Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان ‌تهران از برگزاری جلسه شورای عالی کار در سه شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: کارگران به دنبال افزایش مزد پایه هستند و تنها افزایش حق مسکن جوابگوی مشکلات معیشتی آنها نیست. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعد از افزایش 21 درصدی دستمزد کارگران برای سال 99, اعتراض های متعددی از سوی جامعه کارگری شروع شد, اعتراض هایی که محور اصلی آنها پیشی گرفتن هزینه ها از دستمزد کارگران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل خواستار بازنگری مزد در چارچوب ماده 41قانون کار از سوی دولت شدند. خلاصه اینکه مقرر شد در 24 اردیبهشت ماه جلسه شورای عالی کار متشکل از نمایندگان دولت, کارفرمایان و کارگران تشکیل شود. اما تعیین حق مسکن به عنوان یکی از پایه های مزدی دستور جلسه بود که این هم خودش ماجراهایی را به دنبال داشت.

 نمایندگان کارگران بعد از مشاهده دستور جلسه 24 اردیبهشت ماه , اعتراض هایی کردند که علت مخالفت کارگران با دستمزد 99, افزایش یک پایه و مولفه مزدی نبود بلکه بدون شک درخواست نمایندگان کارگران رسیدگی به پایه حقوقی کارگران است. با توجه به اینکه بخش عظیمی از کارگران صرفاً‌ پایه حقوق دریافت می کنند و مشمول سایر مزایای مزدی نمی شوند, نمایندگان کارگران تلاش دارند تا در شورای عالی کار بتوانند اقدامی در جهت افزایش پایه مزدی داشته باشند.

لغو جلسه شورای عالی کار با یک بهانه واهی/ وزیری که حتی یک بار هم به شورای عالی کار نیامدخبری از برگزاری جلسه شورای عالی کار نیست/کارگران پیگیر برگزاری جلسه مطابق ماده 41قانون کار هستندخبری از جلسه شورای عالی کار برای ترمیم مزد 99 نیست/ افزایش حق مسکن به درد بازنشستگی نمی‌خورد

 خلاصه اینکه با تمام این تفاسیر, این جلسه به دلیل تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت و عدم معرفی عضو صنعتی شورای عالی کار،  لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

*تعیین برگزاری جلسه شورای عالی کار

 حالا سه شنبه این هفته زمان جدید برای برگزاری جلسه شورای عالی کار اعلام شده است.

محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان ‌تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از برگزاری جلسه شورای عالی کار در سه شنبه همین هفته یعنی 13خرداد خبر داد و گفت: طبق اعلام وزارت کار قرار است این هفته جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی تشکیل شود. اگر طبق دستور کار قبلی باشد که بحث بررسی افزایش حق مسکن به عنوان یک مولفه مزدی مطرح است. اما با توجه به اینکه بخش زیادی از کارگران فقط پایه مزدی را دریافت می کنند، درخواست نمایندگان کارگران از دولت همراهی برای تحقق ماده 41قانون کار است. 

تاجیک ادامه داد: باتوجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص بهبود وضعیت معاش کارگران دارند، نمایندگان کارگری همچنان پیگیر برگزاری جلسه جهت تعیین دستمزد مطابق ماده 41 قانون کار هستند. افزایش حق مسکن نمی تواند کمک بسزایی در حل مشکلات کارگران داشته باشد. ضرورت دارد دولت برای ادامه حیات زندگی کارگران در دستمزد بازنگری کند. 

 وی بیان کرد: افزایش چشمگیر اجاره بها, قیمت مواد خوراکی و کالاهای اساسی کارگران را در  تأمین معاش دچار مشکل کرده است. حقیقت این است که کارگرانی هم که کار می‌کنند از شرایط معشیتی مناسبی برخوردار نیستند و معیشت کارگران و البته امنیت شغلی آنها در پس مصلحت‌های سیاسی پنهان مانده است و این به شدت جای نگرانی دارد. امنیت شغلی کارگر کلید طلایی پیگیری سایر مطالبات است.

وی ادامه داد :کوچک شدن سبد معیشت کارگران از یک سو و افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از تشدید تحریم ها به علاوه بالارفتن هزینه های زندگی کارگران برای خرید اقلام مقابله با ویروس کرونا موجب شده است تا بحث میزان افزایش حقوق کارگران به یک چالش تبدیل شود و از سوی دیگر فروش اموال و دارایی ها،  انتقاد کارگران و فعالان کارگری را برانگیخته است. باتوجه به اینکه منابع تامین اجتماعی مصداق کامل حق‌الناس است، دولت‌ها نمی‌توانند به منابع آنها دست‌اندازی کرده یا بخواهند در وجوه آن دخل و تصرف کنند.

انتهای پیام/

 

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار حقوق و دستمزد کمیته دستمزد اشتغال‌زایی وزارت کار شورای عالی کار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار حقوق و دستمزد کمیته دستمزد اشتغال زایی وزارت کار شورای عالی کار اخبار حقوق و دستمزد کمیته دستمزد اشتغال زایی وزارت کار شورای عالی کار برگزاری جلسه شورای عالی کار نمایندگان کارگران افزایش حق مسکن سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی کذب است.

به گزارش مشرق، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

برخی منابع مدعی شده بودند که شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پی اخبار و شایعاتی که از اصفهان به گوش می‌رسد جلسه اضطراری تشکیل داده است.

صبح امروزبرخی منابع محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال شرق اصفهان خبر دادند.

برخی‌ منابع از جمله الجزیره از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران بودند اما گزارش‌های بعدی این موضوع را تکذیب می‌کند.

برخی منابع آگاه به تسنیم گفتند که برخلاف شایعات و ادعاهای رسانه‌های اسرائیلی، تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج به اصفهان یا هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد.

این منابع تاکید کردند: پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

همچنین منابع آگاه گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !