامه تأکید کرد که راهکار‌هایی برای تقویت این فرهنگ وجود دارد چرا که امری تربیتی و فرهنگی است و باید با مدیریت قوی از خانواده و آموزش و پرورش ورود کنیم.

ارجمند اظهار داشت: کودکی که در مدرسه تحصیل می‌کند باید بداند که چقدر تشکیل خانواده و ارزش خانواده مهم است، وگرنه این کودک زمانی که دانشجو می‌شود ترجیح می‌دهد به جای فرزندآوری در بزرگسالی سگ و گربه نگهداری کند مثل خیلی از کشور‌های خارجی!

این بازیگر پیشکسوت اظهار داشت: امر تربیتی یعنی خانواده و سپس مدرسه، در کنارش هنرمند هم می‌تواند تلاش کند تا کار‌هایی برای همین نسل نو انجام دهد، مثلا همین جشنواره رشدی که در مدرسه‌ها برگزار می‌شود خودش می‌تواند رشد جمعیت باشد و کودک و نوجوان ما را نسبت به آینده امیدوار کند و خانواده را بهترین مکان برایش بداند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: همه اینها را گفتیم، اما این را هم باید تأکید کنم که ازدیاد جمعیت وابستگی زیادی به اقتصاد هم دارد و باید این را در نظر گرفت که خیلی از افراد هستند به خاطر مسائل اقتصادی دست به فرزندآوری یا فرزندآوری بیشتر نمی‌زنند، از شیرخشک و پوشک گرفته تا چیز‌های دیگر که تأمین کننده کودک است، اینها هم باید مدنظر دولت باشد.

ارجمند یادآور شد: البته کار‌هایی از سوی دولت مثل توزیع شیرخشک و اعطای مسکن و زمین به خانواده‌های چند فرزند برای سیاست تشویقی صورت می‌گیرد که اینها هم خوب است منتها باید بیشتر شود وتوجه مردم را جلب کند.

وی با گلایه از اینکه ما فرهنگمان را گم کرده ایم و باید کتاب بخوانیم تا ببینیم کجا بودیم و به کجا می‌خواهیم برویم، گفت: همه اینها از خانواده شروع می‌شود، اینکه چه چیز‌هایی به کودک یاد بدهند و سپس او را راهی مدرسه کنند، بعد می‌توانیم از هنرمند هم توقع داشتیم که کار تولید کند و خوراک فرهنگی و فکری به کودک و نوجوان ما بدهد تا اینها در بزرگسالی تفکرشان نسبت به ازدیاد جمعیت مناسب و درست شده باشد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

منبع:روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحتم؛ وقتی می‌گفتم فوتسال آسیا تغییر کرده، این روزها را می‌دیدم
  •  با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد | پرسپولیس این روزها مثل سیتی بازی می‌کند
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت ملی اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • نماهنگ | شوق عاشقان وصل
  • رونق بازار ارومیه با فروش سبزی های کوهی
  • پوستر سپاهان: وقتی همه چیز برعکس بود!
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود